Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8264 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Pod ruky, nohy a vlastne aj pod riť sa nám dostali tri na prvý pohľad rozdielne motorajdy. Jediné, čo by ich malo spájať je, že sú od jedného výrobcu - talianskej značky Beta.
V redakcii sa nám naraz objavili Beta Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special. Dva alpy, ale každá má nie len iný motor, ale aj celkovú stavbu. Urban, ktorý síce má rovnaký motor ako Alp 200, ale zato stavba je totál iná. Preto ich asi najviac spája len to, že ich vyrobila Beta.
Beta Alp je moto, o ktorej asi väčšina ľudí počula, ale úplné minimum jazdcov ich vyskúšala. Priznajme si, ako to je. Už na prvý pohľad si človek povie, že toto nie je to, čo hľadám. Výkonom je to určite slabé, dizajnovo tiež ani také, ani také a aj cena by mohla byť nižšia. Takže bez toho, aby sme si zistili o ich úžitkových vlastnostiach viac alebo bez toho, aby sme ju vyskúšali, pozeráme po ďalších možnostiach.
My sme ale dostali možnosť vyskúšať naraz tieto tri mašiny, a tak vieme nielen napísať o každej samotný test, ako v skutočnosti jazdia, ale dáme aj ich priame porovnanie.
Ja už mám rebríček stanovený. Zatiaľ len z obrázkov, z tabuľky špecifikácií a z prvého vizuálneho stretnutia. Za víťaza dizajnu bez debaty stanovujem Urban special. Naživo sa mi páči neskutočne. Ako všestrannú moto by som podľa obrázkov a technických spec asi volil Alp 200, pre jeho vlastnosť zhodiť sedlo a plasty okolo nádrže, a tak vlastne dostaneme ešte druhú, trialovú moto. No a ak by som hľadal „výkon“, tak beriem Alp 4.0.
Ale ako to nakoniec dopadne po tom, čo ich odjazdíme, sa dozvieme až keď všetky vyskúšame v identických podmienkach. Na pomoc si beriem Filipa fotografa a Miša RH.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Beta | Beta | Beta |
Model: | Alp 4.0 | Alp 200 | Urban 200 Special |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 349 ccm | 199 ccm | 199 ccm |
Kompresný pomer: | 9.5:1 | 9,4:1 | 9,4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 71.2 mm | 66.0 x 58.2 mm | 66.0 x 58.2 mm |
Palivový system: | karburátor(y) | karburátor(y) | karburátor(y) |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC | SOHC |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 220 mm | 170 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 185 mm | 185 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 80/100-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/90-18 | 120/80-18 | 120/90-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 133 kg | 108 kg | 110 kg |
Výška sedla: | 863 mm | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1444 mm | 1370 mm | 1345 mm |
Dĺžka: | 2208 mm | 2085 mm | 2010 mm |
Šírka: | 850 mm | 800 mm | 800 mm |
Výška: | 1240 mm | 1107 mm | 1110 mm |
Svetlá výška: | 275 mm | 300 mm | 300 mm |
Objem nádrže: | 10.5 l | 6 l | 6 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Motor pôvodom zo Suzuki |
Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15080 | Včera: 164538