Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.05.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 3654 [Šport - Rally]
Prológ bola len taká zábavka na poobedie. Chlapci čo štartovali v druhej polovici poľa strávili hodne času čakaním. Každopádne všetci máme odjazdené a zajtra nás čaká prvá skutočná etapa cez 200 km. Štart má byť o ôsmej.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Croatia rally 2016 | Nasledujúci
Včera bol taký výživný rally deň plný prekvapení. V priebehu dňa dorazili do bivaku všetci jazdci a sme už teda kompletní. Dopoludnie väčšina strávila prebierkami, ktoré sú veľmi jednoduché a nejaká veda sa z toho nerobí, dôraz sa kladie na bezpečnosť. Ak jazdec nemá mousse, musí sa preukázať výbavou na výmenu duše.
Poobede sa časť výpravy vybrala na ďalší rozjazdievací tréning. Tento-krát som ale trošku zaimprovizoval a dali sme si aj zopár výživných častí, celkovo 74 km. V jasnom a teplom dni bolo aj toto na rozohriatie dosť.
Potom už ale začali problémy. Rado zistil, že prehrievanie batérie pokračuje. Premeranie ale potvrdilo, že dobíjanie je v poriadku a všetko nasvedčuje tomu, že sa to hreje od zvodov. Do večera sa to snažil odizolovať.
Dodo mal problémy s RNS, ukazovalo mu úplné debiliny. Ujali sa ho Jirka so Zdeňkom a naozaj dlho skúšali všetko možné. Postupným vylučovaním po dvoch hodinách zistili, že zrejme bol zmagnetizovaný celý brzdový kotúč a ten dával do RNS impulzy ako sa mu zachcelo. Jirka mu požičal druhý kotúč.
Janoval pri vykladaní motorky prišiel na prasknutý chladič. Zalepil to zvonku a zbehol do Šibeniku pre prípravok na lepenie chladičov z vnútra. Večer to vyzeralo, že sa oprava podarila.
Absolvovali sme technický brífing zameraný na pravidlá a bezpečnosť. Zásadný problémom je, že brífingy sa vedú v taliančine, nemčine a angličtine. Toto nepovažujem za normálne, predsa nie je možné, aby brífing trval 2 hodiny! Organizátor by mal akceptovať, že je to medzinárodná rally a patrí k nej angličtina.
Podľa organizátora aj Chorvátsko zasiahol asfaltovací ošiaľ a pri hľadaní tratí sú nútení ísť do náročnejších terénov (staršie neudržiavané cesty). To bol dôvod, prečo je v tomto roku zavedená novinka – delenie na kategórie expert a amatér. Rozdiel je v dĺžke tratí a dĺžke meraných špeciálok. Naša banda ide celá kategóriu expert. Celkovo nás čaká 1310 km, z toho 171 km meraných (10 km v prológu a potom každý deň 2 x 20 kilometrov špeciálka). Dva dni budú 400-kové etapy!
Dnes sa už ide na ostro! O dvanástej máme dosť itík na prológ, o jednej rozprava a o tretej štart.
Včera v noci vyriešili Copo s Janovalom problém chladenia piva (moja elektrocentrála to nestíhala utiahnuť). Majú teda zásadný podiel na pohode a dobrej nálade v bivaku, za čo im patrí všeobecný vďak!
Dnes to bola z mojej strany pakáreň. Išiel som len dať moto na stojan a zistil som voľný šusplech. Po zložení sa ukázala príčina: strihnutý šrób držiaci motor v ráme. Prišlo mi zle... V bivaku som nič neporiešil a preto som vyštartoval do Šibeniku, zohnal závitovú tyč a s ňou to spravil. Je to dostatočné riešenie a takto napísané to znie jednoducho, ale ten stres, keď toto treba riešiť v deň štartu, to človeku nepridá.
Rado vyriešil problém s prehrievajúcou sa batériou. Všetkému bola na príčine kombinácia zle umiestneného regleru a veľkého tepla od zvodov. Regler presunul, zvody „odtienil“ a už je to OK.
Do toho sa ešte riešili nejaké prezúvačky a naprávačky zle osadených haltrov a podobné serepetičky.
Prológ bola len taká zábavka na poobedie. Chlapci čo štartovali v druhej polovici poľa strávili hodne času čakaním. Každopádne všetci máme odjazdené a zajtra nás čaká prvá skutočná etapa cez 200 km. Štart má byť o ôsmej.
Pridané: 22.05.2016 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Croatia rally 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78535 | Včera: 201764