Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Odhalené : Testovanie prototypov novej Yamahy R-1

 Zdieľať

Pridané: 01.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 2588 [Bleskovky - Novinky]

Podľa neoficiálnych správ to vyzerá tak, že sa Yamaha pustila do vývoja novej R1. V správe o tom informuje anglický motocyklový portál www.motorcyclenews.com.

Anglický web sa odvoláva na svojich kolegov z austrálskeho magazínu Australian Motor Cycle News, ktorí prichytili testovacích jazdcov Yamahy pri testovaní prvých prototypov novej Yamahy R1.

Motocykle z krajiny vychádzajúceho Slnka síce mali namontované kapotáže a viaceré prvky modelu R6 z roku 2008, no pri bližšom pohľade na fotkách vidieť, že sa nejedná o model R6.

Novinky v technike

Najväčším dôkazom, že sa jedná o R1 je veľká koncovka výfuku namontovaná pod motorom. Je oveľa väčšia ako u 600-ky. Vidieť posun vo vývoji R1, výfuk sa presúva na to isté miesto ako u modelu YZF-M1. Yamaha nízko umiestnený výfuk na sériových superbikoch používala len na R6, keďže ide o závodnú repliku a model R1 bol vždy považovaný za luxusnejší model. Hoci by sa mohlo zdať, že je to len drobná zmena, odrazilo sa to na šasi celého motocykla. Zmenou prešla zadná kyvka, musela uvoľniť viac miesta výfuku a takisto motorka dostala vyšší zadný tlmič. Nové riešenie sa môže zdať prekvapivé, no rovnaký spôsob už využíva BMW S1000RR, Honda Fireblade alebo Kawasaki ZX-10R.

 Nová R1 v R6-tkovej kapotáži
Nová R1 v R6-tkovej kapotáži

Ďalšou novinkou je ústredný prívod vzduchu. Opäť platí, že je to rozpoznateľná novinka pri modeli R1 a R6. Hoci je R6-tkový prevlek efektný, ukazuje aj ďalšie zmeny. Ako príklad sa dá uviezť rozmer bočných panelov. Tie sú menšie, čo môže napomáhať chladeniu väčšieho motora. Takisto samotný motor vyzerá inak. Tvar motora poukazuje na vyššie namontovaný kľukový hriadeľ - pravdepodobne výsledok prepracovania motora, ktorý by poskytoval viac miesta pre nový výfuk.

Ďalší vývoj

Elegancia teda vracia miesto výkonu. To nasvedčuje tomu, že v Yamahe stále považujú superbiky za základ výroby a venujú im pozornosť. Japonská značka sa snaží držať krok s konkurenciou ako na trati, tak aj v showroomoch. Ostáva len čakať s akými ďalšími novinkami príde nový model R1.

Zdroj: www.motorcyclenews.com

Pridané: 01.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17446 | Včera: 319903