Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 65.
22.06.2023 - gilbert Čitatelia: 2837 [História]
Tak ako každý výrobca motocyklov, aj Považské strojárne sa chceli presadiť aj na západných trhoch. Z reakcií majiteľov tam predaných Pionierov a nielen ich dovozcovia požadovali hlavne športovejší, prípadne motorkovejší vzhľad. V konečnom dôsledku plánované modernizácie typu 05 Sport (Pionier 22 pre USA a Kanadu) či Pioniera 21 sa neudiali v plánovaných tendenciách a teda ich následníkom bola kópia talianskeho Mustanga vyrábaná v Považských strojárňach.
15.04.2022 - gilbert Čitatelia: 4388 [História]
V slovenskej priemyselnej produkcii je málo takých produktov, ktoré sa do povedomia staršej generácie dostali tak nenásilne a na tak dlho ako približovadlo Pionier, s ktorým sa stretol snáď každý. Motocykle boli odjakživa nielen prostriedkom presunu z bodu A do bodu B, ale aj prostriedkom zviditeľnenia sa vo širšom okolí.
23.12.2020 - gilbert Čitatelia: 9972 [História]
Tak ako u predošlých typov Pionierov 550 a 555, aj teraz priblížim prestavby 05-tiek na minimotocykle. Nie všetky sú esteticky doladené, no spomedzi všetkých sú pre mňa zaujímavé továrenské prestavby. Tieto museli byť v tej dobe naozaj zaujímavé a prevratné, aj keď sa nikdy sériovo nevyrábali a ich koncepcie a prvky sa neskoršie objavili u minimodelov Babetta.
14.04.2020 - gilbert Čitatelia: 7571 [História]
V dobách, kedy sme boli od ostatného sveta odizolovaní za železnou oponou, to bola záležitosť domácich výrobcov v každej členskej krajine RVHP. V ČSSR to bola spočiatku výlučne vec Pionierov a Mustangov z Považských strojární.
11.02.2020 - gilbert Čitatelia: 5850 [História]
Prvé motocrossové preteky 50-tok sa v Šenkviciach udiali v roku 1963 ako súčasť Majstrovstiev Západoslovenského kraja. 11. mája sa na Cerovských výmoľoch. Oficiálne to bola jazda zručnosti na Stadionoch, Jednohrboch, či na svojpomocne zhotovených stojoch aj s komponentami nového Pioniera 05. Mladíci krúžili na vytýčenom okruhu a diváci ich zručnosť ocenili mohutným potleskom. Motocross Pionierov sa stal neoddeliteľnou súčasťou takmer každého motocrossu.
18.11.2019 - gilbert Čitatelia: 4985 [História]
Naznačil som, že domáci kutili svoje motocykle prestavovali predovšetkým pre športové využitie a v neposlednej miere aby sa odpútali od šedého priemeru, od vtedajšej nútenej uniformity. Ich stroje boli zvyčajne kombináciou rôznych dostupných dielcov.
29.08.2019 - gilbert Čitatelia: 5816 [História]
Každý majiteľ niečoho hmotného, ak mal a má fantáziu, tak svoje hmotné statky vylepšuje. Je to činnosť blízka človeku už od pradávna. Majiteľov približovadiel tento trend neobchádza, ale ak majú predstavu o niečom, čo každodenne používajú a to je na každom rohu, tak ich vylepšené dielo im pridáva punc originality.
17.06.2019 - gilbert Čitatelia: 5978 [História]
Pionier nebol len tuctovým približovadlom zo Slovenska. Na jeho báze vznikli vo vývojovom stredisku Považských Strojární pretekové náradia, ktoré síce výkonovo nie veľmi ohúrili konkurenciu, ale boli, existovali ako východisko z núdze. Pomohli továrni v prechodnom období v ktorom dláždili cestu konkurencieschopným Tatranom v 6D súťažiach a v GP 50 na medzinárodných kolbištiach.
31.05.2019 - gilbert Čitatelia: 6017 [História]
Po presťahovaní sa z Huty do Cinobane som už postupne získaval iný uhol pohľadu na život ako predtým. Do školy som začal chodiť do Lučenca a už som nebol ten školák z Huty. Lučenec bol okresné mesto a cestoval som teda na dlhšie trasy a otvorili sa mi nové obzory.
10.04.2019 - gilbert Čitatelia: 4650 [História]
Dávnejšie som naznačil, že v mojom živote bolo viac úsekov, v ktorých hitom boli skladačky z Pionierov 550 až 21. Predeľom bolo vždy sťahovanie.
20.03.2019 - gilbert Čitatelia: 4299 [História]
Pionier 05 bol na svoju dobu všestranné nezničiteľné približovadlo. Mal úspech nielen doma, pretože bol prakticky jediným 50-kovým motocyklom v Československu, ale aj v blízkom zahraničí. Nadväzoval na dobrú tradíciu predošlého typu 555, ktorý stále niesol krivky povojnových motocyklov, teda bol už za svojej veľkosériovej výroby vnímaný ako povojnový veterán.
13.02.2019 - gilbert Čitatelia: 6045 [História]
Pionier 05 sa stal pre Československo dobre predajný artikel, ktorý prinášal devízy, možno viac ako traktory, či autá. Z dnešného pohľadu jeho motor bol zastaralej konštrukcie, no paradoxne motor bol najpredávanejším tovarom s nevídaným úspechom v zahraničí.
08.10.2018 - gilbert Čitatelia: 6448 [História]
Podobne ako Jednosedadláky, tak aj 05-ky boli vozidlá, ktoré majitelia hýčkali a zväčšovali ich užitočnú hodnotu. V dobovej tlači, ak boli zobrazené nejaké 05-ky, tak zväčša v továrenskom prevedení a to aj tak v situáciách, ktoré vybočovali z bežného života.
25.06.2018 - gilbert Čitatelia: 6164 [História]
Ako som naznačil v predošlom článku, starý „Jednosedadlák“ bol v Považských strojárňach nahradený novým Pionierom 05. 555-ková výrobná linka putovala do Indie. Pionier 05 mal v sebe zakomponované ešte aj niektoré dielce z 555-ky. Nový Pionier bol veľmi žiadaný a samozrejme sa stal vývozným hitom.
31.03.2018 - gilbert Čitatelia: 11230 [História]
Okolo nových Pionierov označených ako Pionier 05 bolo vždy živo. Majitelia boli čosi ako vyššia elita. Či to boli dlhoroční jazdci na Jednosedadlákoch, či chalani, všetci slintali, keď sa niekde toto vozidlo objavilo.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117928 | Včera: 213796