Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavila nožné radenie na automatické dvojspojkové prevodovky DCT

 Zdieľať

Pridané: 20.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23200 [Technika - Elektrika]

Značka Honda má už nejaký ten rok na trhu model VFR 1200 DCT, ktorý ako prvý ponúkol zákazníkom možnosť automatickej dvojspojkovej prevodovky s možnosťou manuálneho radenia na ľavej rukoväti. Honda teraz predstavila nožné radenie ako doplnkové príslušenstvo.

O tejto novinke som sa nedozvedel nikde inde ako tu v šŠpanielsku na predstavení nového modelu Crostourer 1200, ktorý je rovnako dostupný vo verzii s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Zajtra ráno by sme mali mať možnosť okrem iného osedlať aj jeden kúsok vybavený týmto nožným radením.

Hondu VFR 1200F DCT sme už v našej redakcii testovali. Boli sme na nej dokonca v Alpách a ja som ju jazdil dokonca aj na okruhu v Brne. Vždy som sa však zhodol na tom, že klasická prevodovka je pre športovejšiu jazdu pre mňa lepšia. Alebo aspoň keby bolo elektronické radenie možné ovládať nohou ako pri manuálnej prevodovke. Pravdepodobne som s týmto názorom nebol sám, pretože naše prosby boli v Honde vyslyšané.

 Elektronické nožne radenie k prevodovke DCT
Elektronické nožne radenie k prevodovke DCT

Od roku 2012 bude v ponuke nové príslušenstvo pre modely Crosstourer, VFR1200F, NC700X a NC700S - nožné radenie pre DCT. Zástupcovia Hondy tvrdia, že koncept prevodoviek DCT sa na trhu dobre uchytil a neboli na neho sťažnosti. Napriek tomu je skupina (hlavne skúsených) jazdcov, ktorým radenie rukou nevyhovuje, alebo si nevedia na neho zvyknúť.

Nožné radenie je určené jazdcom, ktorí vlastnia viacero motocyklov, jazdcom ktorí sú navyknutí na manuálnu prevodovku alebo jednoducho jazdcom, ktorí chcú radiť naďalej intuitívne nohou. Honda napriek tomu predpokladá, že v budúcnosti budú všetci jazdci preferovať radenie rukou.

Ako funguje nožné radenie:

Nožné radenie je elektro-mechanický systém, ktorý plne simuluje pocit manuálnej prevodovky. Odpor na pedále je podobný manuálnej prevodovke, taktiež pružina vracia pedál vždy do strednej polohy. Akurát mechanické prepojenie na prevodovku neexistuje. Klikací mechanizmus iba oznámi riadiacej jednotke, ktorým smerom chce jazdec radiť a tá vyšle signál do prevodovky DCT. Nožné radenie bude fungovať spolu s ručným radením.

 Nožné radenie - Honda VFR 1200 F 2012
Nožné radenie - Honda VFR 1200 F 2012

Foto:
 Honda Crosstourer 2012 Honda VFR1200F DCT 2012 Honda NC 700 X 2012 Honda NC 700 S 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHondaHonda
Model:CrosstourerVFR1200F DCTNC 700 XNC 700 S
Rok:2012201220122012
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2012NOVINKA 2012
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáNaháč
Motor:
Typ motora:V4 76° (4T)V4 (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1237 ccm1237 ccm670 ccm670 ccm
Max. výkon:129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot.172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:126 Nm / 6000 ot.129 Nm / 8750 ot.60 Nm / 4750 ot.60 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:12:112:110.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 60mm81 x 60mm73 x 80mm73 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Unicam (4V)Unicam (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)automatická DCT, elektrické radenieautomatická 6-stupňová (voliteľné DCT)automatická 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:kardankardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm153 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm150 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 6 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70 ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm276 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-R17190/55 ZR17MC (75W)160/60-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:275 kg277 kg214 kg211 kg
Výška sedla:850 mm815 mm830 mm790 mm
Rázvor:1595 mm1545 mm1540 mm1525 mm
Dĺžka:2285 mm2250 mm2210 mm2195 mm
Šírka:915 mm886 mm830 mm760 mm
Výška:1335 mm1220 mm1285 mm1130 mm
Svetlá výška:180 mm125 mm165 mm140 mm
Objem nádrže:21.5 l18 l14.1 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km3.58 l/100km3.58 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 268 kmcca 295 kmcca 295 km
Poznámka:
Poznámka:Anti-hop spojka (manuálna prevodovka)
Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT
Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test)
Cena 08/2012: 13 190,- EUR
Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS)Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EUR

Pridané: 20.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165675 | Včera: 181249