Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9674 [Bleskovky - Predstavujeme]
DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.
Na Sardíniu som doletel dnes ráno, po strastiplnej ceste talianskym vnútrozemím, ktoré trápia dažde a záplavy. Našťastie Sardínia ma privítala nádherným „letným“ počasím s teplotou okolo 23 stupňov Celzia a suchými cestami. Rovnaká je predpoveď aj na zajtra.
Dnes som mal možnosť obzrieť si po prvýkrát novú Husku na vlastné oči a aj počuť jej zvuk, keď na testovacie jazdy ráno odchádzali kolegovia z anglických a nemeckých moto médií. Jazdenie je pre mňa pripravené zajtra a to ako v sedle základnej Nudy 900, na ktorej sa budem presúvať po cestičkách Sardínie do vnútrozemia, tak aj na Nude 900R, ktorú budem testovať na okruhu Mores.
Modelom Nuda 900 vstupuje najstaršia motocyklová značka „znovu“ do sveta cestných bikov. Husqvarny boli doteraz známe hlavne úspešnými modelmi zo sveta endura, motokrosu a supermoto, kde nazbierali aj množstvo svetových titulov. Tentoraz značka ťaží zo spojenia s BMW Group a ponúka taliansky minimalistický športový dizajn s technológiou a spoľahlivosťou BMW.
Nuda (taliansky: naháč) zároveň vystihuje filozofiu značky: „Umenie redukovať na minimum“ unikátny dizajn, čistá mašina stvorená na jazdenie. To je Nuda, dostupná v dvoch verziách.
Je to tak jednoduché:
A potrebujete viac? Takto sa nuda predstavuje verejnosti, ale tak pôsobí aj na mňa tu stojaca v lobby hotela. Jednoduchý dizajn, čisté línie, štíhla stavba, žiadne nadbytočné plasty, všetko pekne odhalené a vystavené zvedavým pohľadom diváka. Priehradový rúrkový rám, motor s červeno lakovanou hlavou typickou pre Husqvarnu, USD vidla vpredu a tradičná kyvka vzadu. Chýbať nemôžu ani poriadne radiálne brzdy od Bremba. Štíhle sedlo a zadná podsedlovka, minimalistická prístrojovka a pekná úzka a pri pohľade zozadu zdvojená nerezová koncovka výfuku. Dizajnovou chuťovkou je aj predný svetlomet a blatník.
Toto je len rýchla ochutnávka priamo zo Sardínie. Okrem prvých dojmov a fotografií pridávam aj kompletné a už definitívne technické parametre oboch modelov. Na celý test sa môžete tešiť v nasledujúcich dňoch. Ja sa už neviem dočkať zajtrajšieho dňa, ktorý bude celý v znamení Nudy. Som si ale istý, že to nebude žiadna nuda!!!
Doplnil som vám ďalších 15 foto z večernej prezentácie, sú tam hlavne doplnky a detaily e-Rky. Huska pripravila širokú ponuku doplnkov, či už pre športovejśie využitie (titánový výfuk, karbónové doplnky, nastaviteľné CNC stupačky a páčky a pod) alebo na každodenné / turistické využitie (tankvaky, kufre, vyššie plexi) a samozrejme celú kolekciu oblečenia.
A ešte jednu vec vám môžem prezradiť, cena Nudy 900, by mala byť pod 10 000 EUR ;-) [dobre] Cez internet je už vypredaných 700 kusov, a to ľudia objednávali a nevedeli ani cenu. Nuda by mala byť dostupná ešte tento rok, takže treba napísať ježiškovi pekný list...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť husqvarnamotorcycles.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | Nuda 900 | Nuda 900R |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 898 ccm | 898 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 81 mm | 84 x 81 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | 174 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 875 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1495 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 895 mm | 895 mm |
Výška: | 1220 mm | 1225 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 4.975 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 211 km | cca 195 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm. | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka |
Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315424 | Včera: 244945