Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.11.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23066 [Testy a predstavenia - Test]
Ešte koncom októbra sme dostali jedinečnú pozvánku na ostrov Sardínia a príležitosť vyskúšať si Nudu. Samozrejme mám na mysli novinku od značky Husqvarna, ktorá s touto motorkou znovu vstupuje na asfalt. Majte sa na pozore...
Je jasné, že názov novinky má v slovenčine, ale aj češtine význam, ktorý nie celkom vyjadruje to, čo chceli konštruktéri tejto štíhlej Talianky povedať budúcemu majiteľovi a isto bude zdrojom množstva slovných hračiek. Ja ich dám teraz bokom a pôjdem sa pozrieť rovno na novú dvojicu motoriek Nuda 900 a Nuda 900R.
Husqvarna Nuda 900 |
Pri započutí mena Husqvarna už roky poskočilo srdce každého off-road fanúšika. Kultová talianska značka teraz prináša dávku adrenalínu aj na cestu – kríženca naháča a supermotarda, ktorý sa snaží vyťažiť to lepšie z oboch segmentov. Kríženca talianskeho dizajnu, športového ducha Husky a nemeckej technologickej precíznosti. Srdce stroja – motor – totiž pochádza práve z Bavorska, kde dvojvalec prešiel mnohými úpravami. O tom si ale ešte povieme. Nuda prichádza na trh hneď v dvoch verziách:
Nuda 900: Nový crossover, štýlový dizajn a pritom dostatočne univerzálny. Na jazdenie po okolí na ľahko, každodenné jazdenie, sólo aj so spolujazdcom, s batožinou aj bez nej alebo raz za čas aj na turistiku.
Nuda 900R: Pravý športovec, nadväzujúci na tradíciu značky, ktorý pravdepodobne zaujme najmä motarďákov. Čistý športovec, sa najlepšími brzdami a podvozkom a ľahkým ovládaním.
Dizajn oboch „sestier“ je veľmi jednoduchý, bez zbytočných okrás a verný svojmu menu. Nuda totiž v taliančine znamená „nahý.“ Prednej časti dominuje zaoblený svetlomet s malou maskou a pod ním je dizajnová lahôdka - predný blatník v tvare „krídla.“ Bočné plasty okolo nádrže dávajú jasne najavo, že vychádzajú z tvarov enduro, alebo lepšie povedané supermoto strojov a skrývajú v sebe nasávacie otvory vzduchu sania. Nádrž nijako nevytŕča a prechádza rovno do plochého sedla. Zadná časť je veľmi štíhla a v bielej farbe vyzerá na oboch modeloch priam dokonalo. Človek až ľutuje nutnosť držiaku na poznávaciu značku, bez ktorého sa však v premávke nezaobídeme. Výčet plastov týmto končí a oku diváka je tak na obdiv vystavený celý zvyšok motorky. Priehradový trubkový rám (pochádza z F 800 GS, no je skrátený) obopína 900 kubíkový dvojvalec. Nerezové zvody sú vyvedené na ľavú stranu a smerujú do štíhlej koncovky na pravom boku. Nuda sedí na 17 palcových kolesách a na podvozku s vyššími zdvihmi je pripravená na testovaciu jazdu.
Predtým ako naštartujeme si ale povedzme aj niečo o motore, ktorý vychádza z motorov spoľahlivých radových dvojvalcov BMW F série. Motor prešiel sériou úprav aby poskytol väčší výkon, krútiak ale hlavne fun-faktor. Zdvihový objem bol zvýšený o 100 kubíkov na 898 ccm. Nové vačky sa krútia v novej hlave valcov a ovládajú väčšie ventily a vyvažovací hriadeľ. Samozrejme nové sú aj piesty a čo je dôležitejšie zmenil sa posun kľukového hriadeľa na 315 stupňov. Toto všetko má na svedomí pohonnú jednotku s výkonom 105 koní a 100 Nm.
Tak pozerám, že som sa dosť rozpísal, aby som vám dvojicu „husiek“ predstavil, ale napriek tomu verím, že to nebola nuda. Presuňme sa teraz na slnkom zaliatu Sardíniu a poďme si zajazdiť.
