Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.04.2005 Autor: Cistic
Čitatelia: 17962 [Technika - Úpravy motocyklov]
Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.
Cenu ani písať nejdem lebo bola šialená, no ale čo by človek neobetoval pre hlas svojej naleštenej krásky :) Ešte nikdy som nepísal článok k popisu pracovného postupu tak hádam sa na mne zabavíte.
Ako prvé bolo samozrejme treba zhodiť pôvodné výfuky.
Pôvodné originálne výfuky |
Keď že sú spojené do hromady zvarom musel som odmontovať obe kolená a aj prednú pravú stúpačku aj s brzdovým pedálom.
...predný valec |
...zadný valec |
Následne som musel trošku zabojovať pri uvoľňovaní skrutiek, ktoré spájali tlmiče s výfukovým kolenom. Tu veľmi pomôže WD40, ktorý som samozrejme nemal :) a tak som použil čistič na reťaz a účinkoval výborne. Pri oddeľovaní tlmičov od kolien si treba dať pozor aby vám ani jedna ani druhá strana nepoškriabala lak. Ja som to robil sám ale na túto chvíľu by sa mi boli pomocné ruky zišli. Pred montážou nových tlmičov odporúčam si výfuky zmontovať dohromady kompletne mimo motorky na sucho aby sa predyšlo používaniu ťažkej techniky ako pneumatické kladivo krompáč a sekera :))). Tlmiče sa totiž samozrejme nadali len tak ľahko nasunúť na kolená. Rozbrusovačkou som musel rozšíriť a predĺžiť veľmi úbohé vybrania ale potom to už sedelo ako riť na šerbeľ :)
Mimo motorky som zmontoval obe telá tlmičov dohromady podľa priloženého návodu. Nezabudnúť natrieť tesniacou pastou prepojovací kanál!!! Návod bol celkom prehľadný len množstvo priložených pružných podložiek bolo neuveriteľné. Až jedna :(
Balenie |
Montáž tlmičov na motorku som robil presne v opačnom postupe ako demontáž. Najprv som pripevnil na moto telá tlmičov následne koleno zadného valca a na záver predného valca. Samozrejme nazabudnúť konce kolien dostatočne natrieť tesniacou pastou. Pri upevňovaní kolien si treba dať pozor na moment ktorými sa doťahujú skrutky lebo sa veľmi rady majú chuť strhnúť presne ako sa stalo aj mne na jednej zo závitových tyčí :(( No ale zdarne som sa prepracoval až na koniec a prišlo to posledné namontovať tlmiace koncovky. Chcelo to trošku tenšie prsty ale aj toto som zvládol.
.... veľké finále |
Konečne ja tu čas naštartovať to. Zvuk skoro ako pôvodné výfuky len trošilinku hlbší ale inak bez výrazných zmien. Trošku ma to zaskočilo čakal som výrazný rozdiel. Nuž tak som vymontoval tlmiče a šup ho nahodil som to znova. No hneď som to musel zhasnúť lebo som ohluchol :)))))))))))))) Nová skúsenosť. Neštartovať v uzavretej garáži. Tak som si otvoril vytlačil to von a naštartoval. Zvuk aký sa mi naskytol je ťažké popísať. Treba to počuť. Na 800 ccm je to nádhera. Na voľnobeh príjemné dunenie. Keď sa tomu trošku pridá tak to ožije ako sa patrí. Konečne ma bude počuť. Avšak mal som strach že pri dlhšej ceste si budem asi musieť zo sebou nosiť ibuprfen :)) kvôli bolestiam hlavy, ale vôbec nieje treba. Hneď som urobil nejakých 30km a žiadne negatívne pocity. Len spotreba mi asi narastie o liter až dva hore lebo keď stojím na križovatke tak ma to stále núti z ľahka štekliť plyn no a samozrejme pri podraďovaní sa to bez medziplynu nezaobíde. Ten rachot proste musíte stále mať. Jedinej chyby ktorej som sa dopustil bolo, že som si k výfukom zabudol kúpiť prekrytovanie spojov. Nielen že to nevyzerá v týchto miestach pekne ale už sa mi tam aj priškvrčali nohavice. česť práci a duneniu zdar :)))
Pridané: 13.04.2005 Autor: Cistic Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16996 | Včera: 319903