Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9512 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Pri pohľade na Hondu CTX1300 bude asi mnoho ľudí zmiešané pocity. Predná masívna časť vyzerá tak trochu agresívne. Dominuje jej veľká plocha v strednej časti ktorá je v kontraste s ostrými hranami a rôznymi pretiahnutými líniami tiahnúcimi sa od svetiel až po integrované spätné zrkadlá, ktorých súčasťou sú aj smerovky. Pretiahnutý ostrý tvar hornej časti svetiel je eśte výraznejší pri pohľade priamo na bok motorky.
Masívny predok motorky vyniká aj vďaka odhalenému motoru, na ktorého čiernom podklade zase vynikajú pochrómované výfukové zvody zahnuto prechádzajúce do veľkých výfukových koncoviek. Všetko na Honde CTX1300 akoby sa tlačilo smerom nadol. Začína to malým veterným štítkom a v záujme zachovať línie motorky si aj 19.5 litrová nádrž musela nájsť sčasti miesto pod sedadlom. Jazdecká pozícia na CéTeXku má byť uvoľnená. Široké nízko umiestnené riadidlá spolu s výrazne vpredu umiestnenými stúpačkami a sedadlom vo výške 735 mm majú podľa Hondy vyhovieť širokému spektru zákazníkov.
Honda CTX1300 bude dostupná vo farbách: Candy Prominence Red (červená), Darkness Black Metallic (čierna) a Pearl Sunbeam White (biela).
Súčasťou výbavy Hondy CTX1300 budú vyhrievané rukoväte nastaviteľné do piatich možných "hladín" ohrevu a rádio s dvomi reproduktormi umiestnenými v prednej časti. Rádio sa bude ovládať tlačidlami na vrchu nádrže a informácie budú zobrazené na displeji prístrojovej dosky. Prístrojová doska teda pozostáva z analógových ukazateľov rýchlosti a otáčok motora, z bežných výstražných kontroliek, a z displeja na ktorom sa zobrazia aj údaje palubného počítača (spotreba, celkové a denné počítadlo kilometrov, čas, vonkajšia teplota). Honda CTX1300 bude vybavená aj systémom automatického vypínania smeroviek, ktorý funguje na základe porovnávania rýchlosti predného a zadného kolesa.
Srdcom Hondy CTX1300 je pozdĺžne umiestnený motor V4 odvodený od motora použitého v Honde ST1300. Motor je chladený kvapalinou a má objem 1261 ccm. Pri úpravách motora pre charakter Hondy CTX1300 sa zamerali na posilnenie ťahu v spodných otáčka, rovnako aj na to, aby motor vytváral adekvátnu zvukovú kulisu. Špičkový výkon teda klesol za čo môže okrem iného nastavenie vstrekovania paliva PGM-FI a úprava samotných škrtiacich klapiek. Dobrý zvukový prejav Hondy CTX1300 v rámci noriem má zabezpečiť výfukový systém s dvojicou výfukových koncoviek.
Maximálny výkon motora je 62 kW pri 6.000 ot./min. pričom max. krútiaci moment 106 Nm je k dispozícii už pri 4.500 ot./min. Odpoveď motora na zatiahnutie plynovou rukoväťou má byť plynulá a aby bola jazda na Honde CTX1300 bezpečnejšia, bude prenos výkonu na zadné koleso kontrolovať ešte kontrola trakcie TCS. Spojka bude ovládaná hydraulicky, prevodovka bude manuálna 5 stupňová a náhon kolesa bude zabezpečený kardanom.
Honda CTX1300 má úplne nový oceľový dvojitý kolískový rám. Pohotovostná hmotnosť celého biku je 338 kg a o jeho zastavenie sa starajú vpredu dve kotúčové brzdy s priemerom kotúčov 310 mm, zatiaľ čo vzadu nájdeme kotúč o priemere 316 mm. Všetky brzdové strmene na Honde CTX1300 sú trojpiestikové. K dispozícii bude aj systém C-ABS. O odpruženie sa vpredu postará 43 mm USD vidlica, zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojicu tlmičov s možnosťou mechanického nastavenia predpätia pružín.
Honda CTX1300 istotne zaujme, najmä ak sa pozrieme na ponuku Hondy pre rok 2014. O Hondách CTX700 už vieme dlhšiu dobu, preto prínos väčšej sestry je len logickým následkom. Štýlová motorka na pohodlné jazdy okolím, vychutnávanie si okolitej krajiny s možnosťou využitia aj ako vážneho turistu, určite oživí ponuku motocyklov. Kameňom úrazu bude možno jej dizajn, no motor V4 bude "vadiť" málokomu.
Pridané: 06.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CTX1300 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1261 ccm |
Max. výkon: | 84.3 k (62.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 10: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 130/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm |
Pneu vzadu: | 200/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 338 kg |
Výška sedla: | 735 mm |
Rázvor: | 1645 mm |
Dĺžka: | 2380 mm |
Šírka: | 940 mm |
Výška: | 1170 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 19.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 252 km |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 95013 | Včera: 157527