Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skúsenosti: nepremokavé adventure oblečenie Klim Badlands Pro po troch rokoch

 Zdieľať

Pridané: 23.05.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11871 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Ostatné tri sezóny som mal zapožičané kvalitné gore-texové oblečenie americkej značky Klim. Jazdil som s ním pri testovaní, na cestách, zobral som ho do Afriky, vyskúšal v priaznivom aj nepriaznivom počasí. Teraz je čas toto spolužitie zosumarizovať.

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

Klim je americká značka, ktorá začala výrobou oblečenia na snežné skútre. Od prvopočiatku teda bola na prvom mieste hlavne ochrana pred poveternostnými vplyvmi. Práve tento prvok neskôr preniesla do kolekcie motooblečenia, kde prvoradá je vodeodolnosť, ale aj maximálne možné odvetranie.

Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch
Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch

Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch
Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch
Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch
Skúsenosti: nepremokavě adventure oblečenie Klim Badlands Pro po 2 rokoch

Hlavné vlastnosti oblečenia Klim

Skúsenosti s oblečením Klim som zhrnul aj formou videa. Ak ťa táto téma zaujíma, vo videu sa dozvieš a hlavne uvidíš všetko potrebné. Ako sa vraví, je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť.

Video: Adventure oblečenie Klim Badlands Pro (Gore-Tex) skúsenosti po 3 sezónach

Skúsenosti

V prvom rade musím povedať, že keď sa s Klimom stretneš prvýkrát, môžeš byť zaskočený. Je to oblečenie, ktoré sa dosť vymyká z bežných štandardov. Bunda kvôli použitiu odolnej Cordury, Armacoru a množstva chráničov je pomerne ťažká. Tu je totiž bezpečnosť a vodeodolnosť tou najvyššou prioritou, a tomu zodpovedajú aj použité materiály. Tento problém rieši vynikajúco zabudovaný ľadvinový pás, ktorý okrem bezpečnosti prenesie celú váhu bundy na trup. S nohavicami je to už viac v pohode, nezdajú sa byť ťažšie ako sme zvyknutí. Na nich je super, že sú v spodnej časti parádne široké a bez problémov sa dajú navliecť a zapnúť zvrchu na čižmy.

V Klime budeš zlé počasie doslova milovať! Nie, nie je to fráza, ale fakt. Na dobré sa ľahko zvyká, a je fajn mať na sebe oblečenie, ktoré má všetko v jednom: vysoký stupeň ochrany, odvetrania, i 100-% nepremokavosť. Keď začne pršať, jediné čo potrebuješ spraviť aby si bol v suchu, je zavrieť vetracie zipsy. Niektoré sa dajú v pohode zavrieť aj za jazdy, ale na rukávoch alebo pod pazuchou to ide ťažšie, tak je možno lepšie nakrátko zastaviť. Je to ale veľmi rýchle - neporovnateľné s obliekaním nepremokov, na ktoré sa budeš už len pozerať, keď sa budú obliekať tvoji kamoši. Ďalšou podstatnou výhodou trilaminátu je, že oblečenie nenasiakava vodu. To znamená, že aj po dlhom daždi nemáš oblečenie mokré a ťažké, z ktorého kvapká voda. Stačí ním zatriasť, odstrániť vodu z povrchu a pomerne suché oblečko si dať do stanu.

KTM 1290 Super Adventure S 2017
KTM 1290 Super Adventure S 2017

KTM 1290 Super Adventure S 2017
KTM 1290 Super Adventure S 2017
KTM 1090 Adventure 2017
KTM 1090 Adventure 2017

Ďalšia kľúčová vec je odvetranie. Klim toto rieši naozaj na vysokej úrovni. Vetracie otvory sú veľkoryso veľké a sú vpredu aj vzadu, takže vás priamo prefukuje. Plne otvorený Klim dobre vetrá aj v teplotách 25 - 30 stupňov, avšak ako pri každom oblečení, musíš byť v pohybe. Ak je to pomalá jazda v teréne, v zápche na jadanskej magistrále alebo postávanie na semafore, je v Klime rovnako teplo ako v inom oblečení s membránou.

Klim som zobral aj do Afriky. Tam nás zastihlo každé možné počasie a teploty od nuly do 30 stupňov. Pomerne dosť pršalo, hlavne na severe, a ja som sa len vozil v suchu a teple, kým Fero obliekal a vyzliekal nepremoky. Jazdil som v ňou aj v dunách, slnko svietilo, teplota stúpala k tridsiatke a šli sme náročné dunové polia, kde sa naozaj nejazdí rýchlo a fyzicky sa maká naplno, a bolo to aj v Klime v pohode.

Video: Na Afrikách do Afriky - Honda CRF1000L Africa Twin Tunisko - zostrih (360 stupňová kamera)

27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18997 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku

Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?

 

Záver

Oblečenie Klim rozhodne nepatrí medzi to cenovo dostupné. Podobne ako je to aj s motorkami, sú modely s priaznivejšou cenou, tak aj prémiové modely s tými najlepšími parametrami. Klim patrí do tohto prémiového segmentu. Samozrejme, nebudem tvrdiť, že bez neho sa nedá motorkovať a máš si ho ísť hneď kúpiť, ale musím povedať, že je to precízne a kvalitne spracované oblečenie z tých najlepších materiálov, aké sú dnes dostupné. O tom, že si na kvalite potrpia svedčí fakt, že výrobca poskytuje doživotnú záruku, ale aj stav mnou testovaného oblečenia po troch rokoch. Po vyčistení oblečenie vyzeralo ako nové a tak som ho aj vrátil do predajne Touranbike.

Počas troch sezón som najazdil tisíce kilometrov, absolvoval aj mnoho pádov - nakoniec bez toho sa v teréne asi ani nedá. Nemal som ale jediný pád na asfalte. Klim sa nikdy nikde neroztrhol, veľmi odolný je materiál na nohaviciach, ktorý sa v niekedy vie v okolí zubatých stupačiek motorky zatrhnúť. Klim nikdy nepremokol, a to ani po tom, čo som ho "umýval" na wapke.

Klim svoje modely inovuje každý rok. Viac o najnovších 2018 modeloch sa dozvieš tu: KLIM® Badlands Pro – moto oblečenie pre ambiciózne dobrodružstvá

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
21.11.2017 14:33 - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
21.11.2017 15:01 - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Plusy a mínusy

Gore-Tex Pro - trilaminát, 100v% vodeodolnosť, nenasiakava vodou, premakané odvetranie, kvalitné chrániče D3O, chrbtový chránič s ľadviňákom, Cordura + Armacor (kevlar), široký spodok nohavíc vysoká cena, vyššia hmotnosť bundy, zatváranie niektorých vetrákov (zipsy) za jazdy je problematické - lepšie zastaviť, neónová reflexná farba je magnet na špinu

Oblečenie Klim Badlands Pro na dlhodobý test zapožičala spoločnosť Touranbike. Informácie o produktoch Klim nájdeš v eshope - www.touranbike.sk.

Info o modeloch Klim 2018:

12.04.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9740 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

KLIM® Badlands Pro – moto oblečenie pre ambiciózne dobrodružstvá

Pokračuj kde iný končia, moto oblečenie KLIM® Badlands Pro ťa podrží. Vytvorené pre dobrodruhov, ktorých nezastavia ani drsné podmienky.

 

NO PROLBLEM Africa Twin - Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
NO PROLBLEM Africa Twin - Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015
BMW S1000XR 2015

Vymeníme? Marek SLobodník vs. Awia - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Vymeníme? Marek SLobodník vs. Awia - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Pridané: 23.05.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53334 | Včera: 132702