Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu 2/2

 Zdieľať

Pridané: 31.07.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 9845 [Šport - Rally]

Pneu

Všetky ďalšie riadky sa týkajú hodnotenia pneumatík vo vzťahu ku Albánskej rally a jej špecifickým terénom. V žiadnom prípade nie je možné moje hodnotenia interpretovať spôsobom "objavenia“ univerzálnej rally pneumatiky.

 C-19 Super
C-19 Super

C-19 Super, 90/90-21, žltý pás

Pneu výborná na naše stredoeurópske zmiešané terény, napr. na preteky v Piliscséve. V Albánsku ale nevhodná z hľadiska dezénu (príliš riedke štople). Neočakávane a nedôvodne podklzuje na šotoline (mal som na nej nepochopiteľné pády...). Z hľadiska odolnosti konštrukcie naopak bez výhrad, zvláda strašné nárazy.

 Sport Extreme Army 644
Sport Extreme Army 644

Sport Extreme Army 644, 100/90-21

Univerzálna pneu s veľmi dobrou výdržou. Hojne používaná na 600-vkové a väčšie endurá do zmiešaných terénov. Vhodná aj na prevažne šotolinovo-kamenistý albánsky terén (samozrejme nie bez výhrad, ale nepomerne lepšie než C-19). Primerane zvláda aj terénne zmeny, prejazdy kaluží, trávnaté naklonené svahy. Odolná konštrukcia. Voľba číslo 2. pre prednú pneu na Albánsku rally.

 C-17 StoneEater Dakar
C-17 StoneEater Dakar

C-17 StoneEater Dakar, 90/90-21, žltý pás

Voľba číslo 1. pre prednú pneu. Najlepšia z vyskúšaných pneu na šotoline a kameňoch z hľadiska bočného vedenia. Veľmi odolná kostra a dobrá výdrž, nárazy „do predku“ znáša hravo. Bez zásadných výhrad aj na iných terénnych povrchoch a pri ich striedaní. Brody a riečne korytá suverénne. Kilometrová výdrž bez výhrad.

 Dunlop D908 Rally Raid
Dunlop D908 Rally Raid

Dunlop D908 Rally Raid, 140/80/18

Absolútne nevhodná na albánske šotoliny. Nikdy som toľko nedriftoval, ak na tejto gume. V drifte stále a veľmi nepríjemne, aj tam, kde by to vôbec nebolo treba. Príliš veľké štople plávu po teréne a nedávajú dostatočný záber a istotu. To sa prejavuje aj pri brzdení. Pravdepodobne pritvrdá zmäs.

 C-18 Country Cross
C-18 Country Cross

C-18 Country Cross, 120/80/18, žltý pás

Akceptovateľný kompromis. Čitateľná a predvídateľná v drifte na šotoline. Dobrý záber dopredu na rôznych povrchoch, nemá zásadné nedostatky ani z hľadiska bočného vedenia alebo brzdenia. Odolná na tvrdom teréne, štople sa nevytrhávajú. Extrémna odolnosť pri podhustení. Voľba č. 2 pre zadnú pneu.

 EF-07 Super
EF-07 Super

EF-07 Super, 140/80/18

Voľba číslo 1. pre zadnú pneu do Albánska. Vynikajúca odolnosť kostry a taktiež štoplov proti vytrhnutiu. Výborná trakcia dopredu aj pri značnom opotrebení stredových štoplov, pričom bočné vedenie bez citeľných zmien. Až extrémna trakcia dopredu pri naozaj tvrdých povrchoch, skalným stupňoch a schodoch. Stabilná na šotoline, primeraná a čitateľná v drifte. Slabá na tráve, na naklonených lúkach pozor, pri zodratých štoploch pri vrknutí plynu ihneď odstreluje. Pri blatistých prejazdoch akceptovateľná. Brody a riečne korytá bez problémov a s istotou, aj pri nižších rýchlostiach stabilný dopredný záber vo vode.

 Mitas Tires
Mitas Tires

Spokojnosť s Mitasom:

Spokojnosť s Mitasom je veľká. Prakticky som si overil, že výrobca vie čo vyrába a je rozumné riadiť sa tabuľkou určenia jednotlivých pneumatík. Výrobcove odporúčania sa mi v praxi na 100% potvrdili. Mohol som si odpustiť experimentovanie a bol by som na tom lepšie. Každopádne, univerzálna pneumatika nebola a zrejme ani nebude, pneu je potrebné voliť podľa terénu. V Albánsku prevažuje šotolinový, kamenistý, s občasnými vložkami iných povrchov. Je na jazdcovi, čo uprednostní. Moja skúsenosť hovorí jasne v prospech prispôsobenia pneu pre ťažšie technické pasáže, nakoľko rovný „vypalovách“ napr. na pláži sa naozaj dá odpáliť prakticky na hocičom. Pri jazdcovi na výkonnostnej úrovni členov Slovak4RallyTeam predpokladám na 7-dňovú Albánsku rally 3 zadné a 2 predné penu, pričom od štýlu, nasadenia a trochy šťastia záleží, či po preteku zostane jedna nedotknutá sada (pravdepodobne áno).

Na záver ešte jedno poučenie. Počas etapového preteku nie je vhodné striedať rôzne pneu. Jazdec sa vždy „zžíva“ s pneu a stále viac jej rozumie a automaticky sa jej prispôsobuje. Zmena správania pneu je zásadnou nevýhodou, s ktorou sa jazdec opäť musí určitý čas vyrovnávať.

 Partneri projektu
Partneri projektu

<

Pridané: 31.07.2014 Autor: Landal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221835 | Včera: 168941