Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11522 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Testovačka, ktorú sme avizovali aj pre verejnosť bola v pondelok vyhradená novinárom, žiaľ rovnako to neplatilo aj pre počasie. Suchou nohou sme veru v ten deň domov neprišli.

Len pred nedávnom sa v Banskej Bystrici otváral nový Motoshop Žubor pre značku Yamaha. Teraz už je v nových priestoroch nasťahovaná aj značka KTM a pri tejto príležitosti pripravili v spolupráci s KTM CEE testovanie cestných modelov. Počas dňa sme sa celkovo previezli a pre vás nafotili hneď šesť strojov. Samozrejme, jazdili sme na obľúbenom horskom priesmyku Šturec. Počasie však nebolo testom veľmi naklonené a každú jazdu nás z neba pokropila nejaká tá voda + totálna sprcha na poslednej jazde:-).

LC4 duo - Duke a SMR

Ako prvé si z výkladu vyberáme duo jednovalcových LC4 strojov. Na takýchto krátkych zvezeniach sa toho veľa nedozvieš, ale je to super príležitosť porovnať stroje medzi sebou. Pred jazdou by som rozhodne favorizoval motarda. Oba stroje majú toho veľa spoločného no rozdiely sú v podvozku. Vyššie zdvihy motarda, ponáranie pri brzdení to všetko je "feeling", ktorý mi viac pasuje na ostré utiahnuté zákruty alebo na trať. Na Šturci mi proste lepšie padol do ruky vojvoda - jeho výsosť Duke 690. Istý podvozok, motor s pekným záťahom stále sa hrabajúci na zadné a ľahká ovládateľnosť. Oba stroje sme už v rukách mali nimulý rok, tak si pozri naše testy:

Foto:
 KTM 690 Duke 2009 KTM 690 SMR 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:690 Duke690 SMR
Rok:20092009
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:654 ccm654 ccm
Max. výkon:65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot.63.6 k (46.8 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:67 Nm / 5500 ot.65 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.8:111.8:1
Vŕtanie x Zdvih:102 x 80 mm102 x 80 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm210 mm
Zdvih vzadu:140 mm210 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:148.5 kg154 kg
Výška sedla:865 mm880 mm
Rázvor:1472 mm1472 mm
Svetlá výška:155 mm245 mm
Objem nádrže:13.5 l12 l

Tajomstvo menom SMT

No musím sa priznať, že keď som na jeseň minulého roku bol pri premiére SMT v Miláne, nešiel som zrovna do kolien. Na prvý pohľad rakúšania len prezliekli ich supermoto do iného kabáta a navyše turistického čo samo o sebe pri značke so sloganom Ready to Race akosi nejde dokopy. Nikdy ale motorku nesúdim, kým nemám možnosť si ju "omakať" a aj vyskúšať.

Po prvom nasadnutí sa obzerám dookola či som v správnom vozni. Kde sa vzalo to pohodlné sedlo? Posed vzpriamený, pohodlný, ako na cestnom endure. Len ten predný štít je akýsi nízky. Všetko sa však mení počas jazdy. Ako sa neskôr dozvedám, prednú kapotáž ladili v aerodynamickom tuneli a premyslený design odvádza lepšiu prácu ako akékoľvek vysoké plexi. Prúd vzduchu totiž usmerňuje mimo jazdca a otvorene môžem povedať, že na SMT fúka menej ako na Adventure. Hmotnosť len o niekoľko kíl navyše oproti motardu, výkon rovnaký, skvelá ovládateľnosť a podvozok. Nápad skĺbiť supermoto a turistu teda nebol až taký blbý, že? V sérii je zabudovaný držiak na originálne bočné kufre, ktorý si takmer ani nevšimnete, nosič pripravený na topcase alebo ďalšiu batožinu a to všetko na športovom základe a 17 palcových kolesách. Ak vezmeme do úvahy, že väčšina LC8 Adventure jazdí iba po asfalte tak si KTM spravila v podstate vlastného konkurenta. No ak neplánujem jazdiť off-road tak SMT rozhodne Adventure poráža.

Na druhej strane zarytý turista nájde aj nevýhody. Športové gumy na turistike asi dlho nevydržia, v spätných zrkadlách nieje výhľad úplne ideálny a prístrojovka by mohla byť čitateľnejšia (je tu použitá rovnaká ako na celej modelovej rade).

