Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 9501 [Bleskovky - Predstavujeme]
Svetová premiéra úplne nového dvojtaktného motocykla KTM Freeride 250R prebehla v Taliansku. Dôvodom rozšírenia modelovej rady Freeride je chuť značky zvýšiť počet zákazníkov jazdiacich offroad, rozvíjať ich schopnosti, alebo im ponúknuť motocykel na zábavu. Ďalším zrejmým dôvodom rozšíriť radu Freeride o agilný dvojtakt, je vyplnenie medzery medzi závodne orientovanými modelmi EXC a nesúťažným štvortaktom Freeride 350.
Kombinácia šampiónskeho enduro know-how značky a ultraľahkého Freeride podvozku priniesli Freeride koncept, ktorý bol prvý krát prezentovaný pred dvoma rokmi. Stroj pre tých, ktorí nechcú súťažne zamerané enduro, teda niektorý z modelov EXC. „Maximálne off-road potešenie“ je však poslanie Freeride programu a preto technici KTM vzali originálny a úspešný koncept aby ho posunuli na novú a vyššiu úroveň.
KTM si je vedomá, že stále veľa jazdcov si užíva zvuk a pocit jazdy na dvojtakte, preto sa rozhodla nový, upravený a ľahší motor namontovať do ultra-ľahkého Freeride podvozku čím sa dosiahol odľahčený dizajn a väčšia agilita.
Motor
Motor je odvodený od konkurenčného modelu EXC250, avšak inžinieri stavili viac na príjemné dávkovanie výkonu než na čistú silu. Preto bol valec vybavený novým piestom s upravenou hlavou a takisto časovaným vstrekovaním paliva. Motor v neobmedzenom offroad režime v sebe skrýva 25 koní. Funguje však na palivo, v ktorom je pomer oleja a benzínu len 1:80, takže úplne eliminuje dymivosť typickú pre dvojtakty. Nepoužitím kompletného výfukového systému z EXC 250 sa tiež upravil charakter motora a zvýšila sa životnosť piestu, čo je dôležité pre tých, ktorí nejazdia závodne.
Výfuk
Model je vybavený novým, menej hlučným výfukom, nasmerovaným ďalej od kolesa, čo ale neuberá na celkovom dojme z motorky. Konštrukcia koncovky je upravená tak aby pomáhala charakteru motora.
Dvojtaktný Freeride je rovnako ako modely EXC homologizovaný do premávky s použitím špeciálneho obmedzovacieho kitu a preto je schopný vás doviezť všade, ale hlavne tam kde sa dostane len motorka.
KTM Freeride 250 |
Obidva stroje majú širokú paletu KTM PowerParts, teda rozšírení, ktorými si môže zákazník upraviť výkon, vzhľad alebo podvozok. Dokonca je k dispozícií automatická prevodovka, alebo kit pre brzdenie ľavou rukou.
Zdroj: KTM.com
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | Freeride 350 | Freeride 250R |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (2T) |
Objem: | 349.7 ccm | 249 ccm |
Max. výkon: | 24.48 k (18.00 kW) / ot. | 25.02 k (18.40 kW) / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 57.5 mm | 66.4 x 72.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 250 mm | 250 mm |
Zdvih vzadu: | 280 mm | 280 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm | 210 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 99.5 kg | 92.5 kg |
Výška sedla: | 915 mm | 915 mm |
Rázvor: | 1418 mm | 1418 mm |
Svetlá výška: | 325 mm | 380 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l | 5.5 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 09/2013 7 469,00,- EUR | Cena 09/2013 6 899,00,- EUR |
Pridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 83865 | Včera: 120500