Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8828 [Bleskovky - Predstavujeme]
Viem, že Slovensko teraz žije Dakarom, ale nedá mi nepodeliť sa s vami o prvé dojmy z testovania novej Hondy CB 1100, na ktorej som mal možnosť previezť sa vo Valencii.
Aj keď počasie nášmu výletu do slnkom nahriatej Valencie neprialo a množstvo snehu na letisku vo Viedni znemožnilo odlet, do Valencie sme sa napokon dostali. Neskoro, ale predsa.
![]() |
11.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23822 [Novinky - Predstavujeme]
Skombinovaním klasického štýlu Honda s novými technológiami vznikol štvorvalcový naháč Honda CB1100 s pekným retro dizajnom.
A tam na nás už čakali krásky, úplne novučičké, ale s dizajnom z rokov 70-tych, retro naháče Honda CB1100. Tento model bol už predstavený a uvedený na japonský trh pred niekoľkými rokmi a od tej chvíle bol veľmi žiadaný zákazníkmi v Európe. Dočkali sme sa, od roku 2013 môže byť táto motorka s dizajnom legendárnej „seven-fifty“ vaša.
Honda si na predstavenie CB 1100 vybrala mesto Valencia a práve v jeho centre stojí moderné centrum vedy a umenia. Motorka s podareným retro dizajnom zaparkovaná pred týmto moderným centrom, tak to je teda parádny kontrast.
![]() |
Poďme sa ale pozrieť CéBečke trošku na zúbok. Je to nádherná motorka klasického dizajnu, ale v modernom prevedení. Základom je nádherný vzduchom chladený radový štvorvalec, ktorý od pohľadu akoby z oka vypadol legendárnej CB750. Potom klasická, tak trochu „hranatá“ nádrž, rovné sedlo, chrómované blatníky, 4 zvody, jeden tlmič výfuku, klasický okrúhly svetlomet, veľké chrómované smerovky a nesmie chýbať ani dvojica klaksónov. Na motorke nie je nič naviac. Tento obal ale skýva modernú techniku ako elektronické vstrekovanie paliva, či brzdový systém s ABS.
![]() |
A ako to jazdí? Hmmm, tak ako sa dalo očakávať, ten motor je jednoducho úžasný. Žiaden športovec, ale s krásnym zamatovým chodom a lineárnym ťahom vo všetkých otáčkach. Plynová rukoväť spočiatku prezrádza, že motor riadi elektronika a vstrekovanie, ale inak máte naozaj pocit, že sedíte na biku z rokov 70-tych. Všetko je ako má byť. Jazdu začíname v preplnenej Valencii a verte mi, nebola to nuda. S prekvapením zisťujem, že CéBečko je motorka, ktorá do mesta pasuje, veľmi ľahko sa ovláda a ten motor ťahá bez reptania od najnižších otáčok bez ohľadu na to, aký kvalt tam máte. V meste sa teda žiadna kvaltovačka nekoná.
![]() |
Sedlo je bohato čalúnené, a tak okrem podvozku rovnako „odpružuje“. Podvozok je ako zo starej školy, mäkký a komfortný. Ale keď mu trochu naložíte v kopcoch okolo Valencie, dá o sebe vedieť miernym zavlnením a vy hneď viete, že sedíte na motorke, ktorá ma dušu a sa s vami rozpráva. Príjemný bol aj zvuk z výfuku, na sériovku sa podaril vcelku pekný basák.
Pre krátkosť času a skorý odlet vám teraz nestihnem napísať viac, ale môžete sa už čoskoro tešiť na plnohodnotný test. Nemali by chýbať ani videá.
Z Valencie zdraví Tomáš Hajduch - Awia
Pridané: 19.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CB1100 |
| Rok: | 2013 |
| Novinka: | NOVINKA 2013 |
| Kategória: | Klasika |
| Motor: | |
| Typ motora: | štvorvalec (4T) |
| Objem: | 1140 ccm |
| Max. výkon: | 89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 5000 ot. |
| Kompresný pomer: | 9.5 :1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 73.5 x 67.2 |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a olejom |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
| Pneu vpredu: | 110/80-18 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
| Pneu vzadu: | 140/70-18 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 248 kg |
| Výška sedla: | 795 mm |
| Rázvor: | 1490 mm |
| Dĺžka: | 2195 mm |
| Šírka: | 835 mm |
| Výška: | 1130 mm |
| Svetlá výška: | 125 mm |
| Objem nádrže: | 14.6 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 199 km |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68677 | Včera: 121322