Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test: Mega zábava snow bike na snehu - Camso DTS 129

 Zdieľať

Pridané: 25.02.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10818 [Testy a predstavenia - Test]

Vonku to už vyzeralo že jar je tu a zrazu máme znovu pod nulou... Motorkára by mohla chytiť aj zimná depresia, avšak nie toho, kto má doma TOTO. Priatelia toto je vec, ktorá vylieči každú zimnú depku!!! Neskutočná zimná zábava - konverzia enduro motorky na snow bike.

Text a video: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: Rado Žubor
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Vlado Brniak, Adam Šipikal

14. február je deň keď chlapi zvyčajne kupujú kytice - nie však pre nás. My nalievame benzín do nádrže a naťahujeme chrániče. Čaká nás zimná zábavka aká nemá konkurenciu. KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled a Husaberg FE 350 s kitom Camso DTS 129 a viac ako pol metra snehu na lúkach a v lesoch.

Husaberg FE 350 s kitom Camso DTS 129 - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Husaberg FE 350 s kitom Camso DTS 129 - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Konverzný kit na snowbike - O čo teda ide?

Inšpirácia na túto vecičku prišla zo severnej ameriky (USA, Kanada) a zo sveta snežných skútrov. Ide o kit na motorku, ktorý ju premení na neskutočný stroj schopný jazdiť v hlbokom snehu. Kit obsahuje všetko potrebné na konverziu:

Motorky boli naviac vybavené odpruženými riaditkami Flexx Handlebar. Je to vraj veľmi vhodné pretože niekedy ak je v snehu schovaný nejaký kameň, koreň alebo čosi tvrdé vie to dať riadnu ranu, ktorý jazdec neočakáva. Samozrejme nemohli chýbať a vyhrievané rukoväte na komfortnejšiu jazdu v zime.

Odpružene riaditka Flexx Handlebar - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Odpružene riaditka Flexx Handlebar - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

KTM mala naviac aj zadný centrálny tlmič. Každý pás je totiž sám o sebe odpružený, ale montážou zadného tlmiča sa dá zvýšiť komfort a získať extra odpruženie na skoky a podobne. Skákali sme však na oboch motorkách.

Pás ma vlastné odpruženie - Husaberg FE 350 s kitom Camso DTS 129 - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Pás ma vlastné odpruženie - Husaberg FE 350 s kitom Camso DTS 129 - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Pás ma vlastné odpruženie - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Pás ma vlastné odpruženie - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Pás ma vlastné odpruženie - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Pás ma vlastné odpruženie - KTM 500 EXC s kitom Polaris Timbersled - Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Ako to jazdí:

Lepšie je raz vidieť ako 100-krát počuť sa vraví. Tu je to tak, že ešte lepšie je si to vyskúšať. No a to sa nám podarilo. Ale aby ste vy videli tak vám hneď z úvodu prinesieme parádne videjko čo to dokáže:

Video: MEGA zábava s motorkou na snehu - snowbike kit Camso DTS129

Ak by som to mal povedať v skratke jazdí to skvele a nie je to až také zložité ako sa na prvý pohľad zdá. V provom rade poviem, že ta jazda je v mnohom podobná jazde na motorke - na endure. Nechýba tam tá zábava, ľahkosť, naklápanie, práca s plynom s telom, s ťažiskom. Je to hodne odlišné od jazdy na snežnom skútri ktorý by som prirovnal skôr k jazde na štorkolke.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Začnime ale od začiatku. Motorka stojí sama aj bez bočného stojanu a to vďaka širokej lyži a pásu. Ak je mäkký sneh tak môže byť problém na ňu vysadnúť, keď sa čižmami boríš po kolená v snehu tak sedlo je fakt vysoko :-) Keď sa to ale podarí tak štartuješ klasicky, máš tam spojku a kvaltuješ nohou ako na motorke. Pri prvom rozbehu zistíš že ten pás má v snehu riadny záber (lopatky majú výšku cez 6 cm) Pri pomalom rozbehu to vôbec nehrabe a ako celok to má tendenciu ísť rovno. Predná lyža má dosť odpor a na zatáčanie to chce silu.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Potom ale trochu prenesieš váhu, naklopíš to a zistíš že to začne zatáčať. Spočiatku si na to musíš zvyknúť - to naklopenie na tak širokom a dlhom páse nie je také ľahké ako na motorke, ten impulz od jazdca musí byť väčší ale potom to ide. No a práve keď sa to začne naklápať tak zistíš ako na tom jazdiť.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Na to aby to šlo dobre to chce plyn a rýchlosť - na rovinkách je to v pohode. Chce to ale plyn aj keď s tým ideš do zákruty, úplne najlepšie je držať to poriadne pod krkom aby aj ten pás trochu hrabal a zatáčalo to. Zákruty teda vymetáš podobne ako na endure a pomáhaš si "power driftom" zadku. Veľmi rýchlo som sa tým skamarátil a začal som si to užívať.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Pokiaľ ide o brzdenie tak veľmi to spomaľuje už po ubraní plynu - je to podobné ako snežný alebo vodný skúter. Samozrejme naviac je tam brzda - pravá predná páčka - ktorá ale brzdí zadný pás. Pár krát som po nej siahol ale väčšinu času som si vystačil aj bez toho. Oveľa viac som sa venoval kvaltovaniu a držaniu plynu. Tu bol aj veľký rozdiel medzi 350-tkou a 500-vkou. Vyšší výkon tu vôbec nie je na zahodenie. Na 350-tke je to nekonečné kvaltovanie a točenie toho motora - 500 mala v každej situácii čosi v zásobe a platilo to aj v tých strmých výjazdoch, ktoré sme jazdili.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Keďže je to v mnohom podobné motorke tak to nabáda k podobným činnostiam, napríklad k vykladaniu nohy v zákrute. Treba povedať že na tomto sa dajú robiť fakt veľké náklony + sneh je hlboký, takže tá noha takmer vždy zavadzia. Je dosť nezvyk naučiť sa ju mať na stupačke. Ďalšia vec je jazda v stupačkách - zvyknutý z endura som šiel často do stupačiek, ale tu je možné jazdiť skoro neustále v sedle. V stupačkách tomu viete pomôcť pri terénnych nerovnostiach, skokoch a v strmých výjazdoch či zjazdoch podobne ako na motorke.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Záver

