Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.06.2007 Autor: Zeno
Čitatelia: 9547 [Šport - Cestné Motocykle]
Takže po dlhej dobe sme sa dočkali a na slovenskej pôde sa išli okruhové preteky motoriek. Ako názov hovorí, nešlo o body do žiadneho šampionátu, dôležité bolo dobre si cez víkend zazávodiť.
Vstupné pre divákov zdarma, pre pretekárov 2 500,- Sk za dva dni jazdenia, bolo tiež veľmi príjemné a navyše tu bola možnosť zúčastniť sa aj pre motorkárov bez pretekárskej licencie. Toto všetko vo mne evokovalo pocit, že skutočne ide o to, aby sa každý čo najlepšie povozil. Trochu ma len mrzí, že účasť v nelicencovaných využilo veľmi málo bežných motorkárov z cesty. Pri tom množstve „strelcov“, čo sa dá stretnúť na slovenských kopcoch mi to pripadlo dosť málo. Veľakrát som počul, že: „Ja na to nemám rozbiť motorku na okruhu“ a prišlo mi to prinajmenej komické, keď je zjavné, že denno- denne v premávke riskuje totálku. Sám som prehovoril niekoľko kamošov so svojho okolia, ktorí so strachom v očiach v sobotu ráno nastupovali do meraných tréningov, aby večer žiarila ich pretekárska duša. Takže na okruhu stáli motorky, ktoré svojím primárnym určením nie sú práve okruhové (XX, Hayabusa, Fazer). Nedá mi nespomenúť Fichťa. Tí čo jazdíte na Šturci, určite poznáte čierny litrový Fazer. Veľmi ťažko mu bolo vysvetliť, že sa to jazdí na čas...... On si v kľude prepáli zátačku a nevráti sa čo najskôr na trať, aby stratil čo najmenej. On sa radšej otočí a na trať sa vráti na rovinke, aby traťákom a hlavne sebe doprial nekonečné wheeliee. No a jeho ego dosiahlo vrchol, keď chalan na CBR 954 RR prišiel vyzvedať, čo má s tým motorom, že mu to tak ide. A on len povedal že “nič“.
Zeno |
Okruh na ktorom sa to jazdilo, bol pred pretekom veľká neznáma. Vytýčený bol na letiskovej ploche s betónovým podkladom, ktorý tvoril asi najväčší otáznik. Chvalabohu len do prvej jazdy. Ono to totiž na tom betóne držalo, a to tak, že ozaj dobre. Jedine cez namaľované čiary sa muselo jazdiť z rozumom, ale nebolo ich veľa. Inak, čo sa týka rozloženia okruhu, tak to bolo super! Brzdenie do každej zatáčky sa dalo trénovať štýlom“ Skúsim? Nevyjde? Nevadí! Pustím to rovno, mám kde!“ Jedine retardér bolo miesto, ktoré pár ľudí vystrelilo do trávy.
Robo na retardéri |
No a ako jazdil MOTORIDE team? Sobota bola zoznamovacia. Jazdili sme kategóriu D. Nad 600 bez licencie, táto kategória bola zmesou bývalých pretekárov, ľudí, čo to robia pre zábavu a úplných začiatočníkov. Čiže nás bolo veľa. Rozdelili nás na dve polovice. V našej polovičke som mal v tréningoch časy od 2. po 8. priečku. Robo mal smolu, preskočil retardér a ustlal si v tráve. Škody na motorke minimálne ale narazil si zápästie a v poslednom tréningu napriek tomu zajazdil čas len o desatinu horší ako ja a v našej skupine. Siedmy. Nedá mi nespomenúť pretekára Mikšovského, ktorý sa účastní svetového šampionátu vytrvalostných pretekov. Zabehával motor vo svojej Yamahe, a tak na trať vyrážal aj v našej skupine. No neviem koľko mu ten motor vydrží, mal som doteraz iné predstavy o zabehávaní. Ale tie brzdenia driftom, čo predvádzal, to pre mňa bolo už dávno za hranicou pádu, a to nehovorím o fyzikálnych hraniciach! Na druhej strane som zúril, prečo takéhoto páliča pustia medzi nás, amatérov. Robil som čo sa dalo, aby mi až tak strašne potupne neunikal, ale on za vracákom zabrzdil a čakal kým ho dobehnem. Potom to znova osolil a začal miznúť, prišiel vracák a on tam zas čakal, a takto sa to opakovalo asi 4-krát. Išlo ma od jedu roztrhnúť, cítil som sa absolútne nemohúcne a mal som pocit, že si zo mňa robí srandu. Asi aj hej. Na moje prekvapenie som v boxe zistil, že to boli moje štyri najrýchlejšie kolá! Takže nakoniec môžem len povedať že diki.
