Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 25457 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Yamaha prináša k modelu MT-09 aj model s menším výkonom, ktorý by mal byť vhodný pre menej skúsených jazdcov. Základná filozofia rady MT má ostať zachovaná, avšak Yamaha MT-07 má byť, zvlášť vo verzii s výkonom 35 kW, dostupným bikom pre mladých.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Už na prvý pohľad je jasné, že Yamaha MT-07 je čo sa dizajnu týka, akousi kópiou jej väčšej sestry, Yamahy MT-09. Tvar predného svetla, asymetrická zadná kyvka či nádrž hranatejších tvarov dávajú na známosť jasný pôvod novinky MT-07. Pri detailnejšom pohľade však vidieť, že "nula-sedmička" nemá byť iba menej výkonným bikom po boku trojvalcovej sestry, ale má byť aj cenovo dostupnejšia.
Čo sa mi však na eMTéčku s radovým dvojvalcom páči viac sú tvary hornej časti biku. Ostrá zadná časť na svojom vrchu nesie oddelené sedadlo spolujazdca, plastové dielce na nádrži zasa opticky celú motorku znižujú čím, najmä pri pohľade zboku, vyzerá predná časť "ľahšie". Otvory pre vedenie vzduchu do airboxu sú na MT-07 výraznejšie a bočné kryty chladiča dizajnovo taktiež nevadia.
Prístrojová doska je podobná ako na Yamahe MT-09 avšak nie je asymetricky umiestnená. Bielo podsvietený panel je pomerne malý, avšak vyzerá byť dobre čitateľný. Zobrazujú sa na ňom veľkými digitálnymi číslicami podstatné veci ako vpravo rýchlosť a priamo v strede aj zaradený rýchlostný stupeň. Vľavo je zasa zobrazený stav paliva v nádrži a pod ním je možné prepínať si údaje palubného počítača (dva tripy, spotreba, teplota), čas sa zobrazuje nad ukazateľom paliva. Zobrazeniu otáčok motora je zase venovaná celá spodná časť displeja. Súčasťou palubovky sú samozrejme aj bežné výstražné kontrolky umiestnené pod displejom.
Základom Yamahy MT-07 je úplne nový radový dvojvalec postavený s tzv. "crossplane" usporiadaním kľukového hriadeľa, čo má zabezpečiť to, aby motor dodal motocyklu dostatočný ťah, pričom sa má zachovať aj dostatočne vysoký výkon vo vyšších otáčkach. Kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 689 ccm, má teda čapy na kľukovke uchytené s posunom 270º, podobne ako Yamaha XT1200Z. Motor tak spája ťah vytvorený spaľovaním palivovej zmesi a ťah vznikajúci pohybom piestov nadol. Nástup krútiaceho momentu má byť vďaka tomuto usporiadaniu lineárnejší a dosahovať vyššie maximálne hodnoty. Na "papieri" to potom vyzerá tak, že maximálny krútiaci moment je u Yamahy MT-07 68 Nm pri 6500 ot./min. pričom max. výkon 55 kW je dosiahnutý pri 9.000 ot./min. Yamaha MT-07 sa však bude v Európe predávať aj v 35 kW verzii, takže "Dark side of Japan" bude k dispozícii aj pre držiteľov vodičákov A2.
Pomôcť dosiahnuť kompaktné rozmery motora a ušetriť aj čo to na váhe má umiestnenie vyvažovacieho hriadeľa, ktorý je uložený čo najbližšie pri kľukovom hriadeli. Centralizácii hmotnosti zase napomáha výfukový systém 2-1 s krátkou koncovkou vyúsťujúcou tesne za motorom, ktorá je priamo spojená s katalyzátorom umiestneným pod motorom. Okrem úspory hmotnosti sa konštruktéri snažili aj o zníženie spotreby paliva. Zníženie spotreby má zabezpečiť systém vstrekovania paliva, nové ľahké kované piesty a spaľovacia komora v tvare šošovky. Nový motor si samozrejme zaslúžil aj novú 6 stupňovú prevodovku.
Rám z oceľových rúrok je skonštruovaný tak, aby stavba motorky mohla byť čo najužšia, pričom má byť rám z rúrok o rôznom priemere čo najtuhší. Aj preto je motor využitý ako súčasť samotného rámu. Uchytenie rámu o motor je volené tak aby motor slúžil aj ako jeho výstuha. Relatívne krátka (530 mm) je asymetricky tvarovaná zadná kyvka.
O odpruženie sa sa vzadu stará vodorovne umiestnený centrálny tlmič so zdvihom 130 mm, ktorý je pripevnený k motoru. Na tlmiči je možné pomocou C-kľúča nastaviť predpätie pružiny. Vyzerá to tak, že prístup k nastaveniu predpätia je pomerne dobrý, cez medzeru pod sedadlom. Vpredu nájdeme klasickú vidlicu so zdvihom 137 mm.
Zvlnené brzdové kotúče na Yamahe MT-07 majú vpredu rozmer 282 mm a vzadu 245 mm. Vpredu sa do nich zahryzávajú štvorpiestikové strmene. Systém ABS je dostupný ako príplatková výbava.
Yamaha MT-07 neohúri použitými komponentami či maximálnymi hodnotami výkonu, avšak prináša ďalšiu možnosť do výberu naháčov, najmä pre mladých jazdcov, hľadajúcich skôr vzrušenie než praktické vlastnosti. MT-07 zaujme hlavne konštrukciou motora, no to, či bude skutočne tak zábavný ako sľubujú v Yamahe, ukážu až prvé skúsenosti samotných jazdcov.
Pridané: 27.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | MT-07 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Rázvor: | 1400 mm |
Dĺžka: | 2085 mm |
Šírka: | 745 mm |
Výška: | 1090 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | za príplatok |
Poznámka: | |
Cena 02/2014: 4890€ (5690€ s ABS) |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 11404 | Včera: 331609