Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA Africa Twin XRV 750

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2004 Autor: Cement
Čitatelia: 44055 [Vaše stroje - Moja motorka]

...a teraz legenda turistiky nie len africkej: AFRICA TWIN

Začal som klasicky s Pionierom 21-kou, potom som si kúpil Jawu 353-250 (1959 r.v.) ktorú som si prerobil na choppera a po niekoľkých mesiacoch ťažkej práce som na nej prejazdil asi 500 km a môj úžasný JAWAchopper sa jednoducho rozsypal. Musel som ho predať za žiadne peniaze.

Keď som trochu našetril peňazí zo štipendia na štúdiách vo Francúzsku, to som zašalel a samozrejme som si kupil JAWU 634-350. To bolo niečo.

Ale potom som opustil moje milované Slovensko a cez Francúzsko (1 rok) a Čechy (2 roky) som sa ocitol teraz v Poľsku (už 5 rokov). O motorkách ani vidu ani slychu (7 rokov motorkárskeho postu). Našťastie v mojej novej práci som našiel kamarátov, zapálených motorkárov a tak som si začal hľadať niečo poriadne pre seba.

Fakt že mám 191cm mi výber príliš neuľahčil. Chcel som niečo turistické, ale tiež dosť rýchle (ale nie príliš) a hlavne niečo čo by nebolo príliš citlivé na hrozne deravé poľské cesty. Na začiatku som musel poďakovať všetkým menším motocyklom, takým ako napr. Yamaha XJ či Kawasaki EN, pretože som na nich jednoducho vyzeral smiešne. A tak sa výber zúžil na veľké cestné endura také ako Suzuki DR Big, Honda Africa Twin, TransAlp či Super Tenere. Vyhrala Honda Africa Twin XRV 750, bielo-modro-červený model RD07 z 95. roku, ktorú som kúpil len niekoľko kilometrov od domu.

Afrika je motocykel pre vysokých ľudí (>185cm). Ak si menší a chceš XRVčko to budeš mať problémy z udržaním motorky na špičkách nôh. Bývalý majiteľ mojej Afričanky bol nízky a preto úplne zničil sedadlo vytiahnúc na mieste jazdca hlbokú dolinu. Vyzeralo to hrozne a tak môj prvý nákup bolo nové sedadlo.

 Moja biela dáma s kamarátovou čiernou dámou
Moja biela dáma s kamarátovou čiernou dámou

Na Afrike sa jazdí veľmi pohodlne, Jazdec sedí vyrovnaný, výborne chránený vysokým štítom. Tvar nádrže chráni pred vetrom čiastočne aj nohy. Tá motorka je stvorená pre dlhé trasy. 300-400km a ja ešte vôbec necítim únavu. Tvoja prvá zastávka bude po asi 350km, kedy budeš musieť tankovať. XRVečko totiž žerie ~5,5l/100km a to pri svojej veľkej 23l nádrži stačí na 350-380 km bez tankovania. Aj pasažier má celkom dosť miesta na širokom sedadle vzadu aj keď on už tak super pohodlne nesedí, v tom je napr. Varadero určite lepšie. V hornej časti palubnej dosky nájdete niečo čo je určite dedičstvo po „Dakarovskych“ XR-kach. Je to „Tripmeter“, digitálny počítač trasy. Má niekoľko funkcií, ako napr. čas etapy, dĺžka etapy a tiež odpočítavanie kilákov alebo minút do určeného cieľa a tiež aktuálny čas. Po malých úpravách sa z toho dá tiež urobiť digitálny tachometer.

Ideálna cestovná rýchlosť tohto veľkého cestovného endura je niekde medzi 110-140 km/h. Motor je celkom elastický, ale nedoporučujem jazdiť pri menej ako 3000 otáčkach. Pri 130 km/h a zaradenej päťke si africký twin pradie okolo 6000 otáčok a to je OK. Výrobca píše max rýchlosť 182km/h a toľko tiež dobre „vycvičená“ Afričanka letí. Musíš mať ale cestné gumy, nie terénne. Ja mám vpredu Michelinku „T66“ a vzadu mám vynikajúcu Metzelerku „Tourance“.

 Stratení na ceste niekde vo východnom Poľsku
Stratení na ceste niekde vo východnom Poľsku

Jedno sa musí Afrike priznať. Všetky recenzie na jej tému ospevujú výborný a neuveriteľne spoľahlivý motor. Musím sa priznať že som zatiaľ žiadne problémy nemal a to má motorka za sebou 72 000km. Množstvo Afrík vraj jazdí bez problémov viac ako 150 tisíc kilometrov bez generálky. Po naštartovaní si zahudie príjemný zvuk dvojvalcového motora, púšťaš spojku a asi po niečo viac ako 5 sekundách uháňaš 100 km/h. Musím tiež spomenúť nastaviteľný centrálny tlmič, ktorým si môžem nastaviť ako tvrdá má mašina byť, hlavne podľa druhu terénu na ktorý sa vyberám.

 Aj tak sa prepravuje cez Wislu v Poľsku!
Aj tak sa prepravuje cez Wislu v Poľsku!

Celkový dojem z tej motorky je taký, že je to kus pohodlnej a príjemnej mašiny s ktorou máš veľmi veľké šance, že ťa nesklame na ceste a ak máš rád dlhé turistické výjazdy aj po cestách veľmi zlej kvality tak Afrika je na to stvorená. Priznám sa že mám veľmi rád jazdu po úplne stratených dedinkách kdesi v horách a XRV je do toho stvorená.

Pridané: 02.09.2004 Autor: Cement Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XRV 750 Africa Twin 1995:

Foto:
Honda XRV 750 Africa Twin 1995
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XRV 750 Africa Twin
Rok:1995
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:742 ccm
Max. výkon:60.9 k (44.8 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:61.8 Nm / 6000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg
Výška sedla:865 mm

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62103 | Včera: 172927