Ráno na Sardínii je koncom októbra chladné, ale teplota sa skoro derie k hranici 20 stupňov. Pred hotelom sú pripravené Nudy 900 a pred nami celé doobedie jazdenia po týchto cestičkách. Ja volím pohodlné textilné oblečenie a sadám si na Nudu v sériovom prevedení bez akýchkoľvek doplnkov.
Nuda 900 je teda model supermoto-naháča na každý deň. Sedlo je dvojstupňové a na omak dosť pohodlné. Bike je vybavený aj stupačkami pre spolujazdca. Posed je veľmi príjemný, vzpriamený a napriek tomu, že sedlo umožňuje nejaký pohyb smerom vpred a vzad nemám z posedu pocit ako na Hypermotarde – teda akoby som sedel na nádrži. Riaditká sú kónické, robustné Magury, poriadne široké a dobre padnú do rúk. Sada ovládačov je klasika Domino, ako to poznáme u všetkých Husqvarien. Dojem pre mňa kazí len nevzhľadná nádobka na brzdovú kvapalinu.
Spínacia skrinka sa presťahovala do prednej časti nádrže a tak nezaberá miesto vedľa prístrojovky. Tá je presne taká akú na takomto biku očakávate. Veľký analógový otáčkomer v strede, ktorý je doplnený druhý najdôležitejší ukazovateľ – zaradený stupeň. Ako som neskôr zistil sú tam aj červené kontrolky, ktoré varujú pri vysokých otáčkach a nabádajú preradiť na vyšší kvalt. Vľavo je klasická sada kontroliek a vpravo multifunkčný displej s kopou funkcií ako: rýchlosť, prejdené kilometre, denné počítadlo, hodinky, teplota vzduchu + varovanie pred námrazou, teplota chladiacej kvapaliny, spotreba, výzva na servisnú prehliadku a zvolená palivová mapa. Keď sme pritom jazdec si môže zvoliť dve mapy, okrem štandardnej aj slabšiu (Rain) do dažďa.
V sedle Nudy |
Ďalšou drobnosťou, ktorú som si všimol je bočný stojan, ktorý sa už sám nezaklápa pri narovnaní motorky ako pri ostatných huskách. Takto je to určite praktickejšie. Obzerania však už bolo dosť a keď sa nás už zišla celá skupina, otáčam kľúčikom a štartujem. Zvuk ktorý vychádza z výfuku je príjemným prekvapením, v čase prísnych noriem je naozaj krásny a dáva tušiť čo sa v motore skrýva.
Naša kolóna postupne opúšťa areál hotela a ja začínam Nudu spoznávať. Motor okrem príjemného zvuku má aj dostatok sily už od spodných otáčok. Na pohodový presun si jazdec vystačí s otáčkami medzi 2 až 4 000 ot., kde má k dispozícii už viac ako 80 Nm. Druhým príjemným, ale aj očakávaným prekvapením je ľahká ovládateľnosť. Motorka pôsobí ešte ľahšie ako vyzerá, ľahúčko sa preklápa a dobre sa s ňou manévruje. Úžasný je aj rajd riadidiel, ktorý vám umožní sa otočiť takmer okolo eurovky a dáva jazdcovi skvelý pocit kontroly nad bikom. Pomaly prechádzame ulicami mesta Alghero a dostávame sa na cestičku do hôr a v diaľke sa črtajú prvé zákruty.
Kolóna začína zrýchľovať, krajina sa dvíha, zvodidlo sa zdvojilo, rovinky sú zbytočný luxus a cesta sa mení na horskú dráhu. Niektoré zákruty nad priepasťou akoby nemali konca kraja a striedajú ich rýchle preklápačky. Keď si taliani zvolili Sardíniu na predstavenie Nudy, vedeli čo robia. Toto sú presne cesty, kde jazdec ocení záťah dvojvalca a jeho ochotu vytiahnuť zo zákruty, no zároveň sa nechá potiahnuť až po červenú kontrolku. Tá prvá jazdca varuje, že je najvyšší čas preradiť a druhá sa rozsvieti už s obmedzovačom. Pri razantnejšom potočení plynom sa Nuda dvíha k oblakom, čo pri výjazde z pomalého vracáku pravdepodobne nebude to čo ste chceli. Taká proste je, na toto bola postavená a ostrá jazda jej sedí.
