Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať

 Zdieľať

Pridané: 22.12.2010 Autor: bedna
Čitatelia: 11547 [Technika - Dobré Rady]

Chcete trénovať legálne ?

Drahí veriaci, keďže už asi rok tancujeme okolo podobných chuťoviek a preskákali sme od piky všetky úskalia, skúsim vám zrozumiteľne podať návod ako na to.

Vychádzajme z bežnej situácie. Ste partia chalanov, čo sa chodia voziť niekam do lazov na nejaké dajme tomu 4-5 km dlhé namotané endurové kolečko. Poviete si , občas do nás rýpu, vybavme to oficiálne, nech máme pokoj s každým. Bežná situácia je ,že vaše kolečko ide po viacerých parcelách rôzneho typu, najčastejšie ostatné trávnaté plochy, lesné parcely a poľnohospodárske parcely. Tieto patria do katastra nejakej obce. Majú svojich vlastníkov a tých sú dve skupiny. Známi a neznámi. Treba sa dohodnúť /nájomné zmluvy/ so známymi vlastníkmi - žijúcimi. Potom osloviť dedičov známych - nežijúcich vlastníkov a požiadať ich aby si dotiahli dedičské konanie a potom sa zastavíte so zmluvami znova. Za neznámych vlastníkov sa dohodnete so Slovenským pozemkovým fondom. Tento pravdepodobne už takéto parcely dal do nájmu rôznym záujemcom, najčastejšie lesníkom a poľnohospodárom. Preto vám aj títo musia dať súhlas, ktorý je väčšinou závislý od hlasovania viacerých členov predstavenstva danej organizácie. Súhlas je problematický, pretože organizácie dostávajú na činnosť /úroda, seno, chov, udržba lesov, lúk/ na takomto pozemku dotácie z EU. Akonáhle EU zo satelitných snímkov zistí, že dotovaný pozemok je využitý aj na iné účely /trať/, poľnohospodár, ktorý vám to povolil musí vrátiť všetky dotácie aj spätne a to navyše zúročené percentami a časom.

Na základe takéhoto súhlasu teda môže SPF schváliť nájom aj vám. Treba presný nákres v katastrálnej mape s ostrými kolkami. Nákres najlepšie vyhotoviť na základe gps záznamu dráhy, ktorý v príslušnej mierke zapracujete do mapy. Rozpísať na každej dotknutej parcele v správe SPF priebeh dráhy a využívanú rozlohu. Potom vstupuje do hry obec, v ktorej katastri máte kolečko.

Zasadnutím a hlasovaním zastupiteľstva musí schváliť zmenu územného rozhodnutie pre dotknuté parcely, aby v účeloch využitia bola aj trať pre terénne motocykle. K takémuto rozhodnutiu bude potrebovať stanovisko obecného stavebného úradu. Tento od vás bude požadovať nasledovné veci: nájomné zmluvy s vlastníkmi, geodetické zameranie dráhy, čiže treba osloviť geodeta, ktorý vám to spracuje. Kým sa obec vyjadrí, ešte osloví OÚŽP /životné/, ktoré aj keď objekt nie je v CHKO a ani tam nie je vodný tok, ešte posunie žiadosť enviromentálnym organizáciam, či sa na dotknutom území nenachádza nejaký biotop vtáčí, rastlinný a pod. , ktorý má nejaký režim ochrany. V prípade , že križujete vodný tok, treba aj súhlasné stanovisko správcu tohto toku. Ako posledné treba ešte súhlas obv. lesného úradu, ak sa jedná o lesné parcely a obdobnej poľnohosp.inštitúcie ak sa jedná o pozemky s poľnohospodárskym využitím.

Drahí veriaci, neviem, či teraz mám menovať všetky možné zádrhele, ktoré sa vám prihodia aj keby hneď nikto nebol proti z princípu /závisť/, alebo čakal úplatok. Šanca je v prípade, že sa jedná o jedného , max. dvoch majiteľov, prípadne ste majiteľom sám. Vynechá sa tým tortúra s vlastníkmi ako píšem vyššie, ktorí si kľudne môžu zmyslieť, že cena za prenájom pár desiatok metrov štvorcových by výrazne mala zvýšiť ich životnú úroveň. Ostatné by ste mali absolvovať všetko.

Mám návrhy ako legislatívne zreálniť rozbehnutie trate, ale hypotézy tu nebudem rozvíjať. V súčasnom legislatívnom stave a spoločenskej situácii na Slovensku, tu nebudem drať prsty a zavzdušňovať sa. Ak vás teraz napadlo, že som usťažovaný a ako to dokázali inde, tak skutočnosť je väčšinou taká, že je súhlas majiteľa a tichá tolerancia obce a polície, ak je to niekde zašité. Kde niet žalobcu, niet sudcu. Ak sa ozve kuvik, je po dráhe, alebo tréning začne mať aj iný dobrodružnejší rozmer. Jediné reálne riešenie je, ak vedenie obce je enduro alebo mx pozitívne, prenajme vám vlastný pozemok a odhlasuje zmenu v územnom rozhodnutí, alebo to nechá tak. Ďalším veľkým plusom je, ak sa jedná len o ostatné trávnaté plochy a porasty, nie poľnohospodársku a lesnú pôdu. Takto je malá šanca pre mx kolečká, ale endurové trate pre veľkosť a členitosť asi nikdy nebude mať len jedného majiteľa a požadovaný typ pozemku.

Drahí veriaci, prajem veľa síl a trpezlivosti pri legalizácii nášho športu.

Pridané: 22.12.2010 Autor: bedna Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16625 | Včera: 319903