Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kapotované civilné supermotardy z prelomu 20. a 21. storočia 1/2

 Zdieľať

Pridané: 21.02.2006 Autor: gilbert
Čitatelia: 17895 [História]

Po veľkom boome upravovaných, ale aj továrenských civilných supremotardov, ktoré vychádzali z cestovných endúr nastal vo vývojových trendoch na prelome storočí rozkol.

Skutočné pretekové supermotardy mali vývoj odlišný od civilných. Napriek tomu, že odvodeniny z cestovných endúr mali oveľa lepšie jazdné vlastnosti ako bežné superbiky, zaostávali pružnosťou vďaka hmotnosti za pretekovými supermotardami. Vývoj civilných supermotardov sa teda začal uberať dvoma smermi. Japonskí výrobcovia sa rozdelili do dvoch táborov. Jeden tábor sa začal venovať vývoju týchto strojov a druhý ich naďalej ignoroval. Tí, ktorí ich ignorovali, čakali ako dopadne ich konkurencia.

 YAMAHA TDM 850
YAMAHA TDM 850

 YAMAHA TDR 125
YAMAHA TDR 125

 SUZUKI DL 1000 V - STROM
SUZUKI DL 1000 V - STROM

Stálica na tomto nebi značka Yamaha pokračovala vo vývoji svojich CITY BIKOV (kapotovaných supermotardov). Fanúšikovia sa dočkali druhej generácie TDM 850 a TDR 125. Táto generácia sa však už začala nemilosrdne približovať triede SPOTRTOURER. TDR zostala vo výrobnom programe do roku 1998. Tretia generácia TDM 900 už nemá nič spoločné so supermotardami.
Najväčší svetový výrobca značka HONDA dala kapotovaným supermotardom úder pod pás modelom Honda VARADERO. Tento model nadviazal na motocykle tohoto segmentu, ale výrobca ho prezentoval ako "veľké cestovné enduro". Dnes ani tento motocykel nie je u Hondy jediný. Doplnil ho menší braček XL 125V Varadero. Tak sa rozpútal boj medzi japonskými gigantami, ktoré sa predbiehali v atraktívnosti ponuky.
Suzuki ponúkla "veľmi okrajový" model Suzuki TL1000 S a menší Suzuki SV 650 S, ktoré nedávno doplnil nasledovník TL-ky model Suzuki DL 1000 V- STROM o ktorom výrobca tvrdí, že je to cestovné enduro. Kawasaki sa upriamila na vývoj civilného supermotardu odvodeného od motokrosového stroja.V Európe sa kapotované supermotardy presunuli do objemovej triedy 125 a 50 cm3. V Českej republike sa o prezentáciu takéhoto motocykla chcela pokúsiť firma Dandy so svojím modelom DANDY 125. Ten vychádzal z osvedčenej 50-ky dobre známej aj u nás. Do hry však vstúpil nový kapitál a započatá výroba sa oproti prototypu upriamila na bežný cestný motocykel. Momentálne sa toto približovadlo vyrába pod značkou JAWA 125 DANDY.

 HONDA VARADERO
HONDA VARADERO

 JAWA 125 DANDY
JAWA 125 DANDY

Týmto momentom sa uzavrel kruh civilných kapotovaných supermotardov. Ktovie, možno sa ešte nejaký vývojový pracovník nadchne týmto segmentom. Zatiaľ tieto FUN BIKY fúzovali medzi športovo-turistické motocykle. Druhá vetva vývoja sa ale má čulo k svetu a niet značky vyrábajúcej terénne motocykle aby nemala v výrobnom programe SUPERMOTARD.

>

Pridané: 21.02.2006 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 146527 | Včera: 176775