Podvozok ma zdvihy vyššie ako na naháčoch a poradí si tak aj s nedokonalosťami na asfaltomvom povrchu. Napriek tomu že vidla od Sachsu nie je nastaviteľná nemal som k nej žiadne výčitky. Zvládala svižné prejazdy vracákov, rýchle prehadzovačky ale aj dobrzďovania na poslendnú chvíľu s istotou. Čo vedelo trošku Nudu rozvlniť bola pozdĺňa nerovnosť (prepadnutá cesta) v zákrute v náklone. Ale koho by to nevyviedlo z miery že. Zadný tlmič je rovnako od Sachsu a umožňuje nastaviť predpätie pružiny a útlm.
Od podvozku sa dostávame k brzdám. O tie sa postarala firma Brembo. Vpredu sú to radiálne montované štvorpiestiky vybavené pancierovými hadicami a vzadu je to klasicky jeden kotúč. Tie brzdy sú v podstate z toho najlepšieho čo je na trhu k dispozícii, povedal by som priam, že v spojení s hmontnosťou biku sú priam famózne. Ovládajú sa ľahúčko doslova jedným prstom a veľmi čitateľne sa dávkujú. Ako som sa ale presvedčil neskôr toho dňa existuje aj niečo lepšie... Inak ABS by ste na Nude hľadali celkom zbytočne.
Funbike – motard na turistiku? Prečo nie? Tak si povedali v Husqarne v štýle hesla: „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ Prečo zapadávať do vychodených koľají. Ľudia radi cestujú, a sú aj takí, ktorí to robia na motorke ktorú majú radi a nie na tej „ktorá je na to stvorená.“ K Nude si však budete môcť zvoliť zo širokej ponuky doplnkov, ktoré umožnia na nej precestovať aj celú Európu. Počnúc vyšším plexi, tankvakom, vakom na zadné sedlo, textilnými bočnými taškami, či dokonca platovými kuframi a končiac vyrievanými rukoväťmi. Všetko toto dokáže dodať ľahkému funbiku schopnosti na dlhšiu cestu. Ja sám v polovici našich potuliek po Sardínii mením svoju husku s českým kolegom za tú s doplnkami a to vyšší plexištít a bočné kufre.
Štandardná Nuda má len malý kryt nad svetlom a ten nedokáže jazdca ochrániť pred náporom vetra. To čo pri zábavnej jazde po nekonečných serpentínach nemusí byť prekážkou, môže vadiť pri rýchlej jazde napríklad po diaľnici. Nápor vetra unavuje. Plexi z doplnkového príslušenstva je priesvitné a nijako dramatický nekazí vzhľady Nudy. Napriek tomu poskytuje slušnú ochranu. Asi ju nebude nikto porovnávať zo „sklom“ na Goldwingu ale svoju prácu odvedie. Rozhodne sa mi s ním jazdilo vo vysokých rýchlostiach pohodlne.
Plexi z doplnkového príslušenstva je malé a nenápadné, nekazí vzhľad Nudy a napriek tomu pridá na komforte |
K pohodliu prispieva aj pohodlný a vzpriamený posed a sedlo. Aj keď tak možno nevyzerá na fotke je dosť pohodlné. Nemal som počas celého dňa žiadne výhrady a myslím, že aj spolujazdec by to vzadu zvládol.
Takže niekoľkými doplnkami si môžete svoju Nudu upraviť na motorku, ktorá vás odvezie raz do roka aj na vašu dovolenku a čo je hlavné v cieli nebudete sedlať veľkého turistu, ale svoju zábavnú Nudu. Navyše tie doplnky viete využiť aj na víkendové výlety alebo každý deň v meste. Výrobca navyše sľubuje dobrú spotrebu a dojazd až 250 km na nádrž, čo je myslím dostačujúce.
všestranný funbike, točivý motor so silným spodkom, ľahkosť ovládania, skvelé brzdy, podvozok aj na menej kvalitný povrch | ochrana pred vetrom na úrovni naháča, ABS (ktoré turista ocení) nie je ani za príplatok |
Celé doobedie strávené v sedle Nudy nás privádza do vnútrozemia Sardínie na okruh Mores neďaleko rovnomenného mesta a tu na nás čakajú nablískané červené Nudy 900R. Pozrime sa teda v čom sú hlavné rozdiely. Vezmem to naozaj stručne.
