Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 2/4

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 45338 [Vaše stroje]

MXB-moto 125 ccm – 4T

Po takmer dvojročnej prestávke som usúdil, že nastal čas pre ďalší stupeň výuky. V Komárne kupujem novú motorku čínskej výroby so štvortaktným motorom. Potom štartujeme do Viedne, Louis v jesennom výpredaji zabezpečuje výstroj mne aj synovi. Odpaľujeme nový level jazdenia. Najprv iba malý okruh kúsok za miestnym obchodom, ale so skokom a nesmelými driftami, neskôr detské krosové dráhy v okolí. A nakoniec off-výjazdy dlhé do 50 km.

Motor

Ležatý štvortaktný dvojventilový jednovalec, chladenie vzduchom, kópia legendárneho motoru Honda. Výkon 10 koní, s výborným spodkom a dobrým ťahom. Štartovanie na kopačku, chytal na prvý šup. Trojpolohový klasický karburátor so sieťkovým filtrom. Manuálna 4-stupňová prevodovka aj spojka. Sekundárny pohon reťazou. Výfuk nespárovaný s motorom, bolo ho treba „vyladiť“. Diera s priemerom 10 mm sa ukázala oko optimálna, motor ožil a prestalo ho dusiť.

Rám

Trubkový chrbtový, motor je zavesený zhora. Klasická vidla vpredu, centrál vzadu. Ráfy 14“ vpredu a 12“ vzadu. Kotúče na oboch kolesách, brzdy sú svetlou stránkou rámu. Ovládanie totožné v veľkými motorkami. Nádrž 3,5 litra, benzín tečie samospádom.

Dizajn aj spracovanie poplatné krajine vzniku.

Hodnotenie

Úplne rozdielne hodnotenie motora a rámu.

Motor veľmi vydarený, spoľahlivý, výborne štartujúci. Výkonové parametre dobrá vzhľadom ku váhe, na 4-ke ťahal aj so mnou hore kopcom ako nič. Mierne zaostáva prevodovka, radenie nie je vždy presné a často blbne neutrál. Spojka jednoduchá, lamela v oleji, nie zrovna ľahko naštelovateľná. Motor ako celok hodnotím kladne, s malou spotrebou (1,5 l/mh), slabinou je primitívny vzduchový filter v továrenskom vyhotovení.

Rám je iná kapitola. Čínsky výmysel v čínskom vyhotovení. Prvý polrok bol v znamení vychytávania nedostatkov a bolo ich neúrekom. Po takejto predčasnej generálke bola motorka spôsobilá na bezpečnú jazdu.

Za investované peniaze bol účel splnený. Adamko sa rýchlo naučil jazdiť s manuánou prevodovkou, odraďovať s medziplynom. Potom skákať a hlavne jazdiť v stupačkách. Všetko opísané je limitované rámom s malými zdvihmi. Napriek tomu zvládol všetko potrebné na prechod k prvému vážnejšiemu stroju. Je zrejme lepšie kupovať takúto motorku od niekoho, kto všetky poruchy odstránil, potom môžete jazdiť donekonečna. Ivan Komár (kupec) mi avizoval, že doteraz fachčí v poriadku.

Tento stroj považujem za vhodný ako prvú motorku s manuálnym ovládaním hobby jazdcom vo veku 8 – 12 rokov. Znesie aj menšie skoky a divokú jazdu ľahších jedincov, ale nie je v dlhodobom horizonte na takúto záťaž dimenzovaná. To sa týka podvozku, motor s vhodným vzduchovým filtrom musí vydržať.

Poruchy – Prasknutá objímka výfuku, výmena simeringov v predných tlmičoch, takmer nefunkčný zadný tlmič (a s nedotiahnutou maticou), chýbajúce puzdro zadnej vidly, chybný vymedzovač riadenia, mäkká zmes a tenké plášte, všetky skrutky a matice ako z plastelíny, vadné silentbloky na riaditkách.

Plusy a mínusy

motor, brzdy, cena podvozok, celkové vyhotovenie

< >

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 128916 | Včera: 198338