Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.11.2015 Autor: gilbert
Čitatelia: 7706 [História]
Veľa zanietencov pod karpatskými vinicami má podobné sklony ako ja a nenechajú si nikdy ujsť žiadnu výstavu veteránov v Šenkviciach. Tentokrát mimo zažitej jesennej výstavy, kedy sa u nás veterány zastavia v rámci Posledného Tankovania sa netradične konala výstava veteránov koncom júla 2015.
Stretli sa u nás milovníci automobilov značky Tatra, ktorí si Šenkvice vybrali ako svoje týlové zázemie. Boli to tatrováci organizovaní v Tatraklube Lozorno a v novovzniknutom Tatraklube v Šenkviciach. Neboli osamotení, na výstave bolo vidieť aj veterány iných značiek, či už osobných, vojenských, či policajných automobilov a motocyklov. Medzi exponátmi nechýbali majestátne nákladné Tatrovky s kabínou legendárnej Tatry 111. Pre mňa táto akcia bola príležitosťou, kedy som mohol prevetrať oživenú dlhé roky spiacu Šípkovú Ruženku, manželkinu Babettu.
Bolo fajn, no skôr ako som sa k námestiu dostal míňal som viacerých známych, ktorí javili prekvapenie, pretože sa nikam nepohnem bez svojej skladacej Esky. Podebatovali sme, priblížili si zážitky z predošlých akcií a z dovoleniek, ktoré niektorí už absolvovali. Konečne som zažil oficiálne raritné policajné stíhačky prezývané Nanuk. Na predošlých podujatiach v Šenkviciach sa prezentovala vždy len modrá celokapotovaná Jawa 350. Teraz spoločne prišli stíhačky obidve. Červenú riadil syn majiteľa modrej. Pôvodne to bol sprievodný motocykel vodiaci kolónu vládnych vozidiel. Na svojej kapote mal mimo štátneho znaku ČSSR aj nápis hradná stráž.
Už v minulosti som spomínal genéziu pôvodne nemeckých vojnových motocyklov BMW a Zündapp, ktoré v konečnom dôsledku bojovali na obidvoch stranách fronty II. Svetovej vojny. Stále sa s nimi stretávame, no častejšie v nasledovníkoch Dnepr a Ural z produkcie bývalého ZSSR. Tieto motocykle boli donedávna ponúkané aj mimo Európy. Matne si spomínam, že dokonca táto koncepcia sa v osemdesiatych rokoch minulého storočia zo Sovietskeho Zväzu dostala do Číny a motocykle boli nazvané Donghai. Čínska politika bola v tom období mierne povedané "divná". Vedenie jedinej vládnej komunistickej strany neuznávalo žiadne licenčné zmluvy. Za záhadných okolností sa vtedy v Číne vyrábali motocykle Xingfu, ktoré boli až na podsedadlovú partiu identické s našimi kývačkami Jawa. V roku 1990 sa mi dostal do rúk motocyklový MOTORKATALÓG v českej mutácii a tam bol Xingfu 250 v ponuke na západoeurópskom trhu stále. Pardón odbočil som.
Júlová výstava v rámci Malokarpatskej veterán Tatra rely prezentovala predovšetkým automobilové veterány, no motocykle sa tam nestratili. Spomínané stíhačky a scivilizovaný side teda neboli osamotené. Klasické športové kývačky Jawa a ČZ dopĺňal klasik Jawa 350 634 v policajných farbách.
Ako nezaregistrovaný som bol vlastne aj ja a manželkina Babetta bola v dobrej spoločnosti. Po výstave, ktorú som absolvoval som si našiel viacmenej kľudné miesto pri našom železničnom podjazde, kadiaľ išiel pelotón na doobednú etapu po našej strane Malých Karpát. Po tejto prvej etape sa pelotón opäť vrátil do Šenkvíc a druhú poobednú etapu potom pelotón absolvoval po druhej strane Karpát a cieľ bol v Lozorne.
Táto nultá skúšobná akcia novovytvoreného domáceho veteránskeho klubu bola vydarená pretože v pozdnom letnom období sa na našom námestí veterány stretli znova, no v oveľa hojnejšom počte. Tiež sa k tomu časom dostanem, pretože letná dovolenková akcia v Čiernej Hore (Montenegro) ma časovo okliešťuje.
Gilbert
Pridané: 30.11.2015 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165215 | Včera: 237949