Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.10.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14653 [Testy a predstavenia - Test]
Počas sezóny som mal k dispozícii systém mazania reťaze CLS200µ, ktorý bol namontovaný na motocykli HONDA CBR 1000F. S týmto systémom som na motocykli najazdil takmer 10000 km a overil som jeho schopnosti v praxi.
CLS 200µ - je mikroprocesorom riadený systém mazania reťaze. Viac informácií o systéme samotnom ako aj montáži nájdete v článku: Systém mazania reťaze CLS 200µ - Montáž.
Inštalovaný systém, mazacia tryska |
Po nainštalovaní systému sa prejavili prvé problémy a to v podobe nesprávneho nastavenia (v mojom prípade to bolo priveľké množstvo oleja) Musel som teda znovu regulovať ventil hrubého nastavenia. Žiaľ, pri inštalácii systému som ventil hrubého nastavenia umiestnil trochu nešikovne a bolo potrebné znovu zhodiť podsedlovú kapotáž. Na druhý pokus sa mi to však podarilo nastaviť správne a systém bol pripravený do prevádzky. Po správnom nastavení už nie je potrebné ventilu venovať žiadnu pozornosť.
Pred samotným testom som dokonale vyčistil reťaz a zadné koleso, aby bolo možné dobre rozpoznať ako systém CLS200 maže reťaz a znečisťuje koleso. Počas môjho testu som najazdil 9800 km na cestách nielen po Slovensku, ale aj v zahraničí, vrátane dovolenky vo Francúzskych Alpách. Počas celej doby nebola reťaz nijako doplnkovo mazaná a koleso nebolo potrebné čistiť.
Po namontovaní mi ubudlo množstvo starostí a nemusel som stále dávať pozor na reťaz, či náhodou nie je suchá alebo znečistená a to nielen za sucha, ale aj v daždi. Motorka ako keby bola odrazu vybavená kardanom. Aj keď som predtým motorku s kardanom nemal, nenápadne som sa zaradil to tejto skupiny jazdcov. Odpadol klasický večerný (u niekoho ranný) rituál mazania reťaze v kempe na dovolenke.
Systém funguje naozaj spoľahlivo a po správnom nastavení maže reťaz podľa očakávania, reťaz nikdy nebola suchá. Funkciu systému nebolo treba ani veľmi kontrolovať pomocou prepínača v kokpite. Pridával som niekoľko stupňov len v daždi alebo pri rýchlych presunoch na diaľnici.
Dodaný olej je dostatočné lepkavý a má dobru priľnavosť na reťazi. Po nastavení správneho množstva olej odlietava z reťaze len minimálne. Pravdu povediac, pri použití každého spreja na reťaz, isté množstvo oleja sa dostalo na koleso. Veď to poznáte. Špinenie kolesa olejom teda môžem úplne porovnať s bežnými sprejmi na reťaz. Počas celého testu som koleso vôbec nečistil.
Spotrebovaný olej na 9800 km (fľaša má objem 1 liter) |
Nedostatkom, ktorý som počas testu spozoroval bolo mazanie iba jednej strany reťaze, ale aj to iba pri rýchlych presunoch po diaľnici, to znamená 130 km/h a viac. Vtedy bolo badať, že je hlavne mazaná tá strana reťaze, kde je nasmerovaná tryska a druhá strana bola suchšia. Riešenie spočívalo v zvýšení dávky oleja.
Demontáž systému |
Jednou z propagovaných vlastností CLS 200 je aj jeho jednoduchá demontáž. Výrobca tvrdí, že CLS nie je investíciu pre jeden motocykel. Pri predaji môžete systém ľahko odmontovať a neskôr inštalovať na Vášho nového miláčika. Demontáž som absolvoval aj ja. Zabrala mi neuveriteľných 30 minút a systém bol zbalený naspať v originálnej škatuli. Takto systém putoval na západ do rúk kolegu Herghotta, ktorý ho následne namontoval na motocykel Honda XL 1000 Varadero s cieľom overiť jeho schopnosti aj mimo spevnených ciest. O svoje skúsenosti sa s nami podelí na jar budúceho roka.
Demontovaný systém |
V závere článku sa sústredím na jednotlivé výhody systému CLS 200 tak, ako ich propaguje výrobca. Tieto skonfrontujem s mojimi skúsenosťami.
Prešiel som si diskusiu k predchádzajúcemu článku a vytiahol som otázky, ktoré ste položili. Pokúsim sa ich zodpovedať:
Zbalený systém po demontáži |
Systém CLS 200µ ma teda presvedčil. Nevýhodou ostáva vyššia nákupná cena (približne porovnateľná s cenou jednej reťazovej sady). Návratnosť tejto investície je však reálna pri vyššom počte kilometrov. Okrem úspory však získate aj nezanedbateľný komfort. Nakoniec, pri ktorom motocyklovom doplnku môžete vôbec počítať s návratnosťou investície. Systém môžete jednoducho demontovať a inštalovať na nový motocykel, čo je nespornou výhodou.
Systém CLS 200µ zapožičala na test firma Touranbike z Popradu.
Pridané: 12.10.2005 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65134 | Včera: 226619