Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“ 1/3

Pridané: 03.05.2012 Autor: Landal

Mesiac intenzívnych príprav. Plán na 7 dní a cca. 2300 km. 9 jazdcov, od dvadsaťročného až po päťdesiatnika, ktorí sa predtým nevideli. Špeciálne povolenia na vstup do zakázanej Zóny. Skorý jarný termín. Bál som sa, ako to celé dopadne... Bolo z toho 9 dní, okolo 2700 km a kopec srandy.

Logo expedície

Deň 1.

Na SK hranici zisťujem, že na ŠPZ zhodnú s mojou je vyhlásené pátranie ešte z roku ´99, lenže moja ŠPZ bola vydaná až 2009. Policajt stále melie svoje: „Ja to tu mám v databáze a stroj s touto značkou musím zadržať.“ Vec ide k náčelníkovi, ten napokon po hodine hlási, že „...to je jasná vec, ide o dva rôzne prípady, len ten starý nie je z databázy vymazaný!“ – áááále nehovor!?!?

Expedičný zbor (z prava): Krosa, Krpec, Remoš, Tišan, Herkules, Pilník (fotí), Obi, Jožo, ja

Prechádzame sedlom Volovca a nocujeme v Penzióne Lev. Majitelia sú doma, ale návštevu v tomto čase určite nečakali. Nič ale nie je problém. Partia sa zžíva naozaj rýchlo a už prvá bohatá večera je nekonečnou záplavou zábavy a rehotu. Skôr než stihneme dojesť, vybaliť a doplniť tekutiny, je sauna vykúrená. Chladíme sa priamo v horskom potoku.

Sem smerujeme: Blok č. 4 Jadrovej elektrárne V.I. Lenina

Deväť dní s GoPro

Pre expedíciu sme získali podporu vo forme zapožičania videotechniky od výhradného dovozcu GoPro kamier na Slovensko, spoločnosti VRGA, s.r.o.. V úvode cesty sa ešte len učím rozmýšľať a chovať sa ako kameraman. Chce to prosto cvik a určitý čas, aby sa človek zžil s tým vedomím, že kameru musí mať pri sebe a treba ňou aj natáčať. Výborný ochranný obal GoPro a jej ďalšie príslušenstvo (najmä čelenka) to výrazne uľahčujú.

Rôzne umiestnenia GoPro, zďaleka nie všetky...

Kamery sa samé nikdy nevypnú - nezapnú, vždy je jasne čitateľný ich režim a stav batérie aj dátovej karty. Ovládateľnosť v rukaviciach bezproblémová. Na uchytenie sa výborne osvedčila prísavka – na kufre, na predný platník, na plexi - aj držiaky na 3M fólii – napr. na boku nádrže, blatníku, prilbe. Kruhové objímky som využil na prednú vidlu alebo na späťák. Uchytenie na späťáku je fajn kvôli možnosti otáčania za jazdy, čo platí aj pre prísavku uchytenú na vrchu hlinikáča.

Zažili sme pekné enduro...

Ak sú zlé poveternostné podmienky, je vhodné mať kameru na dosah, aby bolo možné z času na čas otrieť kryt šošovky rukavicou.

...aj spoznali ukrajinské vidiecke cestičky...

Sumár prvého dňa: Lučenec – Košice – Užhorod – Perechyn – Polyana – Volovec – Penzión u Leva, cca. 360 km. Ubytovanie penzión Lev, cena ubytovanie + večera + raňajky + sauna: 25 Eur/osoba. Wifi, parkovanie motoriek v uzavretom dvore.