Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 1/4

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 45145 [Vaše stroje - Moja motorka]

Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?

Morini 50 ccm – 2T

Vo veku necelých 6 rokov je čas na motorku. Adamko mal vzťah k dvom kolesám, na bicykli ako 5-ročný absolvoval so mnou aj cestu do Nitry a späť (30 km po kopcoch). Odvtedy je bicykel súčasť jeho prípravy, zdroj kondície, citu pre rovnováhu a nástroj nacvičovanie rôznych chlapčenských hlúpostí.

Angelo, taliansky kamoš mi v slabej chvíli ponúkol motorečku, ktorá bola pre jeho miminko ešte veľká, pre môjho syna akurát. Rovno ju nakladám do auta, beriem aj prilbu. A doma nie je radosti konca. Dopĺňam chrániče, praveký ladviňák, rukavice a ideme na vec.

Motor

Dvojtaktný stojatý jednovalec, vzducháč, obsah 48 kubíkov, automat bez kvaltov. Na trhu sú ich množstvá. Výkon neznámy, ale značný, ide ľahko do otáčok. Po pridaní plynu nasleduje plynulý záber, bez trhania. Ideálna konštrukcia pre malého začiatočníka.

Karburátor klasický, s dvojpolohovým sýtičom, štartovanie na kopačku. Chytá výborne pri všetkých teplotných režimoch, zahrievať netreba dlho. Po pridaní sýtič automaticky vypne.

Rám

Jednoduchý trubkový. Vpredu upside-dovn, vzadu centrál. Jazdné vlastnosti optimálme pre danú kategóriu. Najmenší pretekári začínajú práve na takýchto strojoch. Ovládanie sa prispôsobilo účelu – na riadítkach je plyn a páčky oboch bŕzd, nohy neovládajú nič. Brzdy bubnové, dobre dávkovateľné. Nádrž asi 2 litre, treba nalievať zmes 1:50 (nemá vlastné olejové čerpadlo).

Rozmer ráfov už neviem, niečo okolo 10“. Veľká zadná rozeta reťazového náhonu pracovala dobre. Celkový dizajn na úrovni, aj kvalita spracovania.

Hodnotenie

Motorka bola ideálna na naučenie základných návykov. Po niekoľkých minútach je dieťa schopné samo jazdiť, rozbiehať sa aj zastavovať. Jednoduché ovládanie, výborný motor aj podvozok, milosrdné brzdy a očarujúci vzhľad vzbudili u syna dostatočný záujem o motorky. Naučil sa jazdiť, prechádzať cez väčšie nerovnosti a aj absolvovať náznaky driftov v zákrutách.

Počas celej prevádzky (rok a pol) som iba mazal reťaz a dolieval benzín. Motorka šliapala bezchybne, absolvovala niekoľko kotrmelcov a synátor pochopil, že motorkovanie je síce zábava, ale má svoje úskalia. Ku koncu jeho záujem ochabuje a motorka sa vracia majiteľovi. Vďaka, Angelo! Proste európska kvalita, Čína nás vtedy iba čakala.

Motorka je určená pre jazdcov vo veku 5 – 7 rokov, zvládne aj vážne terény a hrubé zaobchádzanie.

Plusy a mínusy

motor, podvozok, ovládateľnosť cena

>

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 248739 | Včera: 235174