Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 32951 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Úzke cesty plné serpentín, od hôr až po diaľnice a všade medzi tým...
Od roku 1991, keď Honda svojím modelom ST1100 nastolila štandard
športovo cestovných strojov, prichádza nový ST1300 Pan Europan, aby bol znovu na
vrchole.
Nový design je naozaj lákavý |
12 rokov po tom čo ST1100 Pan-European debutovala na Európskej motocyklovej scéne a navždy zmenila pohľad na motocyklovú turistiku prichádza Honda s motocyklom, ktorý by mal mať všetky vlastnosti, ktoré potrebuje mototurista pri cestovaní krížom cez kontinet...
Nový Pan Europan prináša športovejšie vlastnosti, nový design lepšiu ergonómiu, vačšiu kapacitu batožiny, zníženú spotrebu a v neposlednom rade aj lepšiu starostlivosť o životné prostredie...
Zozadu zaujmú reflektory a netradičné výfuky |
Okrem tohto ST1300 ponúka turistické vlastnosti ako sedadlo vodiča nastaviteľné v troch stupňoch, elektricky ovládaný veterný štít a dve 35-litrové odnímateľné kufre, ktorých časti su pokryté drsnými a pevnými plastovými chráničmi, ktoré chránia kufre ako aj ostatné plasty pri prevrátení motocykla.
Nové sedadlo vodiča ponúka možnosť zmeny polohy v rozmedzí asi 4 cm vertikálne a 3,6 cm horizontálne. Z prednej najspodnejšej polohy, sa môže posunňuť o 2 cm dozadu a asi 1,3 cm hore do strednej a znovu o asi rovnaký kúsok do najzadnejšej a najvyžšej polohy.
Okrem toho sa pod sedadlom nachádza aj ďalšia novika. Kôli zväčšeniu dojazdu je nový Pan Europan vybavený dvojitou palivovou nádržou. Okrem klasickej nádrže je pod sedadlom umiestnená ešte jedna menšia. To zabaspečuje 29 litrovú kapacitu benzínu a zároveň znižuje ťažisko motocykla čo najnižšie.
Motorovo ovládaný veterný štít umožňuje zmenu polohy o skoro 19 cm a 13 stupňov pre lepšiu ochranu a turistickú pohodu.
Predný svetlomet s čírou optikou a dvoma žiarovkami H4 pre tlmené aj diaľkové svetlá je možné výškovo nastaviť v rozmedzí 2,5 stupňa klasickým "rolerom", ktorý poznáme skôr z automobilov, umiestnemým v pravej časti kokpitu.
Z predchádzajúcich riadkov vidno, že nový Pan Europan je do detajlov prepracovaný motocykel, ktorý prináša mnoho nového do tejto tiedy. Jeho asi najvačšími konkurentmi sú Yamaha FJR 1300 a tiež turistické modely od bavorskej firmy BMW. Na trhu sa objaví od leta 2002 a budeme môcť sledovať či nadviaže na úspechy svojho predchodcu. Predpoklady na to určite má...
Cockpit, skoro ako v aute... |
TECHNICKÉ PARAMETRE:
Motor: 1261 ccm kvapalinov chladený pozdĺžne umiestnený vidlicový štvorvalec (90 stupňov)
Vŕtanie a zdvih: 78.0mm x 66.0mm
Kompresný pomer: 10.8:1
Ventilový rozvod: DOHC; štyri ventily na válec
Vstrekovanie: PGM-FI počítačovo riadené s automatickým sytičom
Prevodovka: 5-rýchlostí
Sekunkárny prevod: Kardánový hriadeľ
Pruženie: Vpredu teleskopická vidlica s priemerom klzákov 45mm; Zdvih 210mm. Vzadu Pro-LinkŽ s centrálnou pružiacou a tlmiacou jednotkou; 170mm
Brzdy: Vpredu Dvojica plávajúcich kotúčov priemeru 310mm a trojpiestikovými strmeňomi Vzadu: Jednoduchý kotúč priemeru 316mm a trojpiestikovým strmeňom. (možnosť objednať ABS)
Pneumatiky: Vpredu 120/70ZR-18 Vzadu 170/60ZR-17
Výška sedadla: 790mm
Suchá hmotnosť: 278kg (S ABS 683 kg)
Kapacita nádrže: 29 litrov
Pridané: 10.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21745 | Včera: 246637