Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.09.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 9466 [Testy a predstavenia - Test]
Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.
Možno klasický by mohol zostať úvod. Miesto konania MX trať Šenkvice, začiatok 10:30, nachystané sú po dve dvapadiny, dve štyripade, dve KVF750 4x4, z toho jedna s posilovačom a jedna KFX450R. Čo by som rád ešte v úvode vyzdvihol, je komorná, ba priam rodinná atmosféra. Importérom dávam veľké plus. Dosť bolo kecov a omáčiek okolo, poďme na to.
Zamerali sme sa hlavne na „malú“ a „veľkú“ žabokrosku. Neviem, či mám spomínať dizajnové veci, ale v skratke: „zdajú sa mi prevelice rajcovné“ a to dvapade ešte o niečo viac vďaka čiernym bočným plastom a prednej tabuľke ladiacimi s čiernymi ráfmi. No a čo nám teda povie Velďo na tieto dve „terénkozy“?
mikulec: Veldo, sám jazdíš na dva a polke a teraz máš možnosť porovnať priamo medzi 250 a 450. Spýtam sa to hneď na začiatku. Ktorú by si bral so sebou domov?
veldo: Áno, jazdím na 250, to je pravda, ale domov by som si asi ihneď zobral 450, pretože sa mi na nej išlo oveľa lepšie, určite by som mal aj rýchlejšie časy.
mikulec: To som si aj myslel, keď som ťa videl jazdiť a následne zosadať z väčšej zelenej, ale poďme to skúsiť rozhádzať na drobné.
Prvý ma zaujíma motor, aký je?
KX250FMotor: Na 250 sa človek viac narobí. Motor musíš viac točiť a žmýkať, ak chceš výkon, ktorý sľubuje výrobca. Nie je to zlé ani v strednom pásme, ale tam to nie je to, čo potrebujeme na predbiehanie súperov. Ešte by som asi upravil aj prevod. Možno pre niekoho nezmyselné, ale dal by som ho viac do rýchla. Výrobca sa snaží určite nižší výkon kompenzovať prevodom viac do sily. Je tu aj možnosť kalibrovať mapy, čo poteší, takže by sa dalo aj s tým špekulovať. |
KX450FMotor: Tu stačí potiahnuť za šúlec, a motorka ide hneď, ako potrebuješ. Prípadne troška pošteklíš spojku, ale pri moje váhe (72 kg), ani nebolo treba. Po presadnutí z dvapade si človek ani neuvedomí a lavice skáče skoro za doskoky. Ale tu sa zasa viac zničíš fyzicky. Výkonovo ma 450 veľmi prekvapila. Aj prevody boli veľmi rozumne zladené s výkonom. A možnosť prednastavenia konektorov a jednoduchšie prestavenie aj na trati, no nech sa páči. |
mikulec: Pruženie ma zaujíma ako druhé, aj keď určite nie je menejcenné ako motor. Ako si stoja tieto dva stroje? Na dvapade je SFF (Showa Separate Function front Fork). A čo posed?
KX250FPruženie:Čo sa týka odpruženia, tak dosť mi to drncalo do rúk. Ale bolo zase málo odjazdené, ani sme nič nešpekulovali s nastavením. Chcelo by to viac pojazdiť, prípadne na iných povrchoch. Možno sme mohli ponastavovať, ale dúfam, že sa mi podarí ešte čo-to pojazdiť a hlavne pošpekulovať s nastavením pruženia. Fakt bolo málo času na detailnejšie spoznanie SFFky. Ale ako hovorím, snáď ešte budem mať tú možnosť. |
KX450FPruženie:Tu mi odpruženie sedelo viac. Pre mňa lepšie nastavenie už od výrobcu. Bolo o dosť tvrdšie, ale to je aj kvôli hmotnosti motorky. Čo sa týka posedu, 450 je o niečo vyššia, tým pádom lepšie ovládateľná, čo u 450 nebýva zvykom. Na rajdoch je možnosť štyroch polôh nastavenia, no mne sadla aj továrenská. |
mikulec: Zatiaľ teda z toho víťazne vychádza štyripade, zostane to aj keď sa ťa spýtam na brzdy?
