Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.05.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10961 [Testy a predstavenia - Test]
Ako prvé by som sem dal Hypoša od Dukny. Síce som jazdil len prvého – litrového. Nová osmistovka je síce o niečo chudobnejšia na koníky, no krúťák má naopak o trochu lepší. Dokonca v nižších otáčkach, čo sa mi zdá aj trochu žiadanejšie. A pri cene necelých jedenásť litrov je aj o málinko lacnejší. Druhú volím malú Aprilku Dorsoduro, ale vo verzii Factory s ABS. Tá má aj menej koní, aj menší krúťák, ale zato svojich 82 Nm ponúka už v polovičných (4500) otáčkach. Od roku 2012 ju už ale neponúkajú a vtedy bola cena 10 490,-.
Agusta ma skoro vždy poteší a aj keď má svoje mušky, nedostatky a nedorobky, nie sú také, ktoré by som jej nevedel nie že prepáčiť, ale že by ma nejako rušili. Tak tomu nie je ani pri Rivale, aj keď s dizajnom sa neviem ani s odstupom času stotožniť. Jazdecká poloha je nakoniec niečo, na čo sa dá zvyknúť, len sme si nesadli úplne že napoprvé. Motoricky sa mi už pri veľkej Brutalke zdalo, že sa to posúva niekam bližšie k väčšine, a tu sa mi to potvrdzuje. Asi to chápem, no radosť z toho nemám. Ale ja nie som určujúca vzorka ani prototyp ich zákazníka. Takže to je asi v poriadku. Znova sú na svetových okruhoch, tak každý zákazník je asi len a len vítaný. A Rivalky si svojich určite nájdu tiež. Ja by som bral ale radšej Brutale Dragster s nervavým motorom a otrasnou spotrebou.
motor, brzdy | dizajn, vysoké sedlo, malá nádrž |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | MV Agusta | Aprilia | Ducati |
Model: | Rivale 800 | Dorsoduro 750 Factory ABS | Hypermotard |
Rok: | 2014 | 2012 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Supermoto | Supermoto | Supermoto |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 749.9 ccm | 821.1 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 12000 ot. | 91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 84 Nm / 8600 ot. | 82 Nm / 4500 ot. | 89 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 11:1 | 12.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 92 x 56.4 mm | 88 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 160 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 160 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 185 kg | 175 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | ||
Výška sedla: | 881 mm | 870 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1505 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2070 mm | 2216 mm | |
Šírka: | 885 mm | 905 mm | |
Výška: | 1185 mm | ||
Svetlá výška: | 142 mm | ||
Objem nádrže: | 12.9 l | 12 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 245 km/h | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 12.690,-EUR (14.10.2013), RbW, Trakčná kontrola, 3 palivové mapy, MVICS, EAS |
Pridané: 27.05.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 201054 | Včera: 239580