Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 4/4

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 44359 [Vaše stroje]

Honda CRF 230 F

Príležitosť idúcu okolo treba využiť. Ak sa stretnú náhody v podobe dobrej ponuky, dostatku peňazí, synových narodenín a jazdeckej odôvodnenosti - netreba váhať. Ja som neváhal ani sekundu. Chalani z BENC-MOTO z Nitry mi najprv poradili tento model (CRF 230 F 2007), potom aj dodali za viac ako ústretovú cenu v expresnom čase. Majú to u mňa!

Honda CRF 230 je dospelácky offrovďácky motocykel s malými úpravami, aby bol využiteľný aj pre vekové kategórie od 12 rokov. Podmienkou je určitý vzrast (aspoň 155 cm – dočiahne špičkami na zem) a jazdecké skúsenosti.

Adam na narodeniny od radosti pol hodinu hopsal ako zajko po garáži. Od pýchy som skoro pukol. Krásny, silný a plnohodnotný stroj oslovil aj mňa.

Motor

Stojatý štvortaktný jednovalec, rozvod OHC, dva ventily. Chladenie vzduchom, štartovanie elektrické, 6-stupňová prevodovka a výborná poloautomatická spojka. Výkon asi 20 koní, dobrý spodok, ploché krivky, kultivovaný chod. Reťazový pohon. Výfuk super (bez homologizačnej vložky). Zmes zabezpečuje karburátor s air-boxom a filtrom, pri štarte poslúži 3-polohový sýtič. Agregát je rozmerovo malý, ľahký. Zahrievať treba dlhšie (ale je december), potom možno jazdiť bez kompromisov.

Rám

Trubkový kolískový oceľový. Klasiické pruženie vpredu, centrál vzadu – zdvihy 245 mm. Vpredu bez možnosti nastavenia. Ráfy 21“ vpredu + kotúč, 18“ vzadu s bubnom. Ovládacie prvky, posed aj spracovanie typické honďácke – všetko sedí. Vpredu je enduro svetlo , svieti pri idúcom motore. Nádrž 8 litrov, plasty a polepy na úrovni.

Hodnotenie

Motorke prakticky nie je čo vytknúť. Výborný motor s hladkým chodom od voľnobehu až k maximu, ľahučké radenie, fasa spojka. Jazdné vlastnosti ozaj dobré, takmer necítiť nárast váhy. Pruženie pracuje tak ako má, rovnako brzdy. Veľké ráfy s výbornými pneumatikami v už v základnom prevedení boli pre syna príjemným prekvapením. Po chvíli sa cítil zžitý s motorkou a rovno sme blatom zamierili na Pereš.

Motorka s mierne zníženým rámom ja výbornou voľbou pre mladých chalanov skôr, ako budú zrelí na ostrú 250-ku alebo 400-ku. Všetko pracuje optimálne, motor a rám tvoria vyvážený celok. Posed aj postoj sú pohodlné a praktické. Jazda umožňuje zvládať všetky druhy nástrah, podvozok je naladený hybridne enduro-krosovo. Sopliakovi to akurátne vyhovuje, veľmi pochvaľuje jazdné vlastnosti motorky a pružnosť motora. Akurát ju 45-kilový chrúst ešte nedokáže zodvihnúť zo zeme. Diagnóza „motorkár“ je potvrdená, som spokojný.

Dizajn aj spracovanie sú na vysokej úrovni, nie je čo riešiť a opravovať. Hondu CRF 230 F považujem za ozaj vydarenú koncepciu patriacu do rúk mladým skúseným jazdcom, ale aj dospelým hobíkom. Jednoduchá, nenáročná s celkom prijateľnou cenou. Akurát nesprávne tvarovaný predný blatník zabezpečí, aby časť blata skončila jazdcovi v ksichte. A pobaví sranda v podobe bubnovej brzdy vzadu.

Plusy a mínusy

motor, podvozok, vzhľad, kvalita spracovania cena, predný blatník, zadná brzda, pre mladších váha

Písať by sa dalo dlho, zameral som pozornosť na základné vlastnosti motoriek s prihliadnutím na ich slabé stránky. Ak niekomu pomôžem v rozhodovaní – článok splnil účel. Konkrétnejšie otázky vyriešime v diskusii.

<

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

aprilia-day-05-06-2024

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118760 | Včera: 159434