Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede superšport 4/5

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11974 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki ZX-6R Ninja

V Kawaski oproti Honde nemali také pohodové časy a museli trocha viac zabrať, keďže na rok 2009 pripravili úplne novú šesťku. Zmien sa udialo viac než dosť – spomeniem napríklad populárnu centralizáciu hmoty, lepší podvozok, kazetovú prevodovku, nové brzdy s radiálnou pumpou ako aj vylepšenú reakciu na plyn.

 Tu jej bude najlepšie
Tu jej bude najlepšie

Zmenou usporiadania výfukových zvodov sa docielilo posilnenia spodného a stredného otáčkového pásma pri zachovaní špičkového výkonu a premiestnením výfukovej koncovky spod sedadla na pravú stranu motorky sa údajne centralizovala hmota. Výsledný výkon 128 koní pri 14 000 ot/min (134 s Ram Air) je zlepšenie o 3 žrebce v porovnaní s 08-čkou. V Kawasaki sa so starou ZX-6R postavili na váhu a povedali si, že takto to ďalej ísť nemôže, a tak odľahčili všetko, čo mohli a výsledkom je pekných 10 kilogramov dole na rovných 191 kg pohotovostných.

 Kawa vsadila na osvedčenú klasiku v podaní Őhlinsu.
Kawa vsadila na osvedčenú klasiku v podaní Őhlinsu.

Zelení sa takisto vrhli na prístrojovku, ktorá je teraz viac než podobná tej zo ZX-10R a zobrazuje aj zaradený rýchlostný stupeň. Asi najväčšie plus má Kawasaki za montáž kvalitného tlmiča riadenia od švédskeho Őhlinsu. Je to osvedčená klasika bez použitia elektroniky (na ktorú vsádza najmä Honda), ako aj za antihoppingovú spojku, ktorá pomôže pri náletoch do zákrut na Pannonii alebo v Brne. A čo si budeme nahovárať, vyzerá dobre.

 Výfuk už pod sedadlom nenájdete.
Výfuk už pod sedadlom nenájdete.

Oficiálne prezentačné video:

KTM RC8R

Predstavenie RC8-čky sme vám priniesli už na jar a o pár mesiacov neskôr prichádza KTM-ka s jej vylepšenou verziou, ktorá má za cieľ ešte lepšie výkony na zatáčkovitom okruhu.

 Je na spapanie
Je na spapanie

Mimo výraznej zmeny lakovania do čierna, ktoré mi subjektívne príde agresívnejšie a tvary RC8 v ňom lepšie vyniknú, sa dostalo hlavne na zvýšenie objemu motora na 1195 centimetrov kubických z pôvodných 1148, čo v reále znamená nárast výkonu o 10 koní na slušných 165 pri 10 250 ot/min a takisto krútiaceho momentu na 123 Nm. Drobným zmenám sa nevyhol ani podvozok, ktorý je tradične dodávaný firmou White Power. Potešia takisto krásne ráfiky kolies ako aj pohotovostná hmotnosť, ktorá sa dostala pod 200 kilogramov.

 V závodoch sa jej zatiaľ moc nedarí
V závodoch sa jej zatiaľ moc nedarí

Oficiálne prezentačné video:

Foto:
 Kawasaki Ninja ZX-6R 2009 KTM RC8R 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKTM
Model:Ninja ZX-6RRC8R
Rok:20092009
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:599 ccm1195 ccm
Max. výkon:128.0 k (94.1 kW) / 14000 ot.164.6 k (121.0 kW) / 10250 ot.
Max. krútiaci moment:66.7 Nm / 11800 ot.123 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13.3:113.5:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm105 x 69 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:134 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:191 kg200 kg
Výška sedla:815 mm805 mm
Rázvor:1400 mm1425 mm
Dĺžka:2090 mm
Šírka:705 mm
Výška:1115 mm
Svetlá výška:120 mm110 mm
Objem nádrže:17 l16.5 l
Poznámka:
Poznámka:Cena (28.7.2009): 10 399 € (313 280 Sk)

< >

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57633 | Včera: 124841