Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.12.2007 Autor: Cacao
Čitatelia: 12486 [Novinky - Oznam]
KTM - READY TO RACE - V duchu tohto hesla sa v súčasnosti prezentuje značka z Matinghofenu.
Roky ide za svojim cieľom a čísla sú neúprosné: takmer 25% ročný nárast počtu predaných motocyklov. To zákonite vedie k optimizmu v rozvoji a hľadaní nových trhov. Takýto voľný trh pre túto nie lacnú značku (ako aj sám výrobca priznáva) predstavuje východná Európa.
Zvykli sme si na to, že zastúpenie pre tento región dostali obyčajne naši českí bratia v Prahe a my sme im iba závideli. Tento raz sa situácia obrátila – KTM touto funkciou poctila Slovensko, menovite Bratislavu. Nebudem rozoberať dôvody, v KTM isto vedia čo robia. Podstatné je, že díleri zo Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Rumunska majú šéfov na Slovensku.
Túto významnú udalosť KTM odprezentovala 13. decembra 2007 vo svojich nových priestoroch na Rožňavskej. Nebolo to v honosnom hoteli, ale tam, kde je motorkárovi v decembri dobre – v teple výborne vybavenej dielne.
Úlohy sa zhostila šarmantná Eva Mitsche, šéfka KTM CEE (Východná Európa). Bolo vidieť, že v KTM majú dôvod na optimizmus. Stúpajúca výroba, športové a predajné úspechy posilňujú smelé plány oranžových vyrábať najviacej motocyklov z európskych výrobcov.
RC8 1190 |
Ako sme počúvali tieto závidenia hodné štatistiky, aj sme trocha pozabudli na pod samozrejme oranžovými plachtami ukryté novinky. Už sme ich všetci videli na fotkách z Milána, ale naživo je naživo. Po odokrytí RC8 1190 a SUPERMOTO 990 nám ovisli sánky. To už nám technické hodnoty upresňovali slovenskí zástupcovia, manažér servisnej siete Marek Malatinec, ale aj sympatická Janka Steskálová. Podrobné údaje sú v priložených tabuľkách, ale istotne ich nájdete u autorizovaných dílerov. Skvelé stroje, príjemní ľudia, malo to iba jednu chybu: december – motorky sa nedali vyskúšať... Ale túto „chybu“ veľmi rýchlo napravila vedúca marketingu pre Slovensko Janka Steskálová, ktorá prisľúbila všetky tieto skvosty ako testovačky do budúcej sezóny. Už teraz sa samozrejme tešíme na jar a dúfame, že o tom, ako jazdia KTM-ky na Slovensku sa budete môcť na našich stránkach dočítať.
ENDURO 690 |
KTM sa angažuje aj v stále sa rozmáhajúcej triede terénnych štvorkoliek, ale samozrejme po svojom: ready to race – najvýkonnejší a najľahší. KTM 450 ATV je určený hlavne pre americký trh (preto asi nemá cestnú homologizáciu) , ale vieme si predstaviť, že by sme sa povozili aj po slovenských kopcoch...
KTM 450 XC |
Čerešničkou na torte bola prezentácia X-BOW. Odteraz KTM nie je iba jedna stopa, ale aj 240 koní od Audi, kevlar karbónové šasi, pretekársky podvozok a to všetko s požehnaním pre bežnú cestnú premávku...
Prekvapením bolo zverejnenie zámeru vyrábať lacný motocykel. Lacné a KTM zdanlivo nejde dohromady, ale spolupráca s indickou firmou BAJAJ sľubuje celosvetovo dostupný stroj 125 – 250ccm . Rok uvedenia na trh – 2010.
Nasledovalo fotenie na parkovisku pred sídlom KTM CEE, čo-to sme sa ešte dozvedeli počas obeda a rozlúčenie.
Ak sa ti zdá, že slovník je trochu iný ako zvyčajne - správny postreh. Peter Fischer je pracovne vyťažený a Tomáš Hajduch - Awia mal žiaľ cestou na stretnutie nehodu. Tak sa pod článok podpisuje fotograf – cacao.
KTM X-BOW - štvorkolesový špeciál na mieru |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | RC8 | 990 Supermoto | 450 XC | 525 XC |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Superšport | Supermoto | Štvorkolka | Štvorkolka |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 1148 ccm | 999 ccm | 447.92 ccm | 510.4 ccm |
Max. výkon: | 153.7 k (113.0 kW) / 10000 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 8000 ot. | 97 Nm / 7000 ot. | ||
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 11,5:1 | 11:1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 69 mm | 101 x 62,4 mm | 89 x 72 mm | 95 x 72 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 52 mm | vstrekovanie | karburátor | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová + spiatočka | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 200 mm | 257 mm | 257 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 210 mm | 265 mm | 265 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 180 mm | 180 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 21 | 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 200 mm | 200 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 | 180/55 ZR 1 | 21 | 21 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 188 kg | 191 kg | 163 kg | 163 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 865 mm | 820 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1430 mm | 1510 mm | 1280 mm | 1280 mm |
Dĺžka: | 1810 mm | 1810 mm | ||
Šírka: | 1148 mm | 1148 mm | ||
Výška: | 1125 mm | 1125 mm | ||
Svetlá výška: | 110 mm | 195 mm | 290 mm | 290 mm |
Objem nádrže: | 16.5 l | 19 l | 13.4 l | 13.4 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 20.2.2008 535 000,-Sk | Cena 384 200 Sk (27.5.2008) | Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné Ohlins | Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné Ohlins |
Pridané: 14.12.2007 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315224 | Včera: 244945