Nuda 900R |
eR-ková verzia je teda určená pre jazdca, ktorý si chce jazdu vychutnať naplno a požaduje to najlepšie v oblasti podvozka a samozrejme aj bŕzd. Pohodlie, univerzálnosť využitia ide bokom, dôraz je iba na jazdné vlastnosti.
Okruh Mores je z tých menších, je dlhý 1 650 m a nachádza sa na ňom celkovo 9 zákrut. Je priam ideálny na vyskúšanie motorky ako je Nuda, čo teda nie je okruhový špeciál, ale ani ostré supermoto. Obsahuje cieľovú rovinku dlhú 450 m, niekoľko rýchlych tiahlych zákrut, preklápačku na plný kotol, tri fakt ostré a pomalé zákruty, ale aj technickejšíu šikanu so zákrutou na konci. Kvalita asfaltu nieje dokonalá a nechýbajú hrboľaté úseky ale aj záplaty, priam ideálne na podvozok Nudy. Na zoznámenie s okruhom sme mali pripravaný 10-minútový warm-up a keďže okruh nebol veľmi dlhý kolo sa dalo po načítaní absolvovať asi za minútu. A tak sme tých kôl v troch jazdách nakrútili naozaj dosť.
Technici nás pred jazdou upozorňujú hlavne na manipuláciu s prednou brzdou. Hlavne pri menších rýchlostiach. A naozaj. Keď som v prvej časti písal ódu na radiálky Brembo, tu na okruhu som sa začal nad týmito takmer rozplývať. Nikdy predtým som nemal možnosť priamo v jeden deň a tesne po sebe skústiť radiálky a monobloky na takpovediac identickým motorkách. Bol som naozaj prekvapený čo taká vec ako strmene odliate z jedného kusu materiálu dokážu. Už tak vynikajúce brzdy sa posunuli ešte o krok dopredu a brzdenie do každej zákruty a obzvlášť na konci cieľovky bolo pasiou. A často sa stávalo, že som spomalil akosi skôr ako som myslel. Mal som pocit, že s týmito brzdami sa dá brzdný bod posúvať donekonečna.
Motoricky sú obe Nudy rovnaké (čo je škoda, nejaký bónusový koník by potešil) ale eRko je inak sprevodované. Aj táto zmena mu dáva agresivitu, ktorú si zaslúži a s počiatku mi to robí hlavne problém s radením. Otáčky lietajú nahor akosi rýchlejšie a červené kontrolky mi len tak preblikujú a sem tam sa ozve aj obmedzovač. Je to ale len vec zvyku a rýchlo sa adpatujem rovnako ako aj na fakt, že predok sa pri výjazde zo zákrut tiež akosi nechce držať pri zemi.
A podvozok? Napriek tomu, že sedíte vysoko aj na vyšších zdvihoch, nepocítil som počas dvoch ostrých jázd žiadnu neistotu. Stupačky sú ako na motarde, teda zubaté s gumou a nemajú žiadne strmene na kontakt s asfaltom ako na cesťákoch. Sú ale aj dosť vysoko a tak sa s asfaltom stretli len v niektorých zákrutách a tesne po nich šla na zem aj radička alebo páka nožnej brzdy. Náklon je tak lepšie kontrolovať kolenom ale to si treba tiež dobre vysadnúť z vysokého sedla.
Jazdiť s Nudou na okruhu je neskutočná zábava. Je to číra motorka, žiadne elektornicke hračky, len 100 koní a 100 newtonov obalených tým minimom, skvelý podvozok a rozprávkové brzdy. Žiadne ABS či trakčná kontrola, ba ani antihop. Iba pískajúca zadná guma pred vjazdom do zákruty, položiť to tam a plyn pekne plynulo až po plný a počkať na červenú. Je to jednoducho motorka na ktorej isto nebudete na okruhu najrýchlejší, ale bude to jednoducho neskutočná zábava. A je jedno či to bude okruch motardový alebo trať MotoGP.
