Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.12.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6640 [Šport - Rally]
Na včerajšej tlačovke títo dvaja páni potvrdili plnú pripravenosť na 29. ročník dakarskej rely.
| Seriál článkov: Dakar 2007 | Nasledujúci
40-ročný Jaro Katriňák a 32-ročný Ivan Jakeš budú v ďalšom ročníku ako jediní obhajovať slovenské farby. Pod hlavičkou maďarského Mol Dakar tímu pôjdu teraz s lepšou zmluvou, lepším zabezpečením a silnejšou technickou podporou – v sprievode budú mať vlastného technika a pomáhať bude aj Jarov brat Rasťo. V tíme s nimi budú ešte maďarskí jazdci Péter Kátai a János Dési a Rumun Emanuel Gyenes.
Naši budú sedlať jazdené KTM 660 Rallye. Jarova je po minuloročnom páde opravená, Ivo svoju kúpil na poslednú chvíľu v Maďarsku. Motor má výkon približne 70 koní, nádrže na benzín majú 40 litrov a vodná nádrž má objem 4 litre. Celková hmotnosť plnej motorky je necelých 215 kg a maximálka okolo 160 km/h (na Dakare je povolených 150 km/h). Oba stroje sú samozrejme vybavené potrebným príslušenstvom, ako napríklad držiakom na GPS a roadbook, sirénou Sentinelu (varuje vozidlo, ktoré sa k motorke priblíži na určitú vzdialenosť, aby sa predišlo zrážke) a tlmičom riadenia.
Jaro Katriňák |
Ivan Jakeš |
Ivan bude na Dakare štartovať prvýkrát. Na svojej motorke má najazdené dosť málo, ale vďaka skúsenostiam od Jara a ľudí z tímu to nevníma až tak tragicky. Do konca roka sa pravdepodobne motorky ani nedotkne, pretože nedávno bol zaočkovaný a má zakázanú fyzickú námahu.
29. ročník dakarskej rely odštartuje v portugalskom Lisabone netradične až 6. januára. Organizátor sa chváli nárastom počtu súťažiacich (takmer 250 motoriek, 190 áut a 90 kamiónov), rozšírením ich národností (Čína, Thajsko, Mauritánia, Mexiko – spolu 42 národností) a klesnutím ich priemerného veku (40 % má od 18 do 39 rokov). V kategórii motocyklov klasicky prevláda oranžová KTM, po nej Yamaha a Honda, ale aj Rieju, Husqvarna či Suzuki, na ktorej bude štartovať Čech Ivo Kaštan.
Jazdcov vraj bude čakať piesok už v európskych etapách a africká trať má byť drsnejšia než minuloročná. Ako zvyčajne, aj teraz bude počas šestnástich súťažných dní len jeden odpočinkový – sobota 13. januára v Atâre. Najdlhšia etapa má 817 km, najkratšia (poslednú vynímajúc) 458 km, celkovo má naplánovaná trať vyše 8700 km.
Etapy končiace v mestách Tichit a Timbuktu budú musieť súťažiaci prejsť bez asistenčných vozidiel svojich tímov a bivakovať sami. Motorkári budú mať naviac ešte jednu takúto etapu končiacu v oddelenom bivaku, v ktorom bude len stan s občerstvením, lekárska pomoc a jazdci budú môcť svoje stroje opraviť len vo vyhradenom priestore a len so svojím náradím.
Výsledky rely budú známe v sobotu 20. januára večer. Na ďalší deň sa pôjde etapa s názvom Veľká cena Ružového jazera, ktorá bude posledná a tieto výsledky neovplyvní.
Trasa rely Lisabon – Dakar 2007 (časti trasy označené prerušovanou bielou farbou značia nemerané presuny, oranžová farba značí merané súťažné úseky) |
Tak ako minulý ročník, aj teraz bude motoride.sk každý deň prinášať horúce dakarské správy z prvej ruky. Chalanom som osobne poprial zdar a verím, že tie správy budú iba pozitívne. Viac sa dočítaš po 6. januári.
Jaro a Ivo, veľa zdaru! |
Pridané: 19.12.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
| Seriál článkov: Dakar 2007 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126102 | Včera: 167247