Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 7621 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Nie vždy sa mi chce súkať do kombi a nie vždy sa mi chce k džínsom brať koženú bundu. Hneď ako 4SR predstavili túto novinku, tak som si povedal, že to bude práve to, čo potrebujem.
Textilku som už jazdil a tak som jej výhody mal vyskúšané. Oproti koži je ľahšia, poddajnejšia, netreba sa o ňu tak starať (žiadne krémovanie) a popri tom, že je neprefuk, tak aj dýcha. To že je aj nepremok to je iba plus.
Jej nevýhodu oproti koženej bunde, menšiu trvácnosť pri pádoch, som chvalabohu ešte nemal možnosť vyskúšať.
Bunda S-race sa zatiaľ vyrába iba v jednej farebnej kombinácii. Čierna bunda doplnená bielym a červeným pásom a reflexnými nápismi. Plus reflexný pás vzadu na krku .
Čo je ale asi podstatnejšie je technická vybavenosť bundy. Ako prvú by som spomenul možnosť zazipsovania krátkym zipsom k nohaviciam. Pri páde je dosť podstatná vec, aby sa bunda na chrbte nevyhrnula, čím jazdec stráca ochranu. Plus pri nižších teplotách je už cítiť, že aj menej podfukuje.
Ďalším bezpečnostným prvkom sú CE chrániče na ramenách a lakťoch. Pri lakťových chráničoch hneď spomeniem dva sťahovacie pásy na suchý zips, pod a nad chráničom. Vďaka nim si môžete ešte o niečo viac zvýšiť „komfort“ nosenia a bezpečnosť pri páde. Chránič je o niečo lepšie zabezpečený na svojom mieste a teda sa pri páde nepotočí. Ďalšie sťahovacie pásy so suchým zipsom sú na bokoch a na rukávoch sú na cvok. Pri mojej „šírke“ pása mám bočné sťahovacie pásy tak akurát.
Ak už nestačí pri jazde bunda dostatočne odvetrávať, ventilačné otvory na kľúčnej kosti a pri lopatkách zaistia vetranie aj pri vyšších teplotách.
Pri fotkách CRF250L ste si mohli všimnúť, že obliekam novú bundu od 4SR. Vtedy som ju mal samozrejme bez obidvoch vložiek. Teplota bola ako sa na august patrí, no napriek tomu som nemal pri fotení problém s prehrievaním. Cez otvorené zipsy vpredu na ramenách prúdi chladnejší vzduch a dokáže pekne ochladiť a cez zadné lopatkové zipsy zas vytlačiť teplý vzduch. Jasné že pri státí na slnku už to bolo inak, ale stále lepšie ako v koženej bunde.
Konečne sa dostávame k výbave, ktorá je skrytá pod zvrškom. Tu nájdeme dve vložky. Odnímateľná termovložka novej generácie a odnímateľná nepremokavá vložka WaterG8 so zavarenými švami.
Termo vložka má vrecko na mobil a druhé vrecko o veľkosti niečo väčšej ako je formát A5. Je samostatne odnímateľná, teda pri „normálnych“ teplotách, ale s hroziacim dažďom v bunde môže byť vložená len nepremokavá vložka WaterG8.
Už som mal možnosť bundu vyskúšať aj pri teplotách okolo 5 stupňov. Oblečené som mal len tenké funkčné tričko s krátkym rukávom, ktoré nosím aj v lete, na tom jedno bavlnené s krátkym rukávom a bundu s oboma vložkami, plus chrbticový chránič s integrovaným ľadvinákom. Ani pri rýchlostiach vysoko presahujúcich povolené limity som nepociťoval chlad. Bez chrániča chrbtice som cítil jemné prenikanie vetra v okolí zazipsovania s džínsami. Možno ak by som mal textilné nohavice, na ktorých siaha látka nad krátkym zipsom o niečo vyššie ako na džínsoch, ani tento „nedostatok“ by som nespoznal..
Nepremokavá membrána je samostatne zazipsovateľná a má límček na suchý zips tesne obopínajúci krk, ktorý ale nijako neobťažuje a hlavne okolo krku nepodfukuje.
Bunda samotná má dve vonkajšie a jedno vnútorné vrecko. Tak isto ako termo vložka aj bunda má límček obopínajúci krk, ale tento je zapínateľný na cvok.
Mám pocit, že na najobľúbenejšej pozícii v nosení bundu Rebel vystrieda táto nová S-lajna. Zopakujem už napísané. Je ľahká, v teple dobra vetrá a je poddajná, čo z nej robí pohodlnú a bezpečnú variantu na také lajtové tripy. V teple stačí brať len ľahučký zvršok bez membrán. Ak mám pocit, že ma zastihne dážď, capnem do bundy membránu a viem, že pri nejakých prehánkach alebo kratšom daždi zostanem v suchu. V chladnejších mesiacoch stačí vložiť ešte termo vložku a aj okolo piatich stupňov jazdím relatívne v pohode.
Ak by niekoho zaujímala hmotnosť, tak tá je 1896 g (veľkosť 48).
Bundu na test poskytla spoločnosť 4SR.
Pridané: 24.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110075 | Včera: 240201