http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Ako lietali KTM 790 Adventure & Adventure R 2019 po Chorvátskych cetách a necestách

[Testy a predstavenia - Test]

Po dvoch rokoch sa vraciam do Chorvátska, aby som na miestnych šotolinách otestoval najnovšie adventúry od KTM. 790 je novinka, ktorá nevídaným spôsobom rozvírila vody v segmente. A verte mi osedlať ju je zážitok.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko

Na túto mašinku som sa od čias predstavenia konceptu veľmi tešil, to dobre viete. Veď už vo februári som vám predstavil jeden z prvých kúskov, ktoré dorazili na Slovensko a hneď som ju aj vyskúšal: Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku. To už som ale vedel, že bude príležitosť si ich vyskúšať obe na Balkáne a to pod vedením Rally jazdca ako sprievodcu.

17.05.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13854 [Bleskovky - Novinky]

-

Testujeme KTM 790 Adventure a Adventure R 2019 v Chorvátsku

Dlho očakávaná oranžová adventúra je tu a my sme na nej jazdili v chorvátskom raji nekončiacich šotolín a aj na ceste. Ešte pred kompletným testom vám prinášame prvé dojmy

 

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

No a to som v tom čase ešte nevedel, že príde aj ďalšia pozvánka a to na mega akciu KTM Adventure Rally 2019 v Bosne, kde som osedlal štandardnú verziu, obul pneu TKC80 a jazdil s legendami ako Chris Birch, Laia Sanz, Giovanni Sala, Adam Riemann či Joachim Sauer. Nakoniec z tejto akcie vznikla super reportáž aj so sériou video reportáží z každého dňa.

22.06.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11581 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Naživo: KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Cesta domov - Natankované, nabalené, ideme domov.

 

Takže skúseností s touto dvojicou strojov mám neúrekom. Z terénu, z cesty, z turistiky, viac ako 3000 km na ceste do a z Bosny + lietanie po chorvátskych šotolinách... Napísané toho bolo dosť o čom tieto motorky sú, ich dizajnové špecifiká. Kto nevidel odporúčam začať tu - v tomto článku a dvoch videách sa dozvieš všetko: Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

KTM 790 Adventure R na Chorvátskych šotolinách:

Zoberiem to pekne stručne a napriamo. KTM 1090 / 1290 Adv R sú super mašinky, ale vychádzajú zo základu motorky postavenej na cestu. Zvládajú v teréne neskutočné veci vďaka podvozku, ale ergonómiou mi nikdy úplne na 100% nesadli. Okrem toho kto potrebuje 160 koní v teréne že :-)

Kompletná video reportáž z chorvátskeho testovania tu:

Video: KTM 790 Adventure a Adv R 2019 na Chorvátskych šotolinách (a cestách :-) )

790 Adventure R na to ide úplne inak, z gruntu postavená motorka ako číry offroad ba dokonca enduro, nízko ťažisko vďaka nádrži, odolné plasty a kryty rukovätí či motora, ale hlavne skvelá ergonómia - trojuholník stupačky, sedlo, rukoväte pre jazdu v stupačkách. Na pocit oveľa, oveľa ľahšia a skvelo ovládateľná motorka. Pre jazdu v teréne, enduro či rýchlu paľbu po šotolinách dnes asi najostrejší stroj v segmente...

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

V Chorvátsku nás čakali typické šotolinové rýchle pisty. Čoskoro som sa zavesil na nášho sprievodcu, ktorým nebol nik iný ako Lukáš Černý víťaz Intercontinental Rally 2018. S Lukášom sme sa poznali už z minulosti a je to jazdec, ktorého je radosť sledovať. Navyše vždy keď videl že sa ho držím tak upravil tempo a tak sme si to poriadne užívali a sem tam potom trošku čakali na zvyšok partie na križovatkách.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