V nedeľu doobeda sa jazdili kvalifikácie. Naša skupina jazdila stále rozdelená na polovicu, ale časy a poradia do štartu sa už hodnotili spoločne a keďže do preteku môže isť len 22 pretekárov, bolo treba zabrať. Nakoniec som stál na štarte na konci druhej rady, na ôsmom mieste, Robo dve rady za mnou, dvadsiaty. Lenže ten štart. Bál som sa ho a ani Robo mi neveril, že by som radšej išiel z jeho pozície. Môj argument, že v prípade môjho pádu by ma na jeho mieste prešlo o polovicu menej jazdcov, nebral. On sa na to totiž díva tak, že je lepšie padnúť v prvej zatáčke po štarte z tretieho miesta, ako prísť posledný...... Doteraz som štartoval „už raz“ a tentoraz, som nemohol poslať Roba za mňa, lebo toto bolo na vlastné triko. Ako všetci tušíte, štart som posral, a to tak, že dosť, a po prvom kole som bol 13. Pretek sa išiel, len na štrnásť kôl, takže som sa stihol dopracovať akurát tam, kde som začínal, čiže na ôsmu priečku.
Hlavné ale bolo, že sa podaril famózny víkend strávený na bezpečnom okruhu, kde „chalani z ulice“ mohli nielen pozerať, ale aj jazdiť. A navyše vidieť, že aj špičkoví pretekári sú len ľudia z mäsa a kostí a jedia v bufete rovnakú klobásu. A to všetko konečne bolo na SLOVENSKU!!!
PS: Aby som nezabudol, v júli nás môžete prísť podporiť na podujatie CEC v Brne. Pôjde sa šesťhodinovka a náš MOTORIDE team so štartovným číslom 15 bude doplnený tentoraz o Martina Jarombeka na KAWASAKI ZX 636. To je ten Maťko, čo nám vyhral do „stanu“ pohár, keď v nelicencovaných šesťstovkách nemal konkurenta. A dal nám ho aj pohladkať.
Víťazný Maťo |
zúrivý fazer |
Text: Zeno, Foto: Zeno, Richard Karnok.
V dňoch 9. - 10.6.2007 sa na letisku v Trenčíne, po viac ako troch rokoch, opätovne zišli rýchlostní jazdci na medzinárodných voľných pretekoch RACE FOR FUN. Uvedené podujatie, ktoré pripravila Športová komisia cestných pretekov motocyklov Slovenskej motocyklovej federácie, v spolupráci s Mototrade Racing, s.r.o. Bratislava, bolo tzv. náborových podujatím uvedenej disciplíny rýchlostných motocyklov, ktorá v poslednom období a to hlavne z dôvodu absencie okruhu v SR, zaznamenala značný pokles členskej základne. Cieľ tohto podujatia, ktorý bol priblížiť motocyklové preteky motorkárom z bežných ulíc, sa vydaril. Podujatia sa zúčastnilo celkom 73 jazdcov, ktorí si zmerali svoje sily v štyroch triedach: A - do 600 ccm s licenciou, B - nad 600 ccm s licenciou, C - do 600 ccm bez licencie, D - nad 600 ccm bez licencie.
Potešujúca je hlavne účasť nelicenčných jazdcov 52 ( 16 v triede C a 36 v triede D). Všetci účastníci preteku vysoko hodnotili možnosť zajazdiť si na kvalitnom športovom podujatí a hlavne za účasti takých skúsených jazdcov ako Martin Kuzma a Tomáš Mikšovský, ktorí štartujú na Majstrovstvách sveta endurance, Tomáš Svitok – slovenský reprezentant SST 600 v ME ako i ďalších kvalitných jazdcov zo Slovenska a ČR, štartujúcich v triede A a B. Race for Fun , napriek predčasnému ukončeniu z dôvodu dažďa, naplnil očakávania usporiadateľov, ktorí napriek horúčavám pripravili pre všetkých prítomných priaznivcov cestných motocyklov vynikajúci športový zážitok ( vstup na podujatie bol zdarma).
V triede A – jazdci s licenciou do 600 ccm zvíťazil Jiří Fejta (ČR), pred druhým Tomášom Svitokom (SVK) a slovenským jazdcom, jazdiacim s českou licneciou Vladimírom Ružom.
V triede B – jazdci s licenciou nad 600 ccm bolo poradie nasledovné : 1. Tomáš Mikšovský (ČR, licencia SMF), 2. Martin Čermák (SVK), 3. Martin Kuzma (SVK).
Trieda C – bez licenční jazdci do 600 ccm: 1. Martin Jarombek, 2. Peter Dobranský, 3. Róbert Frnka ( všetci SVK)
Trieda D – bez licenční jazdci nad 600 ccm: 1. Marek Fischer (ČR), 2. Ján Fízel (SVK), 3. Tomáš Fojtů (ČR)
Pridané: 13.06.2007 Autor: Zeno Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64098 | Včera: 226619