Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.05.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8858 [Testy a predstavenia - Test]
Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.
Pre fanúšikov Hondy boli na okruhu pripravené všetky novinky a z každej hneď niekoľko kusov. Nechýbala VFR 1200 s dvojspojkovou prevodovkou, inovovaný Hornet, nová CBR 600F ale aj 250-tka a samozrejme na okruh najviac stavaný Fireblade v Repsol aj HRC farbách.
Okrem toho boli pripravené ďalšie modely vrátane Crossrunnera a tiež skútre k zapožičaniu na testovacie jazdy mimo okruhu. O tieto jazdy bol takisto veľký záujem a boli takmer úplne vybookované. Už tradične si mohli majitelia motoriek značky Honda zajazdiť na okruhu na svojich motocykloch. Registrácie na jazdy sa rozbehli hneď od rána, kým prvé štyri jazdy boli vyhradené pre novinárov. Tak som sa navliekol do kože, pozrel svoj harmonogram a vydal sa do toho.
Prvý pán na holenie bol pre mňa prichystaný dvojspojkový superturista VFR 1200. Niečo také vyskúšať na okruhu, to nie je príležitosť, ktorá sa naskytne každý deň. Rozbeh je v kľudnejšom tempe, motorky aj gumy sú studené, tak prvé kolečko je takpovediac turistické pre všetkých. VFR-ku mám v automate, aj keď v režime S (sport), no už tuším, že to nebude to pravé pre mňa. Ako sa tempo zrýchľuje, presúvam ľavý palec a ukazovák na dvojicu tlačidiel na radenie rýchlostí na ľavej rukoväti.
170 koníkov vôbec nie je na okruh málo, no s automatom aj v režime S ich z VFR-ky dolujete len ťažko. Manuál je oveľa lepší, ale človek na to proste nemá ten návyk ako na radenie nohou. Navyše tlačidlo na radenie rýchlostí smerom dole si po hmate mýlim s tlačidlom na vypnutie smeroviek, ktoré je hneď nad ním a viac krát nepodradím. Pri VFR-e to nie je až taký problém, lebo sily má dostatok aj v nižších otáčkach, no ja si pri tom spomínam, čo mi tak na nej vadilo v alpách. Asi som staromódny, ale klasická prevodovka by bola určite mojou voľbou.
VFR 1200 Dual clutch |
VFR-a ale samozrejme nebola stavaná na okruh a určite ani prevodovka DCT, tá má svoje prednosti práve v premávke, a tak má odo mňa odpustené. Je to robustná mašina, ktorá sa ale ani v Brne nenechala zahanbiť. Určite bolo cítiť jej vyššiu hmotnosť, ale aj napriek tomu sa nechala krásne preklápať medzi zákrutami, podvozok odvádzal skvelú prácu a motor dokázal často dotiahnuť aj menšie a obratnejšie stroje.
Priamo z VFR-y presadám na inovovaného Horneta. Pri presune boxami sa cítim akoby som presadol na bicykel, no márne hľadám pedále :-) Nie, nemám na mysli chýbajúce koníky, to určite nie, skôr celkovú ľahkosť ovládania stroja. Hornet mi v Brne vždy pasoval a inak tomu nebolo ani tohto roku. Skamarátili sme sa po niekoľkých zákrutách.
CB 600F Hornet |
Skvelá obratnosť a ľahkosť jazdy, dobrý posed. Na rovinkách síce poriadne fúka a treba priľahnúť, ale inak je Hornet skvelou voľbou a skvelou zábavou na okruh. A obzvlášť Brno alebo teda technickejšie okruhy mu určite pasujú. Myslím, že s Horňáskom by to bola zábava aj na motokárovom okruhu.
Jednoducho sadol mi do ruky, dobre som sa rozjazdil, triafal som kvalty a všetko šlo akosi samo od seba, prirodzene, jednoducho. Bola to skvelá jazda a suprová príprava na ďalší stroj.
