Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpy² na kvadrát 1/4

Pridané: 14.01.2014 Autor: mzetz150

Alebo ako sme sa do Slovinska vybrali. Jedná sa o voľné pokračovanie článku (Ako išli 2-valce na vandrovku). Naša príprava spočívala vo výbere zaujímavých ciest, miest a priesmykov podľa Google maps a cestopisov na MR...

Naša príprava spočívala vo výbere zaujímavých ciest, miest a priesmykov podľa Google maps a cestopisov na MR. Cez zimu som si kúpil textilné brašne práve pre túto akciu a nemohol som sa dočkať, kedy ich použijem. Ako padol prvý návrh na konkrétny termín padli aj hrdinovia, čo sa s účasťou dušovali. No nevadí, naše plány to už neohrozí. Finálna zostava: ja (mzetz150) a brat KaTeM.

1. Deň 16.6. (Rajec-Gusswerk)

Typicky zle prespaná noc pred odjazdom. SHMÚ predpoveď počasia na SK nejasná. Nakoniec padlo rozhodnutie a okolo 8 balíme. Posledná kontrola všetkých vecí a vyrážame. V PB sa stavíme pre vytlačené cestovné poistenie. Ja veziem 2 plné textilné brašne, plus dôležité veci v ruksaku. KaTeM vezie seba, kreditku a hrebeň :D. Strádujeme si to po D1 do BA, trošku pohadzuje, ideme v pohode 100-110km/h. Pred obedom prechádzame BA a razom sme v Kittsee práve na obed. Keďže sa pripomenul aj žalúdok ohrievame domácu pizzu na mojom motore.

Prvý obed v zahraničí - domáca pizza

V Parndorfe Andrej hľadá benzínku, ja hľadám kadibúdku. V Eisenstadte je už teplo, narozdiel od SK. Cesty sú plné a dávam krátky oddych v poli. Pollstich, Permitz. O 16:00 sme na Alpengasthof Kalte Kuchl, fotíme sa pri Gasthofe a v prvej zatáčke vidíme ako to „položil“ motorkár, ktorý išiel oproti nám.

Zastávka pri tom slávnom Kaltekuchl

Tak obozretne prechádzame cez prechod. KK sme zhodnotili ako zradný. Je rýchlejší ako passá a na prvý krát nepredvídateľný – chýbali značky zákrut. Andrejovi to ale nestačilo a dáva si KK ešte raz. Na druhej strane sa ale začína zaťahovať a v niektorých dolinách je búrka, s ktorou sa následne hráme na naháňačku. Nakoniec sme jej utiekli po lesnej ceste na Hubertussee.

KaTeM pri jazere Hubertussee

Robíme pár fotiek, po mokrej ceste míňame Mariazell Mariazell - Bazilika narodenia Panenky Márie, skracujeme si trasu a vypúšťame Leoben a Bruck and der Muhr. V Gusswerku hľadáme ubytko a nie sme sami, hotel je drahý, pokračujeme na Wildalpen Wildalpen - cesta 24 a napokon nachádzame Gasthof o 19:00. Cena je rozumná, dojedáme zásoby, fotíme historickú MVE a plánujeme trasu na druhý deň.

Večer - Gasthoff pri Wildalpen

2. Deň 17.6. (Gusswerk-Innerkrems)

Vstávame skoro. Vyrovnáme účty a vyrážame na Wildalpen. Vychádza slnko a dolina je miestami zahalená v hmle – túto cestu odporúčam. V mestečku za WA stretávame na benzínke gang historických motocyklov z DE. Nepodarilo sa im ani nám dohodnúť s tankovacím automatom. Kávomat je zhovorčivejší, ale motorky na kávu nejazdia. Spolu s Nemcami ideme do najbližšieho mesta, kde spoločne tankujeme. Smerujeme na Liezen, kde chytáme dlhú zápchu a horko. Pomaličky predbiehame kolónu a dostávame sa na začiatok, kde sa opravuje cesta. KaTeM konštatuje, že sme prasce jedny dopotené. Obedujeme u pani v rodinnom hoteli, Wienerschitzel mit Pommes. Stúpame do hôr, Solkpass Sölkpass – krásny, až na ten obľúbený Rollesplit (vysypaný piesek – akože oprava, ktorý sa s horúcim asfaltom lepí na kolesá i celú motorku a zároveň ostreľuje ostatných účastníkov premávky). Na vrchole narážame na neoznačené zákruty a vyschnuté jazero. Drážky nášho dezénu nás vedú okolo krásnej rieky Muhr a cestu do St. Michael si skracujeme cez Katschberg pass Katschberg Pass (1641 m), kde sú 15% klesania a prázdna cesta. V Katschberg stretávame prvú aj poslednú policajnú hliadku v zahraničí. Merali, našťastie sme dodržovali. Po ťažkom presviedčaní prehováram Andreja na Maltu.

Malta - nie Sicilská, nie Slovenská

Došli sme na koniec doliny a stále frflal ako stará baba. Na mýtnici som ho pozval. Cesta hore je úžasná, keby sa dalo, tak sa s ňou ožením : ). Zastavíme sa na semafóre kde svieti 20 min wartezeit. Andrej sa rozhodne otočiť to ešte raz. Ja fotím vodopád na vyhliadke. Z 20 min sa zrazu stalo 13-7-2 a go. Andrej to nestihol. Nuž idem sám. Cestu si užívam a čakám ho hore, robím fotky z priehrady, študujem tabule.

Priehrada - Malta

Spoločne ideme späť. Špecialitkou je mokrý tunel so zátačkami. Tankujeme a kupujeme diaľničné známky. Chceme ísť na Nockalmstrasse, ale v noci je uzavretá pre motorky. Ubytujeme sa v Innerkrems u babičky Bergmannovej. Spokojne zaspávame so sliepkami, nevediac čo nás čaká zajtra.

Tešíme sa na Nockalmstrasse

3. Deň 18.6. (Innerkrems-Belluno)

Ráno vstávame s kohútmi. Dáme si skvelý Fruhstuck. S plným bruchom a plní síl vyrážame na Nockalmstrasse Nockalmstrasse. Cestu si užívame lebo ráno je prázdna a výhľady sú krásne. Fotíme, kocháme sa. Schádzame do Reichenau.