LC8 Adventure - inovované dobrodružstvo

Adventure je motorka na ktorej sa vždy rád preveziem, aj keď preháňať ju po asfalte považujem osobne za stratu času, čo však rozhodne neznamená, že by Advík asfalt nevedel. Pre rok 2009 prešiel miernymi inováciami, dostal novú grafiku, upravené plasty (spodná časť - ochrana motora) a zmeny nastali aj v motore, ktorý získal nejaký ten koník a Newton-meter navyše. Z môjho pohľadu znovu trošku scivilnel. Motor je na míle vzdialený ostrosti starej karburátorovej 950-tke, dokonca ochotne zaťahuje aj odspodu. Skvelý na turistiku a rozhodne vynikajúci aj na XXL off-road.

Foto:
 KTM 990 SMT 2009 KTM 990 Adventure 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:990 SMT990 Adventure
Rok:20092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:SupermotoEnduro
Motor:
Typ motora:Dvojválec, V 75° (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:999 ccm999.8 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:97 Nm / 7000 ot.100 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:11,5:111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 62,4 mm101.0 x 62.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm210 mm
Zdvih vzadu:180 mm210 mm
Brzdy vpredu:Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeňdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 1790/90-21
Brzdy vzadu:Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúčjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg209 kg
Výška sedla:855 mm860 mm
Rázvor:1505 mm1570 mm
Svetlá výška:195 mm261 mm
Objem nádrže:19 l19.5 l

RC8 - oranžové peklo v bielom

Len pred nedávnom RC8 potrápil Tino na Panónii. Mne to vtedy nevyšlo a tak som ju teraz aspoň vyskúšal v premávke. RC8 je znovu dôkazom, že do čo sa rakúšania pustia, to robia naplno. Motor právom nesie označenie RC8, lebo to zďaleka nieje "len inak naladená" LC8-čka. Nekompromisný posed, vibrujúci výkonný motor bez ochoty pracovať odspodu, kvalitný podvozok a mizerný výhľad v späťákoch dávajú jazdcovi jasne najavo na čom sedí. K tomu športová prístrojovka s kopou okruhových údajov na meranie časov v kolách, priemerných a maximálnych rýchlostí, a tak podobne. Ostrý motor mi na mokrom Šturci veru nedáva priestor na oddych a tak RC8 ostáva pre mňa motorkou, ktorú by som asi chcel mať na okruhu. Koniec koncov, treba si to vyskúšať, veď na to sú KTM testovacie dni.

Našiel som aj jednú drobnosť, ktorá mi prekážala. Stupačky jazdca sú len hliníkový odliatok, ktorý sa dosť šmýkal. Prispieť k tomu mohli rozhodne aj mokré čižmy ale trocha gumy na stupačke by isto nikoho neurazila.

eR-kový SuperDuke - niečo pre masochistov

A na záver chuťovka pre masochistov. Pri tomto stroji sa smejú už aj chalani z KTM keď naň sadám. eR-kový SuperDuke sa Kristián Tino Dudík-vi na Panonii neušiel. Motorka, ktorá má byť vylepšenou verziou už tak skvelého SuperDuke-a má vyšší výkon, ostrejšie brzdy, rám s agresívnou geometriou a posedom. A tu sa dostávame k masochizmu. Dvojsedlo z klasického SuperDuke-a je preč a na namiesto neho má eRková verzia len pekelne tvrdé plastové sedlo. To čo sa môže pri presunoch zdať ako problém, však rozhodne prestaneš cítiť hneď ako super vojvoda zaberie a vystrelí ťa celým svojím stádom dopredu. Toto zvezenie malo čosi do seba a agresívnosťou sa asi najviac priblížilo superšportovej RC8-čke. Na Duke-ovi som si to všetko ale akosi viacej užíval. Je to pravá street motorka, stvorená do ulíc.

Foto:
 KTM RC8 2009 KTM 990 Super Duke R 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:RC8990 Super Duke R
Rok:20092009
Kategória:SuperšportNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1148 ccm999 ccm
Max. výkon:153.7 k (113.0 kW) / 10000 ot.131.9 k (97.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 8000 ot.102 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12.5:112,2:1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 69 mm101.0 x 62.4 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 52 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm135 mm
Zdvih vzadu:125 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:188 kg186 kg
Výška sedla:805 mm865 mm
Rázvor:1430 mm1450 mm
Svetlá výška:110 mm140 mm
Objem nádrže:16.5 l18.5 l

Nový showroom KTM, Motoshop Žubor Banská Bystrica

KTM test day
Show room
Show room
Show room

Motoshop Žubor (BMW, KTM, H-D, Triumph, BRP) Banská Bystrica

Mapa:

Motocykle na test poskytla spoločnosť KTM CEE.

Text: Tomáš Hajduch - Awia, Foto: Juraj Odin Klačko

Pridané: 20.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 102239 | Včera: 141785