čistokrvný funbike, fantastické brzdy, plne nastaviteľný podvozok | škoda že eR-ko nemá pár koníkov navyše ;-) |
Napriek tomu, že som si myslel, že idem na predstavovačku jednej motorky, nakoniec sa z toho vykľuli hneď dve. Majú toho veľa spoločného, ale aj rozdielneho. Hlavné je to v zameraní. A tak to porovnám aj s konkurenciou.
Nuda 900 je funbike využiteľný na každý deň, na víkendové potulky, ale zvládne aj dlhšiu turistiku. Preto by som ho porovnal napríklad s KTM SMT 990. SMT má o 100 kubíkov väčší motor a tým pádom aj o 10 koníkov viac a väčšiu kapotáž, ktorá lepšie ochráni pred vetrom. Budete si za ňu musieť ale aj poriadne priplatiť. Nuda je naopak ľahšia a obratnejšia.
Nuda 900R by mohla dýchať na krk pre zmenu KTM 990 SMR. Rovnako ako SMT má náskok 10 koníkov, porovnateľný podvozok aj skvelé jazdné vlastnosti. Cenovka pri KTM je však znovu o dosť vyššia.
A potom tu máme Hypermotarda od Ducati. Hypoš je tak niekde v strede, chýba mu síce 10 koníkov na Nudu pri rovnakej hmotnosti, ale je to veľmi obratná a zábavná motorka. Cenovku má niekde na úrovni Nudy 900R. No a potom tu máme celú škálu naháčov od Streetfightera, Duka, Tripla, či japonských štvorvalcov a to už je výber pekne komplikovaný...
Nuda je podľa mňa trefa do čierneho. Napriek tomu, že postavili motorku, ktorá je o čistej radosti z jazdy ukázali, že má aj praktické využitie. Dostala spoľahlivý motor, športový nádych, príjemnú spotrebu a čo je dôležité aj príjemnú cenovku. Cena Nudy 900 by totiž nemala presiahnuť hladinu 10 000 EUR a za červenú farbu eR-ka si priplatíte ďalších 1 600 EUR, čo podľa mňa vzhľadom na komponenty ktoré dostanete nieje veľa.
26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9734 [Bleskovky - Predstavujeme]
DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.
05.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8804 [Bleskovky - Novinky]
Talianska firma Husqvarna už netají niektoré technické parametre ich nového modelu Nuda 900. Známy je okrem iného aj oficiálne udaný výkon mašiny.
01.07.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6229 [Bleskovky - Predstavujeme]
Po menších naťahovačkách je to tu. Husqvarna oficiálne odhalila svoj nový model s názvom Husqvarna Nuda 900R na BMW Motorrad Innovation Day v Monaku.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Husqvarna, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Husqvarna Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna | KTM | KTM | Ducati |
Model: | Nuda 900 | Nuda 900R | 990 SMT | 990 Supermoto R | Hypermotard 1100 EVO |
Rok: | 2012 | 2012 | 2011 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 | |||
Kategória: | Supermoto | Supermoto | Supermoto | Supermoto | Supermoto |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | Dvojválec, V 75° (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 898 ccm | 898 ccm | 999 ccm | 999 ccm | 1078 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | 95.1 k (69.9 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 7000 ot. | 97 Nm / 7000 ot. | 97 Nm / 7000 ot. | 105 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 | 11,5:1 | 11,5:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 81 mm | 84 x 81 mm | 101 x 62,4 mm | 101 x 62,4 mm | 98 x 71.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm | 160 mm | 160 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm | 180 mm | 180 mm | 141 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 305 mm | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 240 mm | 240 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 1 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | 174 kg | 196 kg | 189 kg | 172 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 195 kg | |||
Výška sedla: | 870 mm | 875 mm | 855 mm | 875 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1495 mm | 1505 mm | 1510 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm | |||
Šírka: | 895 mm | 895 mm | |||
Výška: | 1220 mm | 1225 mm | |||
Svetlá výška: | 195 mm | 195 mm | |||
Objem nádrže: | 13 l | 13 l | 19 l | 15 l | 12.4 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 4.975 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 211 km | cca 195 km | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm. | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka | Cena 05/2011: 12 800,- EUR | Cena 10/2011: 13 310,- EUR | Cena 10/2011: 11 400,- EUR |
Pridané: 04.11.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 286856 | Včera: 192390