Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.10.2020 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 6117 [Šport - Rally]
Turbulentné časy prinášajú netradičné kroky a riešenia. Po prekvapivom odvolaní Africa Eco Race 2021 a ešte prekvapujúcejšom potvrdení Dakaru 2021 v Saudskej Arábii nastali pohyby v súpiske najznámejšej rally sveta. Pretekári sa na poslednú chvíľu snažia preregistrovať na Dakar, pokiaľ majú na predraženú rally dostatok peňazí. Nie je zatiaľ známe, o aký počet jazdcov ide a ani si to netrúfam odhadnúť.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2021 | Nasledujúci
Maťo Benko je našej amatérskej rally komunite známy a je príkladom toho, kam až môže zanietenosť motorkára zájsť. Samozrejme, predstavuje optimálny prípad, keď sa stretli húževnatosť v príprave, nehasnúci chlapčenský sen a finančné zázemie. Aj preto to z nás amatérov dotiahol najďalej.
Ihneď po oznámení zrušenia Eco Race kontaktoval ASO a začala iná medicína. Milión predpisov, zákazov, príkazov a nariadení mu zahltilo hlavu a chvíľu trvalo, kým sa v administratívnej húštine zorientoval. Našťastie vytrval a zmieril sa s tým, že sprievodné vozidlo musí byť 4×4, hoci s obyčajnou dodávkou Jožko Koleník s Peťom Rečičárom nikdy nezapadli ani v Mauretánii. Tiež musel kúpiť megahlúposť s názvom air-bag vesta a obmedziť počet pneumatík…
ASO v nekonečnom záchvate „bezpečnosti“ obmedzilo počet sád pneumatík na 6, teda jednu na dva dni. Takže pretekári na špičke pôjdu na plný plyn v každý druhý deň na zodratej zadnej pneumatike a ojazdenej prednej. Prípadne s rozbitými miusmi. Je detinské domnievať sa, že pôjdu pomalšie. Minimálne továrenskí jazdci poletia hop alebo trop, im ide o všetko a bezpečnosť pôjde bokom.
Ešte zaujímavejšie bude sledovať používanie bezpečnostných nafukovacích viest. Stačí sa pozrieť na pády v MotoGP, kedy airbag síce padajúceho jazdca chráni, no na druhej strane mú bráni v pohybe pri korekcii pádu a kotúľaní sa po zemi, kedy poskakuje ako lopta. V ťažkých dunách vystúpi špičkový pretekár niekoľko krát za etapu z motorky, tí ostatní aj 20-30 krát. Ako bude spätne „nabíjať“ a sfunkčňovať airbag nie je známe.
Okrem toho účastníci musia kľučkovať pomedzi nezmyselné Covid-19 predpisy, testovať sa, nosiť rúška, dezinfikovať seba a motorky a podobné zbytočné sprostosti.
Maťo teraz intenzívne dolaďuje formu, väčšinou denne trojfázovo. Našťastie techniku má pripravenú, tak teraz všetko závisí na úradnom šimľovi. A hoci tvrdí, že sa ide iba zúčastniť, neveríme mu. Ide predsa pretekať a porovnávať sa s tými najlepšími na svete, lepší už nie sú! Samozrejme, vidieť cieľ zdravý na funkčnej motorke je prvotným zámerom, no vidieť cieľ zdravý, na funkčnej motorke a na dobrom mieste vo výsledovke je ešte lepšie. Však?
Takže Maťo, držíme palce!
Text: Haro, foto: internet
Pridané: 30.10.2020 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156647 | Včera: 201058