Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.05.2016 Autor: datadive
Čitatelia: 20780 [Testy a predstavenia - Test]
V meste sú oba stroje doma. EFko je do mesta priamo navrhnuté, Xko nijako nezaostáva. Po naštartovaní sa ozve na Hondu až prekvapivo slušný bublák, rezonátor vo výfukovej koncovke robí svoju robotu dobre. Jednotka čisto rozbehová, neutrál sa nedá netrafiť, prásk dvojka a kopanec... Toto by mohlo prebiehať aj hladšie, neutrál by nemusel byť tak výrazný. Dvojku treba radiť hneď po pár metroch a potom točiť, lebo keď potiahnem jednotku cez 4000 otáčok, dvojka ma riadne nakopne. K hladkému chodu motora mi to nesedí.
Ovládateľnosť, či už pri posúvaní, nízkych rýchlostiach, alebo pri prepletaní pomedzi autá, je brilantná. Klasické nahaté šesťstovky môžu ticho závidieť, pripomína mi to skúter. Na otočenie mi stačí jeden a pol pruhu. Motor nie je žiadny trhač, ale stále stačí, aby CBčka s prehľadom vyhrávali šprinty od semafóru po semafór. Nemá problém bez protestov držať posúvaciu 20tku. O dynamike sa dá hovoriť po rýchlosť 140 km/h, maximálku som stretol kúsok nad 170 km/h, ale to už som mašinku vyslovene trápil a zvukový prejav vo vyšších otáčkach sa tiež dlho počúvať nedalo. CB500X mi v meste sedela lepšie. Za prvé som sa na ňu lepšie poskladal, za druhé mäkší podvozok je vhodnejší na bratislavské cesty než relatívne tvrdšie nastavenie tlmičov na CB500F, a za tretie vyšší posed Xka mi umožnil mať výborný prehľad o doprave okolo mňa. EFko mi bolo malé, zdalo sa mi zbytočne tvrdé. Motor mi prišiel trochu lenivejší ako na Xku. Keďže sú rovnaké, pripisujem to aerodynamike alebo zábehu. EFko mi pripomína frajerkinu CBF250, Xko skôr NCčko. Oba stroje sú v meste agilné šidlá. Úzka stavba, ovládateľnosť, LED svetlomet neprehliadnuteľný v spätnom zrkadle auta, to je hlavná výzbroj päťstoviek na prežitie v mestskej džugli.
Mimo mesta je doma Xko, už len kvôli ochrane proti vetru. EFko vraví že dá sa, ale dosť fúka. 35 kW nedovolí veľa vyvádzať. Keď to vytočím k hranici 8000 otáčok, je tam náznak srandy. Pri agresívnej jazde na špici výkonovej krivky rýchlo narazím na limity podvozku a aj z motorky mám pocit, že sa krúti, vzpiera, a veľmi jej to nechutí. Ostrá jazda vyžaduje veľa radenia, aby som motor udržal v hornom spektre otáčok, musím sa naozaj snažiť, občas nechám preradiť obmedzovač. Využívam celé spektrum otáčok. Brzdy nie sú veľmi športové, mohli by mať aj prudší nástup. Sú dobre dávkovateľné. Keď je výjazd z ostrej zatáčky do kopca, mám sto chutí vytiahnuť bičík a kričať "hijó lemra lenivá". Športové ambície zabalím skôr než to prepálim a PK Babu opúšťam so zmiešanými pocitmi.
CB500F týmto u mňa trochu stratilo. Nemám rád motorky, obzvlášť nahaté, ktoré nevedia spraviť bububu. Na môj vkus je eFko až priveľmi "hladké", trochu VTčkového charakteru tam mohli prisypať. Na druhú stranu presne takúto mašinu by som kúpil frajerke ako jej prvú, prípadne druhú po 125ťke. Vydržala by jej dlhšie ako 125-250tka, nevystrašila, poslúchala, a eventuálne položenie by ani nebolo tak drahé, keď tak pozerám na ceny "no OEM" náhradných dielov. (za prvý rok frajerka odpálila 3 sady páčok a jedno zrkadlo).
CB500F je na celodenné motanie sa po okreskách trochu pritvrdá, naopak v sedle CB500X nie je problém stráviť celý deň. Veľmi sa mi páči prevedenie madla pre spolujazdca, ktoré som už vyššie spomínal. Pavúkom poriešiť víkendovú batožinu, bez nutnosti dokupovania tašiek alebo kufrov, je hračka.
Výborne funguje aj Xková kapotáž a po miernom mrholení mám mokrý iba spodok nohavíc a trochu ramená. Kým som si zvykol, párkrát som miesto vyhodenia smerovky zatrúbil, pri tankovaní nie je kam dať viečko nádrže a eFko má o chlp lepši rajd ako Xko. Za úplnú parádu považujem dojazd Xka, teoretických cca 500 km na nádrž pri 80 - 90 km/h vyhliadkovej jazde.
Xko som zobral aj trochu mimo asfalt. Na mojom dunajskom testovacom polygóne som veľmi rýchlo narazil na limity podvozku. Napriek tomu, vďaka výbornej ovládateľnosti stroja a dobre dávkovateľnému výkonu som sa miestami aj bavil. Absencia elektroniky mi umožnila pár výjazdov s kontrolovaným šmykom. Nie je to motorka na celý deň lietania po šotolinách a poľnačkách, ale presun zvládne. Primárne je určená na asfalt a tomu zodpovedá aj výkon na nespevnených cestách.
