Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých 5/5

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 35177 [Vaše stroje - Moja motorka]

Palubovka

 Škoda zlého teplomera.
Škoda zlého teplomera.

Nemal som najmenší problém s odčítaním údajov za denného svetla na slnku a v noci ma neoslňovala, kontrolka diaľkového svetla svieti silnejšie, ako by som si prial. Okrem štandardných kontrolných diód je tam kontrolka teploty motora a diagnostiky. Hodiny, palivomer s poklesom 6 dielikov, 50 km, 40 km, 30 km. Ak posledný dielik bliká, v nádrži je 1,6 l paliva a km sa rátajú od blikania dielika. Digitálny rýchlomer, hodiny, pomalý ukazovateľ vonkajšej teploty, celkové počítadlo km aj TRIP A a TRIP B, olejový TRIP - servis, variátorový TRIP – servis.

Pneumatiky Maxxis vpredu 2x 90/80/14 na zimu by som odporučil vymeniť za Heidenau K66 80/80/14, aby sa sneh nenabil do blatníkov. Disk 14 x 2,15. Rozdiel bude mínus 3,2%. Predné pruženie 90 mm.

 Poľský dom v Bardejove
Poľský dom v Bardejove

Vzadu je 110/90/12 na zimu odporúčam Heidenau K 66 120/70/12 rozdiel bude mínus 6%. Alebo aj Sava vyrába pravé zimné pneu, dokonca aj s klincami. Disk 12 x 2,15. Zadné pruženie 89 mm. Baterôčka 6 Ah. Po zjazdení pneu by som prikúpil pneu renomovanej značky, aby ešte vynikli prednosti trojkolky.

Tak čo s ním?

Ostrieľaný skútrista si s ním vie nájsť zábavu v podobe ozaj hlbokých náklonov aj pri malých rýchlostiach, škrtať hlavným stojanom na obidvoch stranách a na dobrej ceste nie je žiadny problém. Zábavou sú aj prudké dobrzďovačky, jednoducho povedané zábava je nehospodárna jazda. Ako na motardoch. Chcelo by to znížiť maximálnu rýchlosť z takmer nepoužiteľných 100 km/h na 90 km/h a trochu pridať v zrýchľovaní z 0 na 40 km/h, aby tie efektné náklony boli aj so zrýchľovaním. Na zimných pneumatikách ho budeš používať celý rok.

  Kostol sv. Egídia.
Kostol sv. Egídia.

Skútrové uchá s vodičákom „B“ v ňom nájdu väčšiu istotu, ale keď chcú jazdiť len počas slnečných dní a môžu si to dovoliť, nech radšej berú „veľké 10 – 11kW 125tky“. Výhody Tricity si neužijú.

Osobne vidím potencionálneho majiteľa Tricity ako staršieho chlapa s motocyklom, ktorý to kúpi do rodiny pre seba, manželku a dospelé deti, alebo celoročného fanatika.

 Duel, foto scooter-station.com. Tricity má plus 19 kg
Duel, foto scooter-station.com. Tricity má plus 19 kg

Cenovka.

Jar 2015: Honda PCX 125 a Yamaha Majesty 125 S (dočasne) obe za 2590 €. Cenu plus 1100 € za trojkolku by som bral ako férovú, predsa len je tam možnosť celoročného mestského použitia. Absorbovanie nárazov od poplátaných ciest do riadidiel je príjemnejšie, o brzdení ani nehovoriac. Ale za cenu 3990 € by som chcel vyšší štít, vyhrievané rukoväte, aretáciu sedáku, 12 V zástrčku, kufor s adekvátnym dizajnom a brzdovým svetlom, výstražné smerovky, ručnú brzdu s tiahlom na bočný stojan.

 Šikmá veža v Bardejove.
Šikmá veža v Bardejove.

No a ešte tam chýba niečo nepodstatné, možno až banálne, taká drobnosť, aby sme vedeli, že niekto tam premýšľal o pomoci skútristom napr. šuflík na kotúčový zámok, alebo miesto na, povedzme, originálny yamahácky „U“ zámok, skrinka, priehradka na dutinách kapotáže, nastaviteľný štít, bezkľúčový štart...

„Vy v Japonsku! Keď už viete, čo máte robiť, tak to urobte! ☺“

Skúter na mikrotest požičali chlapci z www.petroaspol.sk/yamahamotor/index.html oficiálny predajca Yamaha - Prešov.

<

Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha Tricity 125 2015:

Foto:
Yamaha Tricity 125 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:Tricity 125
Rok:2015
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.8 ccm
Max. výkon:11.02 k (8.10 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:10.4 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10.9 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:90/80-14
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm
Pneu vzadu:110/90-14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:152 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1310 mm
Dĺžka:1910 mm
Šírka:735 mm
Výška:1220 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:6.6 l
Doplnková výbava:
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:Leaning Multi Wheel (LMW), Unified Brake System (UBS)
Poznámka:
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti.

Dostupne v lete 2014, cena by mala byť menej ako 4000 EUR.

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234313 | Včera: 187981