Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ťažký kaliber Husaberg FS570

 Zdieľať

Pridané: 07.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 8683 [Bleskovky - Predstavujeme]

Keď v roku 2009 vypadol z ponuky Husabergu model FS 650 a ostali len enduro modely, asi každé srdce supermotardistu horko zaplakalo. Pre rok 2010 je tu jeho nástupca FS570.

Čo to o novom Husabergu ste si mohli prečítať v tomto teste, aj keď sa jednalo o verziu prerobenú z endura, teda FE, no gro motorky sa nemení. Nové FS-ko je od toho predchádzajúceho úplne prekopané, spomeniem hlavne nový motor so sklonom valca 70° a nádrž pod sedadlom, čo by malo mať za následok centralizáciu hmotnosti a zníženie ťažiska. Pilot si môže vybrať z 3 palivových máp, čo avšak ocení skôr endurák v modeli FE v ťažkom zablatenom teréne.

Vpredu sa nachádza štvorpiestik od známej značky Magura, ktorý nahradzuje legendárny modrý šesť, respektíve neskôr štvorpiestik od Beringeru. Táto zmena ma osobne až tak nenadchla, nakoľko Beringer je skutočne pojem a ikona supermota, pričom k Husabergu už tradične patrila a teraz tam možno mnohým chýba. Výkonnostne sa snáď Magura nenechá zahanbiť a predvedie minimálne rovnaké schopnosti ako jeho predchodca.

Predný ráfik má rozmer 3.5x17, čo je celkom dobrý štandard, aj keď najviac slikov sa robí v rozmere 3.5x16.5, no z pochopiteľných príčin tam mohla ísť len 17-tka, nakoľko homologovanú pneumatiku v rozmere 16.5 nikto nevyrába. Vzadu je to potom ráfik s rozmerom 4.25, čo je trochu sklamanie, lebo na neho ide len 150-tka pneumatika a na 170-tky sliky môžete tiež zabudnúť. Rovnaké rozmery ráfikov používalo aj staré FS-ko, takže v podstate žiadna zmena, a aj napríklad Husqvarna pri modeloch SM 450 a 510 používa rovnaké rozmery. Ak však chcete dozadu 5 palcový ráfik, stačí o to požiadať pri objednávke a tento problém je vyriešený.

Hmotnosť 117 kilogramov bez paliva je slušný základ, čo oceníte hlavne pri driftovaní do zákrut, posúvaní brzdných bodov a ovládateľnosti. Predpokladám, že motor bude mať v sérii okolo 60 koní a s motorkou a jazdcom náležite zacvičí. Výhodou Husabergu sú pomerne dlhé servisné intervaly a pokiaľ ma pamäť neklame, staré FS-ko 650 malo servisný interval na výmenu piestu až 200 motohodín, pri nových modeloch treba meniť piest už pri 90 motohodinách, čo síce tiež nie je zlá hodnota, ale radostná správa tiež nie. Čím teda budete rýchlejší, vydrží piest väčšiu kilometrovú nálož. Tomu hovorím motivácia :-D.

Každopádne, na FS-ku sa bude dať hrať poriadny rock’n’roll, či už v meste, ale hlavne na supermotardovom okruhu, kde to bude to pravé a v prípade slabých časov na kolo je treba sa sťažovať tomu pánovi v zrkadle. Cena je stanovená na 9.450 €, za ktorú dostanete kvalitne postavený bajk, ktorý vás len tak neomrzí. Husaberga vlastní už dlhší čas KTM-ka, takže obávať sa nedostupnosti náhradných dielov a nedostatku kvality je už troška „out“. Ak sa veci podaria, v máji nás poriadne prevetrá.

www.husaberg.sk

Pridané: 07.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 89624 | Včera: 148480