Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 3/4

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 44275 [Vaše stroje]

X-motos 140 ccm – 4T

Rýchly rast potomka a limitujúci podvozok vyprovokoval kúpu ďalšej motorky. Jednoznačné inklinovanie syna k štvortaktom zúžilo výber a znovu kupujem funglovku z Číny. Motor koncepčne identický s predošlým, s objemom 140 ccm, výkon 14 koní, 4 kvalty. Tu sa jednalo o vyššiu kvalitu (japonská licencia) a pribudol na počudovanie účinný chladič oleja. Spúšťame pruženie na minimum, oceňujeme perfektný zvuk a začíname jazdiť.

Motor

Znovu osvedčená licenčná Honda, ale viac vyšpikovaná. Chladenie valca je vzduchové, dodatočné olejové zabezpečuje normálny chod aj v horúčavách. V lete sa osvedčilo. Ostatné po starom – 4 rýchlosti, 2 ventily, CDI zapaľovanie, naprd karburátor aj filter. 14 koní, znovu malá spotreba aj pri stálej ostrej jazde. Štartovanie opäť vynikajúce, sýtič má 3 polohy. Pribudla novinka – motor je citlivý na optimálnu teplotu, preto ho treba dlho zahrievať. Potom šliape. Pozornosť treba venovať karburátoru, je možnosť viacerých druhov. Mali sme originál japonský, ale nie top a motor pri prudkom pridaní z voľnobehu dusilo. Natrápil som sa, ale tento fakt som úplne neodstránil. Výfuk super, aj zvuk.

Rám

Nastali výrazné zmeny oproti 125-ke. Silný ľahčený rám nesie stopy reálneho krosového vzoru. Opäť so zaveseným motorom, prednou prevrátenou vidlicou a zadným centrálom, všetko nastaviteľné (predok skôr symbolicky). Nádrž 3,5 litrová, zadný pohon reťazou. Kotúče na oboch kolesách, k tomu pancierové hadice. Ráfy 17“ vpredu a 14“ vzadu, pneumatiky a duše tenučké ako papier. Defekt dostanete aj na konáriku z agátu. Dizajn dobrý, spracovanie konečne na úrovni, akurát zvary rámu sú stále také polohrubé čínske, ale pevné.

Hodnotenie

140-ka je vážna motorka. Výkon dobre dávkovaný, silný krútiak a celkom dobrý rám znamenali pre syna výrazný posun vpred. Jazda po priemernej krosovej trati už nie je problémom, motorom sa dajú robiť drifty aj strmé výjazdy. Vadia malé zdvihy predného perovania a mizerné struny v nich. V prípade dlhšieho vlastníctva by prišlo k ich výmene. Zadok bol O.K.

Spôsob jazdy - aj nešetrný - sa motorky akoby netýkal. Rám s motorom konečne tvorili vyvážený celok a Adam (už nie Adamko) začína pravidelne otravovať ohľadne jazdenia. Rád sa nechám pravidelne ukecať. Okrem mizerných brzdových platničiek, reťaze a klzáku rám nebolo treba upravovať.

Na tomto zázraku čínskej techniky možno pustiť dieťa s určitými skúsenosťami. Silný motor a nekompromisný podvozok môžu pre ľahkého neskúseného dengľavca predstavovať problémy. Motor je spoľahlivý, pokiaľ nejaký citrón nezabudne dotiahnuť maticu na prídavnom zotrvačníku motora. My sme mali to šťastie, od vibrácií sa 2x odlomila skrutka na stojane (drží aj stupačku) a to sme v poli neopravili. Po odstránení tejto banality motor bežal super. Neutrál znova občas blbne, aspoň syn cibril cit v nohe.

Motorka je určená jazdcom vo veku 11-14 rokov s určitými skúsenosťami. Jazdili sme v lete na zatáčkovú pieskovú minitrať da Jatova a na Hrušťov. Tam Adam do nemoty krúžil a skúšal ozajstné jazdy s dostatočným výkonom na obstojnom podvozku. Motor sa neprehrieval ani pri dlhom trápení na prvých dvoch prevodových stupňoch. V stupačkách sa dá jazdiť dlho predlho, predné pruženie preverí silu jazdca v trapézach a ramenách. Vzhľadom k váhe a výške stroja možno bezpečne rozoznať pripravenosť mladého jazdca pre vyššiu kubatúru. U Adama nastal tento stav zakrátko a motorku o 8 mesiacov jednoducho vyrástol nielen z dôvodu rýchleho fyzického rastu.

Napriek krátkej dobe vlastníctva a niektorým poruchám považujem kúpu za dobrú investíciu. Syn sa posunul jazdecky a hlavne nadšením tam, odkiaľ niet návratu – medzi motorkárov!!!

Poruchy – uvoľnený zotrvačník motora, takmer hneď natiahnutá žuvačkoidná reťaz, zhorené brzdové platničky, nutná výroba vlastného klzáku na reťaz, rozpadnuté tesnenie pod karburátorom, problematické nastavenie karburátoru a odpálený kábel vo vnútri bužírky (poruchu bol problém nájsť, znovu banalita), plastelínové skrutky a matice, nové duše a plášte, odtrhnuté plynové lanko.

Plusy a mínusy

cena, motor, spotreba predné struny, množstvo banálnych chýb

< >

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156276 | Včera: 237704