790 Adventure R je neskutočne dobre postavená motorka presne na tento druh terénu. Zapol som si Rally mód a ako prvé hľadal v menu možnosť vypnutia trakčnej kontroly. Chlapci z KTM ma ale ubezpečovali, že to nebude treba, že v Rally móde je to úplne inak. Trakčná tu má 9 stupňov a nastavuje sa rýchlo za jazdy šípkami hode / dole. To je pekné pomyslel som si, ale na konci dňa vždy skončím s trakčnou vypnutou a nebolo to inak ani na KTM 690 Enduro R.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Začal som na piatom stupni trakčnej a nestíhal som sa diviť. V Rally móde má 790 aj inú mapu a je neskutočne ostrá, minimálne otočenie plynu sa pretaví do agresívneho zrýchľovania a zadná pneumatika doslova plače. Trakčnú som preklikal postupne až do jednotky, kde je už vyslovene ako úplne vypnutá a na moje prekvapenie som sa potom vrátil k 5-ke. Ešte nikdy sa mi to nestalo, ale musím povedať že toto je prvá naozaj offroad trakčná kontrola s ktorou sa dá jazdiť. Nijako ma neotravovala a umožňovala parádne dlhé drifty zadného kolesa. Jazdili sme rôznorodé terény vrátane blata, brodov, skál, trávy a šotoliny a bola to paráda. Asi jedine piesok a duny som na tom nevyskúšal a možno len ta by bolo treba ju vypnúť... Kto vie. Netreba si to však pliesť s bežnou trakčnou v ostatných režimoch - tá je určená na cestu a v teréne je nepoužiteľná.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Rozhodne Rally mód vyslovene chválim. V eRku je to štandard a do základnej verzie sa dá dokúpiť. Ale aby som len nechváli tak dám aj kritiku. Rally mód je fajn, ale má len jednú a to agresívnu mapu. Je fajn, že keď si v Rally móde tak nastavenia zostávajú zachované aj po vypnutí kľúča, čo chválim. Avšak ostrá mapa je fakt divoká čo sa ukázalo aj neskôr v Bosne ako problém pretože na týchto terénoch dostáva zadná guma fest zabrať. V Bosne som po 300km zošrotoval zadnú pneu TKC80 a posledný deň som sa musel krotiť a šetriť. Na to je lepšie offroad mapa, ktorá je oveľa kľudnejšia a lepšie dávkovateľná, ale tým pádom som už nemohol použiť Rally mód a musel dookola trakčnú vypínať. Offroad mapa je aj lepšia do technického terénu, do blata a do výjazdov.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Neviem prečo je to stále komplikované, veď jediné čo chcem od motorky ako je táto - je jeden mód (nazvime ho Rally) do ktorého keď vstúpim tak si nastavím čo mi vyhovuje, mapu, trakčnú, režim ABS (každý podľa seba) a nech mi to zostane nastavené. Po návrate na cestu z toho vyskočím do bežného režimu a je to... Svoju kritiku som neskôr v Bosne odovzdal aj Joachimovi Sauerovi, ktorý má na starosti endurá a adventure stroje v KTM. On sám jazdil v offroad móde ale mal trakčnú vypnutú vytiahnutím poistky.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Dosť ale bolo o elektronike. 790 Adventure R je ultimatívna offroad mašina so skvelým podvozkom. Po šotolinách sme lietali často aj nad 100 km/h po neznámom teréne a na to človek musí naozaj motorke a jej podvozku veriť. Vidlica WP Xplor pochádza z ostrých endúr a so zdvihmi 240 mm dokáže požrať všetky nástrahy miestnych terénov. Za celý čas som vidlicu nedostal na dorazy, čo je rozdiel oproti štandardnej verzii, ktorá má jednoduchší nenastaviteľný podvozok WP Apex. Ten som dostal potom neskôr v Bosne na hranicu možností viac krát... Brzdy nemá nejako extra zmysel riešiť, kvalitné a dobre fungujúce, režim offroad s ABS zapnutým iba na predku je do terénu skvelý. Spojka je lanková ale keďže je to anti-hop s assist funkciou tak je tam minimálna ovládacia sila a funguje spoľahlivo.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Záver:

790 Adventure R je podľa mňa dlho čakanou odpoveďou na poriadny offroad v strednej triede cestovných endúr. Od začiatku navrhnutá do terénu, nízke ťažisko, vyslovene praktický dizajn, jednoduchosť, super podvozok, zábavný točivý motor a k tomu moderná elektronika, LED a farebná prístrojovka.

Plusy, mínusy

Skvelá geometria motorky, pocitovo veľmi ľahká a obratná motorka, super postoj v stupačkách, Rally mód a trakčná v ňom, vynikajúci podvozok WP Xplor, odolnosť celej konštrukcie, vymeniteľné plasty (alebo polepy na nich), točivý športový motor, skvelá spotreba nemožnosť nastaviť palivovú mapu v Rally móde, trochu hlučný motor (mechanické zvuky)

Pokračovanie článku na ďalšej strane: 790 Adventure na asfalte a ceste do Bosny, Video reportáže z Bosny, Konkurencia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

KTM 790 Adventure na asfalte a ceste do Bosny:

Poobede sme presedlali z eRka na štandardnú verziu. Iné delené sedlo, nižšie zdvihy, jednoduchší podvozok bez nastavenia, vyššie turistické plexi, ale celkový dojem skoro rovnaký.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Sedlo je fakt nízko, toto sa KTM podarilo, pretože mnoho ľudí má práve s týmto problém pri Adventure motorkách. Tu jezadný tlmič sklopený dopredu a tak je rám v mieste sedla znížený. Pre mňa čo mám 182 cm mi bolo sedlo v spodnej polohe až nízko. Znovu nejde len o číslo - výška sedla: 850 mm, ale aj o stavbu a štíhlosť motorky, čo rozhoduje ako jazdec dotiahne na zem. Tu je to zvládnuté na jednotku a aj jazdci nižšieho vzrastu sa môžu po tejto motorke s kľudom poobzerať

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Je fajn že KTM zachovala možnosť nastavenia výšky sedla a tak som si pred cestou do Bosny sedlo dvihol do hornej polohy a bolo to úplne OK. Inak je štandardná verzia obutá na rovnakých offroad kolesách 21 a 18 palcov čo je super. Kolesá sú bezdušové a v týchto rozmeroch dnes aj turista nájde pneumatiky na každé podmienky, od športových cestných, cez turistické až po offroad štuple alebo dokonca motokrosové gumy.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Keď už sme teda usadený môžeme vyraziť do zákrut. KTM-ka tu má dve silné zbrane: skvelú ovládateľnosť vďaka nízkemu ťažisku a točivý motor hladný po otáčkach. V spojení s quick-shifterom je to vlastne športový bike s ktorým si plne užívam jazdu v zákrutách.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Ako v teréne tak ani na ceste nenáchádzam kritiku na brzdový systém. Najmodernejšie náklonové ABS dodá istotu v krízových situáciách a na bežné brzdenie si jazdec vystačí aj s jedným (dvoma) prstami na páčke. Spojku vďaka quick-shifteru na ceste takmer ani nepoužívam.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

95 koní na prvý pohľad nevyzerá ohurujúco, ale tu je to utlmené hlavne kvôli Euro normám a možnosti postaviť 35 kW verziu a takýto výkon majú aj všetci konkurenti. Motor KTM Lc8 (Liquid compact 8 ventil) má svoj charakteristický mechanický zvuk, na ktorý si treba na začiatku zvyknúť. Za jazdy sa mechanické zvuky akoby vytrácajú a v bežných otáčkach kde sa jazdí nevnímam rušivé zvuky a ani vibrácie. Motor hodnotí ako veľmi zábavný, točivý dvojvalec na športovú jazdu – ako inak veď je to KTM – Ready to race mašina.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Turistické vlastnosti:

Tie pravé turistické vlastnosti 790 Adventure som vyskúšal počas týždňa v Bosne. Ako som spomínal dvihol som si sedlo do vyššej polohy a aj s mojou výškou (182 cm) som sedel komfortne. Plexi je tu vyššie turistické, ale na môj vkus je až príliš sklonené k jazdcovi. Ocenil by som keby bolo strmšie a tým pádom ďalej od jazdcovej prilby. Inak ale musím povedať že fungovalo v poriadku, absolvoval som s ním takmer 900 km jazdu až do Bosny a nemusel som ani čistiť plexi na prilbe od mušiek. Na cestu domov som si dal plexi do spodnej polohy, menej vibrovalo, viac sa mi to páčilo ale už sem tam nejaká tá muška našla cestu na moju prilbu. Inak na zmenu polohy plexi potrebuješ jeden torx kľúč (je v náradí pod ľavým podsedlovým plastom) a povoliť jedinú šróbu.

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Inak je ochrana jazdca pred dažďom výborná a to aj vďaka jed nádrži v spodnej časti kde kryje nohy. Dažďa som si užíval hodne a bolo to naozaj v pohode. Pohodlie na sedle fajn. Cestu z Bosny som dal na šupu 900 km za jeden deň (od cca 10-21 hod) a nebol som nijako extra rozbitý.

Skvelá vec na tento motorke je spotreba. Ja viem znie to až neuveriteľne keď píšem o KTM, ale verte mi je to tak. Dlhodobý priemer celého tripu do Bosny s diaľnicou na tempomate aj na 160 kmh, hustou premávkou v Bosne a 4 dňami offroad jazdenia bol 4,8 l/100 km. Pri pomalej jazde v hustej premávke som šiel pod 4 litre, na diaľnici okolo 5 pri 130 km/h a keď som šiel trochu rýchlejšie tak sa spotreba „vyštverala“ na 5,5 l/100 km. Dojazd je teda bežne okolo 350 km po rezervu a môže byť aj viac.