Krásny Blejd v HRC farbách sa už nevedel dočkať, rovnako ako ja. Na litrové superšporty vždy vysadám s rešpektom. Tu viem, že mi bude asistovať brzdový systém C-ABS a tiež anti-hoppingová spojka. Tak siréna už znie, okruh je otvorený.
Čo napísať o nabrúsenej žiletke, čo ešte nebolo napísané? Asi len toľko, že už po krátkej jazde má opúšťa rešpekt z tohto objemu a z Blejdom si začínam neskutočne užívať. Ovládateľnosť ako na nejakej šesťstovke a vždy dostatok výkonu, to dáva pocítiť nadradenosť tohto železa nad ostatnými strojmi na trati. Ak netrafíte správny kvalt, blejd to v zákrute hravo zozeřie a vytiahne vás s čistým štítom von. To je už iné vozenie.
CBR 1000 RR Fireblade v HRC farbách |
Skvelý podvozok, učinné radiálky spolu s antihop spojkou umožňujú agresívne dobrzďovať do zákrut. Potom už len vysadnúť oprieť ho do zákruty a ťahať za plyn. Koníkov je tam stále dostatok. Proste to pravé orechové na okruh. Jediné čo zaostáva sú moje sily na konci tretej 20-minútovky bez prestávky. Hodina jazdenia vkuse na okruhu dá zabrať a to mám pred sebou ešte jednu jazdu.
Tak a posledná na mňa čaká 600 eFko, znovuzrodená motorka, ktorá by mala ponúknuť univerzálny superšport do premávky, nie tak ostrý ako RR, ale zato pohodlnejší na každodenné využitie v premávke. Má toho dosť spoločného s Hornetom, tak sa bude asi načo tešiť.
Znovuzrodená Honda CBR 600F |
A tak to nakoniec aj bolo. Síce motor moc po presadnutí z FireBladu neohúri a chvíľu mi trvá kým sa prispôsobím výkonu šesťstovky, no potom sa to rozbieha. eFka pribrala oproti Hornetu pár kíl, no nie je to cítiť. Posed je trochu iný, no stále to nie je nič extrémne agresívne. Efka je rovnako dobre obratná ako Hornet, no kapotáž oveľa lepšie ochráni pred vetrom a je začo sa schovať na rovinkách. Je to motorka, ktorá sa ani na okruhu rozhodne nestratí a poskytne svojmu pánovi kopu zábavy. Takže stará dobré 600F znovu ožila ná úrovni aká jej právom prislúcha. Bude vás celý rok voziť, do práce, na víkendové výlety, možno aj na dovolenku k moru a môžete ju zobrať aj na okruh a určite sa nudiť nebudete.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Honda |
Model: | VFR1200F DCT | CB 600 F Hornet | CBR1000RR Fireblade C-ABS | CBR 600 F |
Rok: | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | NOVINKA 2011 | ||
Kategória: | Športovo cestovná | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | V4 (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1237 ccm | 599 ccm | 999.8 ccm | 599 ccm |
Max. výkon: | 172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. | 177.8 k (130.7 kW) / 12000 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 129 Nm / 8750 ot. | 63.5 Nm / 10500 ot. | 113.8 Nm / 8500 ot. | 64 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 12 : 1 | 12.3: 1 | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 60mm | 67.0 x 42.5 mm | 76 x 55.1mm | 67 x 42.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | Unicam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická DCT, elektrické radenie | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 135 mm | 128 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 6 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 296 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 240 mm | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17MC (75W) | 180/55-ZR17 | 190/50-ZR17M/C (73W) | 180/55-ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 277 kg | 198 kg | 209 kg | 206 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 800 mm | 820 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1545 mm | 1435 mm | 1410 mm | 1437 mm |
Dĺžka: | 2250 mm | 2085 mm | 2075 mm | 2150 mm |
Šírka: | 886 mm | 760 mm | 685 mm | 740 mm |
Výška: | 1220 mm | 1090 mm | 1130 mm | 1150 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | 130 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 19 l | 17.7 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | zaujímavosti, galérie a videá nájdete na http://www.feelvfr.com |
Pridané: 27.05.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192868 | Včera: 118522