Dovolenka na chorvátskych ostrovoch - 25.7 - 31.7.

Pridané: 04.08.2004 Autor: Dempsey

(Nováky - Nitra - Nove Zámky - Komárno SK/HU - Gyor - Czorna - Szombathely - Redics HU/SLO - Mursko Sredisce SLO/HR - Varaždin - Zagreb - Karlovac - ostrov Krk - Sužan -mesto Krk - Punat - Dobrijn - ostrov Cres -mesto Cres - Osor - Punta Križa - kemp Baldarin - ostrov Lošijn -mestá Mali Lošijn - Veli Lošinj a späť )

Konečne nastal ten čas, keď sme si mohli povedať, že roboty bolo dosť a treba konečne relaxovať. Sestra sa ujala našich detí a nám už nič nebránilo aby sme po prvý krát na tak dlhú dobu odišli od detí a bežných každodenných povinností.

Prestávka na chorvátskej dialnici

V nedeľu ráno panovala fantastická nálada a o pol šiestej sme si nadšene sadli na Devilku a vyrazili. Cesta ubiehala vcelku fajn i keď sme trošičku poblúdili a Nitra nás privítala jemným daždom. Nepremoky splnili dve úlohy. Zostali sme suchý a bolo v nich teplejšie. Na hraniciach v Komárne bolo ľudoprázdno. Maďarsko nám ukázalo svoju veternú a upršanú tvár. Tesne pred hranicami so Slovincami sa s nami rozlúčilo už pekným počasím a nepremoky putovali naspäť do kufra. Odtiaľ sa už cestovalo rýchlejšie. Obed sme si dopriali až v Chorvátsku v malom mestečku Čakovec v útulnej pizerií. Ďalej nasledovala len nudná cesta po chorvátskych diaľniciach. Pri platení posledného poplatku za diaľnicu, zaradím jednotku a niečo ruplo. Spojka zmäkla a zdalo sa, že spojkové lanko vypovedalo službu. Z 5-tich drôtikov to držalo už len na dvoch. S malou dušičkou som nastavil spojku a pokračovali sme ďalej. Zaplatili sme mýto za použitie mostu na ostrov Krk. Vstup na ostrov bol veterný ale horúci. Pri vychutnávaní prvých dojmov z ostrova na odpočívadle s nadherným výhľadom na more nás oslovil pán Držetič. Ponúkol nám ubytovanie v rodinnom apartmáne a vyriešenie problému so spojkou. Po vyslovení ceny 15EUR za osobu a noc už nebolo nad čím rozmýšlať. Zaviedol nás do malebnej dedinky Sužan bokom od turistického ruchu na kopci s výhľadom na more do plne zariadeného apartmánu (kuchyňa, kúpeľna, spálňa a dokonca satelitná TV).

Pondelok doobeda bol v znamení cestovania po doporučených servisoch a poobede škvarenie sa na pláži.

Utorok nás zobudil daždom a chladným počasím. Motorku sme o deviatej odstavili podľa dohody v servise a išli sa túlať i napriek jemnému ale vytrvalému daždu, po mestečku Malinska. Poobede už lanko bolo provizorne opravené (na ostrovoch zabudnite na značkové servisy a značkove náhr. diely) a všetko sa opäť vracalo do správnych koľají. Nádherné počasie sa vrátilo a my sme mohli zvyšok dňa stráviť cestovaním do ostrove Krk. Prezreli sme si mestá Krk, Punat a večer sme ochutnali typické ražniči vo veľmi starej dedinke Dobrinj. Motorka musela zostať na začiatku dedinky (zákaz vjazdu). Potúlali sme sa úzkymi uličkami( skoro ako v Benátkach) a ruka v ruke si vychutnávali tie nádherné chvíľky.

V stredu po prebudení do nádherného slnečného rána, plní elánu balíme veci, platíme, lúčime sa s majiteľmi (ako darček sme dostali fľašu typ. pálenky) a pokračujeme na ostrov Cres. Ostrov Krk má tú výhodu, že všetko je veľmi blízko (max 70km) a už okolo desiatej ráno sme nalodení na trajekt.O pol hodinku neskôr už stúpame kľukatými cestami nad more a ukrajujeme posledných 70km do kempu Baldarín. Vychutnávame si serpentíny a nádherne výhľady na more. Tie pocity, ktoré sme zažívali počas nasledujúcich troch dní sa opisujú veľmi tažko.Pláž, počasie aj kemp splnili úplne naše predstavy a dobre sme si oddýchli. Cez deň sme sa slnili, potápali, relaxovali a večer sme robili výlety po ostrove Lošinj a ich mestečkách a dedinkách - napr.Osor, Sveti Jakov, Mali Lošinj, Veli Lošinj alebo maličký prístav Čikat. Po potulkách sme ochutnali aj zopár miestnych špecialít na grile. Výborne chutilo už spomínané ražniči, čevapčiči ale chutná je aj pjeskavica s kozim syrom a k tomu nezvyčajná príloha džuveč.

Idilka v malom zálive v kempe Baldarín

Piatok večer to všetko ukončila fantastická večera z darov mora (grilovaný steak z tuniaka a grilované chobotničky a kalamáre - doporučujeme).

Sobotu ráno o deviatej už platíme za kemp a vydávame sa na dlhú cestu domov (Punta Križa - Nováky). Počasie nám vyšlo a tak po 14 hodinách cesty odstavujeme motorku unavení ale spokojní doma v Novákoch.

Západ slnka na ostrove Lošijn

Zopár údajov, ktoré som si zapamätal:

Spotreba bola máličko nad 5l. Motorka fungovala spoľahlivo a i napriek prasknutému spojkovému lanku nás nikde nenechala. Už druhý rok jazdím na Honde Deauville ročník 1999. Motorka je dovybavená turistickým štítom, vyhrievanými rukoväťami, tretím kufrom, rádiom, chráničmi rúk a držiakom na dalšiu batožinu na kufri. Riadidlá sú posunuté o dva cm dozadu a nahor. Odjazdil som na nej cca 20 000 km a zatiaľ mi plne vyhovuje (i keď človek stále sníva - napr. Pan European či BMW R1150RT alebo FJR1300). Ostrovy boli nádherné svojou jedinečnosťou, prostredím,nádherným morom a fantastickou pohodou a kľudnom v kempe.

Celá dovolenka bola len 7 dní, z toho dva sme prejazdili, ale i tak to splnilo svoj účel. Dostatočne sme si oddýchli a zároveň videli daľšie zaujímavé miesta.