KX250FBrzdy: Na to, že to bolo čerstvo nové a panensky čisté, tak po pár použitiach sa dali dávkovať dosť citlivo a popri tom boli účinné. |
KX450FBrzdy:Pri nej som mal pocit, že si sadli rýchlejšie a boli aj účinnejšie. Ale bolo to určite tým, že som jej viac nakladal a teda aj viac brzdil. |
mikulec: Takže v celkovom hodnotení u teba na plnej čiare vyhrala veľká žaburina, čo by si dodal záverom?
KX250FZáver:Celkovo bolo treba 250 vyhnať do vyšších otáčok, potreboval by som nastaviť pruženie a bolo by to lepšie...Ale keď sa na to pozerám objektívne, tak je presne taká, aká má byť, len si ju viac upraviť pre seba. |
KX450FZáver:Ale zato 450 ma veľmi prekvapila. Už v sériovom nastavení mi sedelo pruženie aj priebeh výkonu. Ale určite by som využil možnosť nastavenia palivových máp. K tomu pripočítať "launch control", ktorý zmení prednastavenú samostatnú mapu a tá sa postará o "lepší" štart aj na klzkom podklade. Ale čo úplným záverom? Asi len toľko: Mám na predaj moju Hondu dvaapolku :-) |
Na jednoduchý opis týchto dvoch strojov by som si pomohol dvomi fotkami. Na prvej vidím mojim laickým okom jazdca úplne vpredu na rajdoch, noha zarytá v prachu ako keby sa snažil čo najviac odľahčiť zadné kolo, nech sa to utrhne a predriftuje zákrutu.
Za to na tejto je vidieť prekypovanie výkonu, zadné koleso zakusnuté v teréne, predné v lufte a možno by som povedal, že motorka sa tak trochu pohráva z jazdcom.
A prečo som neskúšal tie stroje ja? Myslím si, že pri takomto jazdení sa skôr ukáže, kto to vie a kto nie. Alebo kto sa len tak „vozká“. Na ceste sa to dá trochu oklamať, ale tu, ak vám to neskáče, tak vám to neskáče.
Aj keď to nie je až tak pravda, že som sa nezviezol, no ja som práve z tých, ktorý to v teréne nevedia. Dať si kolečko na jednej aj druhej a napísať, že na štyripade sa mi išlo s prehľadom lepšie, pretože mňa a moju neskúsenosť v teréne zachraňoval motor a podvozok, to by som mohol. Napísať, že som vyskočil asi 20 centi do vzduchu, dopadol na predné, ale vidlica to pobrala...no uznajte, to proste nejde. ALE!
A ak sa vrátim k úvodnej vete, že som sa tešil už dlhšie, aj keď som jogurťák, tak tu je odpoveď. V spolupráci s firmou U.M.S. pre vás počas jedného roka budeme prinášať články zo sedla KX250F 2012. Ostatné zase nabudúce.
Text: Milan Mikulík - mikulec, Veldo91
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o..
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | KX 250 F | KX 450F |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 449 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5:1 | 12,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm | 96.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 315 mm | 314 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm | 315 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestiky | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M | 120/80-19 63M |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 106 kg | 113 kg |
Výška sedla: | 945 mm | 955 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1480 mm |
Dĺžka: | 2170 mm | 2180 mm |
Šírka: | 820 mm | 820 mm |
Výška: | 1270 mm | 1275 mm |
Svetlá výška: | 330 mm | 330 mm |
Objem nádrže: | 7.2 l | 6.2 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF) | 48 mm obrátená plne nastaviteľná AOS vidla |
Pridané: 05.09.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70332 | Včera: 226619