Opustená bobová dráha - KTM Adventure Rally 2019, Bosna
Opustená bobová dráha - KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Zaujímavosťou je že táto motorka má palivomer ktorý ukazduje len polovicu nádrže a o tú spodnú. Je to tak vyznačené aj na prístrojovke. Je to dané jej tvarom, takže plné „paličky“ na ukazovateli znamenajú že máš pol nádrže a koľko je nad tým o tom nevieš. Preto aj keď natankuješ plnú tak motorka ukazuje dojazd 200+ km. Je to taká drobnosť, z praktického hľadiska nič hrozné, dôležité je vedieť že ti benzín dochádza a vieš to viac ako 200 km.

KTM Adventure Rally 2019, Bosna
KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Z praktických vecí ma potešila 12V zásuvka, pekne som si dobíjal mobil, ktorý som mal aj ako navigáciu keď bolo treba. Tiež som využil odkladací priestor pod pravým podsedlovým plastom veľmi rýchlo dostupný a vošiel mi do neho malý sprej na reťaz zabalený v handričke... Pod plastom na druhej strane je uložené praktické náradie – znovu rýchlo dostupné a všetko potrebné v ňom.

Náradie v podsedlovom plaste a demontované plexi a stupačky - KTM Adventure Rally 2019, Bosna
Náradie v podsedlovom plaste a demontované plexi a stupačky - KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Dobrý bol aj nosič na batožinu, bez problémov som upevnil rolku s batožinou a na ňu ešte ruksak s foto výbavou. Na ceste späť som dokonca odviezol aj dvojicu pneumatík. Bez problémov som si vystačil aj bez bočných kufrov.

Nabalený na cestu domov - KTM Adventure Rally 2019, Bosna
Nabalený na cestu domov - KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Záver:

Štandardná verzia nie je žiadna „očesaná“ alebo „low-cost“ verzia eRkovej Adventúry. Je to veľmi rozumne postavená motorka so zameraním viac na turistiku. Vynikne nízkym sedlom. Podvozok je asfaltový, ale v Bosne ukázal, že dokáže s prstom v nose lietať aj po miestnych kamenistých pistách často v rýchlostiach 100 km/h+. Rally mód sa dá dokúpiť aj do tejto verzie čo je super. Celkovom tento turista zvládne v teréne bez akýchkoľvek problémov všetko to ako všetci jeho konkurenti. To eRko to posúva v teréne ešte o level vyššie... Na konci Bosniackeho dobrodružstva som vôbec neľutoval že som osedlal štandardnú verziu, lebo som mal možnosť aspoň odhaliť je možnosti...

Skvelé zážitky v sedle skvelej motorky - Keď bolo horúco schladil som sa - KTM Adventure Rally 2019, Bosna
Skvelé zážitky v sedle skvelej motorky - Keď bolo horúco schladil som sa - KTM Adventure Rally 2019, Bosna

Plusy, mínusy

Rovnaká konštrukcia a kolesá ako R model, pocitovo veľmi ľahká a obratná motorka, nízke sedlo, odolnosť celej konštrukcie, vymeniteľné plasty (alebo polepy na nich), 12V zásuvka, točivý športový motor, skvelá spotreba a dojazd plexi vibruje a mohlo byť umiestnené strmšie, trochu hlučný motor (mechanické zvuky), nenastaviteľný podvozok

Video reportáže z Bosny:

Video: KTM Adventure Rally 2019, Bosna - Prológ (výjazd Bjelašnica 2067m)

Video: KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 1. deň v šotolinovom kráľovstve

Video: KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 2. deň - jazda s Chrisom Birchom a Laiou Sanz

Video: KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 3. deň - olympijská dedina Sarajevo, bobová dráha

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 KTM 790 Adventure 2019 KTM 790 Adventure R 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:790 Adventure790 Adventure R
Rok:20192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm799 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.88 Nm / 6600 ot.
Kompresný pomer:12.7:112.7:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm88 x 65,7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm240 mm
Zdvih vzadu:200 mm240 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg189 kg
Výška sedla:850 mm880 mm
Rázvor:1509 mm1528 mm
Svetlá výška:233 mm263 mm
Objem nádrže:20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 312 km
Servisný interval:15 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieUSD 48mm WP vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 12 099 EURCena 02/2019: 13 099 EUR

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

Štandardná verzia 790 Adventure je postavená viac na turistiku a preto v konkurencii proti nej postavím podobné stroje od konkurencie. Tie však často majú aj cestnejšie zamerané menšie kolesá, prípadne aj odlievané namiesto vypletaných. To je prípad BMW F 750 GS a Triumph Tiger 800 XR BMW má okrem toho v 750-tke aj znížený výkon. KTM je so spomínaných najľahšia, má najväčšiu nádrž a výrazne bohatú výbavu. Cenovo ale spolu s Afrikou sú drahšie od BMW a Triumpha.

