Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11281 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
Hyper VTEC sám o sebe nie je novinka, ale v motorke je použitý po prvý raz. Funguje tak, že podľa zaťaženia motora úplne odstaví jeden alebo dva valce, teda vačky vôbec neotvárajú ventily (VTEC známy z VFR 800 odstaví iba dva zo štyroch ventilov). Celé je to založené, podobne ako pri bežnom VTECu, na tlaku oleja. Ten na základe rozhodnutia počítača pustí alebo vypne ventily.
Sériový 1100 XX Super Blackbird – prototyp sa odlišuje iba bočným nápisom Variable Cylinder Management |
Štandardne teda motor beží na dva valce, pri vyššom zaťažení na tri a pri paľbe (vysoká rýchlosť, vysoké otáčky) normálne na štyri. Patričný je určite aj zvuk koncovky. Z jednej motorky tak môže byť dvojvalec, trojvalec aj štvorvalec.
Samozrejme, Japonci to tam nemontovali len tak zo srandy. Ich cieľom bolo znížiť spotrebu paliva a to sa im podarilo o 30 %. Stále ide len o prototyp, teda nedočkaví zvedavci si budú musieť na nového Vtáka asi ešte počkať.
Pri písaní som si spomenul na tradičné zimné štartovanie starých škodoviek. Tie zvykli bežať v podobnom režime, ale princíp bol trochu odlišný...
Pridané: 13.11.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17504 | Včera: 159847