Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.05.2008 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 26188 [Testy a predstavenia - Test]
Túto osminku predstavilo Yuki na pražskej výstave ako absolútnu novinku pre rok 2008. Tak ju teda poďme očekovať...
Hneď na úvod musím podotknúť, že nemôžeme hovoriť iba o stodvapäťke, pretože tá má silnejšieho súrodenca v podobe dvestopäťdesiatky. Rozdiely medzi nimi sú minimálne, podľa mojich informácií iba vo valcoch a piestoch (a štvrťliter má vstrekovanie). Na testík teda dostávame slabšiu verziu, z hľadiska delenia vodičákov vhodnejšiu najmä pre začiatočníkov.
Ovládače pri rukovätiach sú kópiami japonských, takže aj páčka sýtiča je na svojom zvyčajnom mieste. Veru áno, žiadne moderné vychytávky, tu je karburátor s mechanickým sýtičom. Trochu nezvyčajné je zohrievanie motora - ten totiž nejde pri vysunutom bočáku, takže tento proces treba prečkať napríklad sedením na motorke. Spínačka je vyvedená čoprovito zboku k hlave riadenia a kúsok od nej je aj zámok na uzamknutie riadidiel. Len pozor, je tesne nad chladičom, takže po jazde sa dá na tomto mieste pekne popáliť ruka.
Spomínam chladič - áno, je to vodou chladený motor, štvortakt, radový dvojvalec. Spolu s moderným a nie až tak veľmi ázijským vzhľadom to z tohto stroja robí tak trochu preborníka v ponuke Yuki. Agregát je úplne jednoduchý a napriek vodnému plášťu z neho počuť rôzne kovové zvuky. Niektoré detaily motorky trochu strácajú tým, že sú z nesprávnych materiálov - napríklad výfuky chytali hrdzu po prvom umytí, a za denného svetla absolútne nevidno, či kontrolky na prístrojoch svietia (sú to obyčajné LED). To je s ohľadom na začiatočníkov asi najvážnejší nedostatok. Najmenej vidno kontrolky smeroviek a neutrálu.
Musím však pochváliť riadidlá, ktoré sú v dobrej výške a správne široké. Nižším jazdcom to prekážať nebude a nám vysokým to dosť pomôže. Stroj sa tak dobre ovláda a kompenzuje tým akúsi zvláštnu geometriu, ktorá zatvára riadenie pri zatáčaní v pomalých rýchlostiach (napríklad pri výjazde z parkoviska, pumpy). Podobne sa správajú asi iba čopre, ktoré však majú predné koleso v porovnaní s CSR poriadne predkopnuté.
Asi je každému jasné, že hlavným pôsobiskom tohto modelu je mesto. V ňom je CSR doma a vďaka maximálke okolo 90 - 100 km/h nie je prekážkou ani na mestskom obchvate alebo výpadovke. Otáčkomer táto mašinka nemá, nie je tu však ani veľmi potrebný. Pochvaľujem ťah motora, dva valce dobre potiahnu stroj aj pri pekne nízkych otáčkach (odhadom 3000 - 4000), nad odhadovaných 8000 už ale riadne vibrujú. Musím spomenúť nehorázne dlhúúú dráááhu plynovej rukoväte, ktorá pri mestskej jazde lezie na nervy.
S motorom spolupracuje päťkvaltová prevodovka a to dosť dobre. Motor si občas pýta šestku, a myslím si, že by ju aj zvládol. Stupne sa hádžu inak hladko, len neutrál odporúčam nájsť ešte pred zastavením.
Podvozok sa správa až priveľmi dobre, predok by síce mohol byť o niečo tvrdší, zadok je však do mesta priam učebnicový (dané aj nízkou hmotnosťou). Horšie to už je s obutím, to je tradičné čínske, teda robené na doživotie (veľmi tvrdá zmes). Chce to niečo lepšie, len pozor na nezvyčajné rozmery, 15 a 18 palcov.
CSR je imidžový naháčik, takže nesmieme očakávať veľké odkladacie priestory. Pod sedlom síce niečo je, tak akurát na mobil a peňaženku, ale to sa vojde aj do bundy a netreba tak strácať čas napríklad s neposlušným zámkom sedla. Výrobca originálny kufor neponúka a druhovýroba tiež nie, čo je škoda, pretože k mestskému vozidlu kufor akosi automaticky patrí. Majiteľovi tak ostávajú jedine tankvak, ruksak alebo gurtňovanie vecí za seba na sedlo.
Nádrž, aj keď sa nezdá, má objem asi 12 - 14 litrov (to je môj odhad, výrobca totiž objem oficiálne neudáva). To by pri mnou dosiahnutej spotrebe (približne 3 litre na stovku), mohlo znamenať dojazd parádnych 400 - 500 km, čo je pre niekoho aj mesačný výkon.
Fúha, napadá mi toľko konkurenčných súvislostí, že tento odsek by mohol byť dlhší než celý test. Céeserke konkuruje naozaj veľké množstvo čínskych značiek, konieckoncov jeden model môže ponúkať viacero výrobcov pod rozdielnymi menami. Konkurentom môže byť aj osminkový skúter alebo dvestopäťdesiatková verzia CSR. Je jasné, že Yuki cenou poráža japonské a európske značky (Yamaha, Honda, Rieju, Aprilia...), ale všetko má svoje dôvody. Niekoľko osminiek sme už testovali.
CSR je dobre vyzerajúca motorka (aj tebe občas pripomína Ducati?), ktorá keby mala dotiahnuté všetky detaily tak, ako celkový vzhľad, bolo by tých negatív oveľa menej. Potenciálny majiteľ, pravdepodobne začiatočník, musí sám odhadnúť či mu budú vadiť alebo nie. Pohľad do cenníka sa snaží presvedčiť - 69 990 korún za novú stodvapäťku (za štvrťliter 94 990 Sk) je fajn.
ťah motora, široké riadidlá, podvozok, vzhľad, cena | nedotiahnuté detaily, neviditeľné LED kontrolky, dlhá dráha plynovej rukoväte |
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yuki |
Model: | CSR 125 |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 125 ccm |
Max. výkon: | 11.56 k (8.50 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 9.2 Nm / 6500 ot. |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 18-palcové |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 15-palcové |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 69 990 Sk, 94 990 Sk za 250-kubíkovú verziu so vstrekovaním (9. 4. 2008). |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Yuki Slovakia.
Pridané: 09.05.2008 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16489 | Včera: 184123