Vo dvojici atakujeme max. povolené zaťaženie 200 kg (najmä vďaka mojej bodovej diéte - čo vidíš, to zbodneš) a Xko aj eFko tak trpí. Mašinu treba vytáčať, aby ožila, a aj tak to nie je ono. Spolujazdec rozhodí inak neutrálne rozloženie hmotnosti a predok ide pocitovo hore. Jazda vo dvojici sa dá, ale nie je to na celý deň. Okrem toho na opticky malom eFku dvaja vyzeráme tak trochu komicky.
Ak to zhrniem hokejovým spôsobom, tak prvá mestská tretina 3:2 pre iXko. Druhá tretina, ktorá sa odohrávala na okreskách, 2:1 pre Xko a tretia tretina, ktorá sa odohrávala vo dvojici a miestami v športovom tempe, 0:0. Záver "zápasu" medzi CB500X a CB500F 5:3 :) Hráči mali počas zápasu spotrebu 3,8 l až 4,1 l, pri blbnutí na Babe 4,8 l. Do pozoronosti vám ešte dávam bohatú fotogalériu.
Ako prvé mi napadli Kawasaki ER6-N/F a malý Versys, ktoré majú síce vyšší výkon ako povoľuje A2, ale dajú sa objednať priškrtené. Cenovka je cca o dve tisícky vyššia. KTM Duke 390 a Yamaha MT-03 majú tiež približne 35 kW, ale zaostávajú v krútiacom momente. Platí staré známe objem nenahradíš, Honda proste trafila dieru na trhu. Od Yamahy ešte MT-07, ale 55kW treba priškrtiť. Môžem ešte spomenúť BMW G650GS alebo Husqvarnu TR650, v teréne to myslia vážnejšie ako CB500X, sú drahšie a jednovalec nemusí každému sadnúť. V A2 kategórii momentálne hraje Honda prvé husle, všetci ostatní majú buď nejaké "ale", alebo sú minimálne v technických parametroch pozadu, alebo sú cenou o triedu vyššie.
Honda vraví, že modelový rad CB500 má predstavovať vstupnú bránu do sveta veľkých motoriek. Nedá sa nesúhlasiť. Oba stroje sú výborná voľba, či pre mladých s A2 vodičákom, alebo motorkárov s prílišným rešpektom ku kW v techničáku. 35 kW nie je veľa, rozhodne nevystraší, ale na úsmev to miestami stačí.
Honda CB500X za 5990 eur je rozumná kúpa. Pomyselný "nedostatok" koní bravúrne nahrádza ovládateľnosťou a všestrannosťou. Proste veľa muziky za slušný peniaz. Či už na každý deň za pracovnými povinnosťami, alebo na víkendové sólo túlanie. V mikro súboji súrodencov u mňa vyhrala. Viem si ju predstaviť ako druhú motorku k litrovému superšportu.
Honda CB500F s cenou 5590 eur ma mierne sklamala. Zbytočne tvrdý podvozok, aspoň na slovenské cesty. Motor sa mi v tejto motorke tiež až tak nepáčil, proste od naháča čakám iný prejav, agresívnejší. Je priveľký dobrák, gumák, ktorý sa vyhrabe z každých otáčok. Ideálne by som ju videl ako prvú motorku pre frajerku, do motoškoly, pre nižšie postavy, prípadne pre navrátilcov do jednej stopy.
Honda CB500X
plusy prevádzkové náklady, ochrana proti vetru, ovládateľnosť, univerzálnosť | mínusy chýbajúca indikácia zaradeného stupňa, jazda vo dvojici |
Honda CB500F
plusy Prevádzkové náklady, ovládateľnosť | mínusy chýbajúca indikácia zaradeného stupňa, jazda vo dvojici |
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 3,8 - 4 l/100km |
Cena motorky | 5990,- EUR |
Kufor topcase s nosičom | 642 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 1050 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 320 EUR |
Padací rám | 284 EUR |
LED hmlovky | 385 EUR |
O 105 mm vyššie plexi | 174 EUR |
Páčka brzdy | 60 EUR |
Stupačka | 67 EUR |
Spätné zrkadlo | 72 EUR |
Smerovka | 57 EUR |
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 3,8 - 4 l/100km |
Cena motorky | 5590,- EUR |
Kryt pod motor | 80 EUR |
Blatník zadného kolesa | 134 EUR |
Kryt zadného sedla | 188 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 350 EUR |
Akrapovič titánová koncovka | 542 EUR |
Páčka brzdy | 60 EUR |
Stupačka | 67 EUR |
Spätné zrkadlo | 72 EUR |
Smerovka | 57 EUR |
Text: datadive
Foto: datadive, Jan Zemiar
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, prilbách AGV od firmy MotoStore.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CB500X | CB500F |
Rok: | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 471 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 |
Palivový system: | PGM FI | PGM FI |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 173.4 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 190 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1421 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2095 mm | 2075 mm |
Šírka: | 830 mm | 780 mm |
Výška: | 1290 mm | 1060 mm |
Svetlá výška: | 170 mm | 155 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l | 15.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Poznámka: | ||
Poznámka: | LED svetlomet a zadné svetlo väčšiu 16,7-litrovú palivovú nádrž nastaviteľné predpätie prednej vidlice a nastaviteľnú brzdovú páčku nový ľahší tlmič výfuku. |
Pridané: 30.05.2016 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92631 | Včera: 157527