Je to dobré pre človeka čo chce na zimu trénovať. Na prestavbu je rozhodne vhodnejšia silnejšia motorka asi 450+. Pravdepodobne ak by som nemal priamu možnosť porovnať 350 vs. 500 , tak by som to ani neriešil. No a na jazdu treba dostatok snehu - aspoň pol metra - teda kvalitnú zimu. Za najväčšie pozitívum beriem to ako je to zábavné, pomerne obratné, ako sa dá jazdiť v stiesnených podmienkach, pomedzi stromy a podobne a samozrejme že sa to dá klopiť. Je to neskutočná zábava.

Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129
Mega zábava snow bike na na snehu - Camso DTS 129

Cena kitu Camso DTS 129 je 5 700 eur čo nie je zrovna málo. Treba však povedať že to je zlomok ceny snežného skútra, ktorý kúpite a potom vám 9 mesiacov stojí a zaberá miesto v garáži. Prestavba motorky trvá nejaký čas, asi je dobre prirátať aj tie flexi riaditka, vyhrievané rukoväte a povenovať sa aj podvozku. Husaberg mal sériové predné tlmiče a bolo to dosť cítiť - motorka bola ponorená a ovládanie ťažkopádnejšie. Testovaná KTM mala vpredu už vymenené tvrdé struny a navyše vzadu mala doplnkový tlmič.

Plusy, mínusy

Zábava ako na motorke, rýchla konverzia, cena zanedbateľná ku kúpe snežného skútra, obratnosť, klopenie, skoky nie je to najlacnejšie (ale zlomok z ceny skútra), nutné riešiť odvoz niekam na vozíku, potrebuje to vrstvu snehu

Video

Video: MEGA zábava s motorkou na snehu - snowbike kit Camso DTS129

Video: Snežný pás Camso DTS 129 2019 – oficiálne video

Video: Konverzný kit motorky na snow bike Camso DTS 129 2018 – oficiálne video

Pozadie / Wallpaper:

Článok nemá žiadne Pozadia/Wallpapers v galérii!!!

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Camso DTS 129:

Hmotnosť lyže9 kg
Rozmery lyže1100 mm x 305 mm
Hmotnosť pásu61 kg
Rozmery pásu1750 mm x 385 mm
Hlavný rámtrubkový oceľový + bočné panely hliník
Brzda pásuRadiálna dvojpiestik
Reťaz2x Regina 520
Napínač reťaze pohonuDvojitý v olejovej náplni
Odpruženie pásuTorzná pružina a plynový tlmič
Zdvih odpruženia30,5 cm
Rozmery pásu šírka / dĺžka / výška31,75 cm / 328 cm / 6,35 cm
LyžaCamso s viacerými vodítkami
Montážne dielyCNC obrábaný hliník
Doba montážemenej ako 2 hod
Cena kitu 5 700,- EUR
Info od výrobcu: camso.co - DTS 129

Text a video: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: Rado Žubor
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Vlado Brniak, Adam Šipikal

Motocykle upravené pásmi na test poskytla spoločnosť Motoshop Žubor Banská Bystrica. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini a prilbách Suomy od firmy Styx. Sprievodný jazdec jazdil v oblečení FXR.

Foto:
 Husaberg FE 350 2013 KTM 500 EXC-F 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusabergKTM
Model:FE 350500 EXC-F
Rok:20132018
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:349.7 ccm510.4 ccm
Kompresný pomer:12.3 : 111.8:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 57.5 mm95 x 72 mm
Palivový system:Keihin EFI 42mmvstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm
Zdvih vzadu:335 mm310 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2180/100-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:108.5 kg
Hmotnosť s náplňami:106.5 kg
Výška sedla:970 mm960 mm
Rázvor:1482 mm1482 mm
Svetlá výška:345 mm345 mm
Objem nádrže:9.5 l8.5 l
Doplnková výbava:
Trakčná kontrola:za príplatok
Palivové mapy:za príplatok
Iná výbava:el. štartér, kick za príplatok
Poznámka:
Poznámka:* Hmotnosť s náplňami bez paliva
Cena 06/2016: 10160 EUR (SixDays 10610 EUR)

Pridané: 25.02.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 48772 | Včera: 152744