Foto:
 KTM 790 Adventure 2019 BMW F 750 GS 2019 Honda CRF1000L Africa Twin 2019 Triumph Tiger 800 XR 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMWHondaTriumph
Model:790 AdventureF 750 GSCRF1000L Africa TwinTiger 800 XR
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:799 ccm853 ccm998 ccm800 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.83 Nm / 6000 ot.99 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.
Kompresný pomer:12.7:112,7:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm84 x 77 mm92 x 75.1 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm151 mm230 mm180 mm
Zdvih vzadu:200 mm177 mm220 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm310 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21110/80 R1990/90-R21100/90-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm256 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70 R17150/70-R18150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg208 kg199 kg
Hmotnosť s náplňami:224 kg230 kg
Výška sedla:850 mm815 mm870 mm810 mm
Rázvor:1509 mm1559 mm1575 mm1530 mm
Dĺžka:2255 mm2335 mm2215 mm
Šírka:922 mm930 mm829 mm
Výška:1350 mm1475 mm1350 mm
Svetlá výška:233 mm250 mm
Objem nádrže:20 l15 l18.8 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.1 l/100km5.6 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 274 kmcca 251 kmcca 303 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatoknieza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 12 099 EURCena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurCena 10/2018: 10 650 eur

790 Adventure R môžeme porovnať s rovnakými resp vyššími modelmi konkurencie + som pridal terénne zameranú Yamaha Ténéré 700. KTM vynikne hmotnosťou, zdvihmi či veľkosťou nádrže a bohatosťou výbavy. Jedine BMW zo spomínaných nemá nastaviteľný podvozok. Africa Twin vo verzii Adventure Sports vytŕča ako veľký cestovateľ - mohutná a vysokánska motorka s možnosťou automatu. Triumph Tiger 800 XC ponúka trojvalec a nastaviteľný podvozok WP. No a Yamaha Ténéré 700 to je zaujímavá motorka do terénu za naozaj zaujímavú cenu.

Foto:
 KTM 790 Adventure R 2019 BMW F 850 GS 2019 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2019 Triumph Tiger 800 XC 2019 Yamaha Ténéré 700 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMWHondaTriumphYamaha
Model:790 Adventure RF 850 GSCRF1000L Africa Twin Adventure SportsTiger 800 XCTénéré 700
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm853 ccm998 ccm800 ccm689 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.7:112,7:111.3:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm84 x 77 mm92 x 75.1 mm74 x 61.9 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:240 mm204 mm252 mm220 mm210 mm
Zdvih vzadu:240 mm219 mm240 mm215 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm310 mm305 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21 54 V90/90-R2190/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm256 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-R17 69 V150/70-R18150/70-17150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg243 kg205 kg
Výška sedla:880 mm860 mm900 mm840 mm880 mm
Rázvor:1528 mm1593 mm1580 mm1545 mm1590 mm
Dĺžka:2305 mm2340 mm2215 mm2365 mm
Šírka:922 mm930 mm865 mm915 mm
Výška:1350 mm1570 mm1390 mm1455 mm
Svetlá výška:263 mm270 mm240 mm
Objem nádrže:20 l15 l24.2 l19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.1 l/100km5.6 l/100km4.7 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 274 kmcca 324 kmcca 303 kmcca 266 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatoknieáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 48mm WP vidlicaUSD vidlicaplne nastaviteľný podvozoknastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 13 099 EURCena 10/2018: od 11 150 eurOproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka
Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur
Cena 10/2018: od 13 100 eurOficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.

Video

Video: KTM 790 Adventure a Adv R 2019 na Chorvátskych šotolinách (a cestách :-) )

Video: KTM 790 Adventure & Adventure R - Street & Offroad Fun

Video: KTM 790 Adventure R 2019 už na Slovensku - prvé dojmy a predstavenie

Video: Prvé dojmy zo sedla KTM 790 Adventure R 2019

Video: KTM 790 ADVENTURE R 2019

Video: KTM 790 ADVENTURE R - prototyp - znovu objav dobrodružstvo

Pozadie / Wallpaper:

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019:

Servisný interval 15 000km
Spotreba 4,8 l/100km
Objem nádrže 20 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 350 km
Cena 790 Adventure 12 099 EUR
Cena 790 Adventure R 13 099 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini, a prilbe Suomy.

Pridané dňa: 31.07.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk