Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.05.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12170 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Dostal som možnosť sa krátko zviesť na novučičkej Moto Guzzi 1200 Sport. Nebol to žiadny test, len krátke zvezenie na kávičku počas "čakačky" na inú testovačku, no nedalo mi nepodeliť sa o pár dojmov a fotiek tejto talianskej krásavice.
Už prvé naštartovanie mi pripomenulo to, čo ma tak očarilo v sedle Grisa, ktoré sme testovali pred rokom. A tu sa mi zdá, že je ten zvuk, ktorý vychádza zo sériového výfuku ešte krajší. Klenotom tejto motorky je rozhodne motor s tým megafónom, ktorý je vzadu na ľavoboku. To čo sa odtiaľ ozýva nenechá žiadneho bikera chladným...
03.03.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12596 [Testy a predstavenia - Test]
Neviem, kto zariadil to, že ešte na prelome októbra a novembra môžeme skoro bez problémov jazdiť na našich dvojkolesových láskach, ale zariadil to dobre. A neviem ani, kto zariadil to, aby som mohol pojazdiť toto čudo, ale zariadil to ešte lepšie ako to počasie. Očistite si obuv, nasadáme.
Klenot - basák |
Športka je nádherne spracovaná retro talianka, nie je to žiadna vychudnutá modelečka, ale motorka pre poriadneho chlapa. Po naštartovaní nedočkavo dupoce na bočáku, aby ste už boli čím skôr v sedle. Po pootočení plynu nielen basovo zavrčí, ale aj zavrtí v bokoch doprava. To robí pozdĺžne uložené véčko a gyro-efekt. Zatlačí ti to jemne do pravého stehna.
Alfa - omega |
Vibrácie tu sú, musia tu byť, o tom toto predsa je. Napriek moderným hračkám, striekačkám a ABS-ku je prejav tejto motorky taký surový. Medzi nohami jazdca tlkoce srdce, ktoré je radosť krotiť. Alebo skôr nekrotiť? Motor je celú o krútiaku s mohutným záťahom. Trochu to potiahneš a už tam sypeš vyšší kvalt a bavíš sa na zvuku a vibráciách, ktoré ťa nikdy neomrzia.
Keď sa na Športke blížiš ku prechodu, ľudí ani len nenapadne naň vstúpiť. Iba čumia vyvalene na toto monštrum a nechápu prečo zastavuješ a dávaš im prednosť. Na prechod potom vstupujú opatrne, sledujúc Športku detailným pohľadom za zvuku toho bubláku. A ty zastavíš rád, veď po každom zastavení si môžeš vychutnať ten rozbeh, zvuk a zrýchlenie, ktoré ti vždy vyškerí ksicht v prilbe od ucha k uchu...
Na prístrojovke som mal pocit, že sa trasie aj ručička rýchlomera - tak ako kedysi :-) |
Oproti Grisu má Športka retro vzhľad, bacuľatejšiu zadnú časť, inak vedené výfukové zvody a výfuk. Vpredu je klasická vidla, aj keď plne nastaviteľná. Podvozkovo sa mi Športka zdala taká trochu viac do komfortu. Brzdám sotva čo vytknúť, rovnako ako overenému náhonu kardanom.
Guzzi nerobí motorky pre každého. Mnoho ľudí nájde isto dôvody prečo nie, čo sa im nepáči. To čo ale Guzzi robí, robí dobre a dokáže aj dnes ponúknuť motorku, ktorá nielen retro vyzerá ale sa tak aj správa. A takých je čo raz menej, motoriek, ktoré majú svoje "muchy", svoj prejav a ty sa musíš prispôsobiť im. Toto je proste ideálny "Kávičkár" pre jazdca, ktorý už má čo to za sebou a presne vie, čo od motorky chce. A to aj dostane. Akurát sa mu ľahko môže stať to čo mne, že som v sedle športky na kávičku vyrazil, ale som na ňu potom aj zabudol. Teda na tú kávičku myslím... :-)
A nezabúdajme že Športka je dostupná aj v limitovanej edícii: Špeciálna edícia Moto Guzzi 1200 Sport Corsa.
motor a jeho zvuk, identita, retro vzhľad ale aj prejav | nieje najľašia |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 23 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 313 km |
Cena motorky | 11 600 ,- EUR |
Cena motorky a ABS | 12 200 ,- EUR |
Nosič kufra topcase | 187 EUR |
Kufor topcase | 312 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 734 EUR |
Príplatok ABS | 600 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 200 EUR |
Tankvak | 215 EUR |
Padacie rámy | 110 EUR |
Páčka brzdy | 66 EUR |
Stupačka | 34,5 EUR |
Spätné zrkadlo | 28 EUR |
Smerovka | 26 EUR |
Svetlomet | 342 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť B.P.D., s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Športka - nevsadíte na ňu? |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Moto Guzzi | Moto Guzzi |
Model: | 1200 Sport 8V | 1200 Sport Corsa |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1151 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6750 ot. | 105 Nm / 6750 ot. |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | 240 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 800 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2195 mm |
Šírka: | 840 mm | 840 mm |
Výška: | 1160 mm | 1160 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS |
Pridané: 01.05.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 317819 | Včera: 244945