Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Triumph

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW K1600GTL Exclusive 2014 - luxusná verzia maxituristu

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 25.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7601 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW predstavilo ďalší prírastok v rade K1600 a tak po GéTéčku s prívlastkom Sport tu máme aj luxusne vyzerajúcu verziu GéTeeLka so slovíčkom Exclusive v názve. Šesťvalcový maxiturista od BMW tak postúpil o krok vpred v poskytovaní pohodlia na dvoch kolesách.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

BMW K1600GTL Exclusive odlíšite od ostatných K1600-viek už na prvý pohľad. Exclusive neprekvapí novými tvarmi kapotáže ale farebné vyhotovenie v kombinácii s pochrómovanými doplnkami jasne odlišuje verziu Exclusive od ostatných. Luxusný vzhľad Káčku dodáva kombinácia farby Mineral White, ktorá pokrýva veľké plochy kapôt a kufrov a je v kontraste s farbou Magnesium Mettalic, ktorá je nanesená na rôznych povrchoch v dolnej časti motorky ako rám, motor a časť Duoleveru. V spodnej časti na povrchu krytov chladiča a menšej krytky motora zase nájdeme farbu Glacier Silver, no a farba pokrývajúca časti kufrov a sedadlá nesie názov Magnesium Silver. Aby neboli narušené línie motocykla, na BMW K1600GTL Exclusive preto nenájdeme klasickú trčiacu anténu v prednej časti motocykla. Nový druh antény je schovaný pod zadným kufrom.

Exclusive si svoj názov nezaslúžil iba kvôli zoznamu použitej farby. Táto verzia turistickej motorky od BMW dostala aj nové väčšie sedadlá. Upravený je najmä priestor pre spolujazdca. Zásadnou zmenou, viditeľnou na prvý pohľad, je použitie sklápateľných lakťových operadiel. Vyhrievanie sedadiel je preto samozrejmosťou, avšak aj to bolo prepracované.

Osvetlenie pozostávajúce z adaptabilných xenónových svetlometov bolo vybavené aj denným LED osvetlením. Denné LED svietenie sa zapína buď automaticky pomocou senzora, alebo je možné ho zapnúť aj manuálne. Keď sa zotmie alebo jazdec vojde do tunela, LED svietenie sa automaticky prepne na normálne. Pre ešte lepší pohľad na cestu, najmä za zníženej viditeľnosti, je BMW K1600GTL Exclusive vybavené aj prídavnými LED svetlometmi, ktoré sa nachádzajú v dolnej časti motocykla. Zoznam osvetlenia však ešte nekončí, Exclusive pri príchode k motocyklu (alebo po zhasnutí motora) osvetľuje aj podklad v jeho okolí.

BMW K1600GTL Exclusive technológiu Keyless, pri ktorej stačí aby ste mali kľúč od motocykla vložený trebárs vo vrecku. Na K1600GTL Exclusive preto nenájdeme konvenčný zámok zapaľovania ale iba tlačidlo, ktorým motocykel zamkneme alebo odomkneme. To je možné spraviť, pokiaľ sa kľúč nachádza do 2 metrov od motocykla. Kľúč nie je potrebný ani pre otvorenie viečka palivovej nádrže. Na ňom stačí iba nadvihnúť páčku a viečko sa otvorí elektronicky. Odkladacie priestory sa uzamykajú taktiež centrálne bez nutnosti triafať kľúč do zámkov. "Bežný" kľúč však k dispozícii je a je ním možné otvoriť ktorýkoľvek odkladací priestor konvenčným spôsobom.

K zmenám na pohonnej jednotke nedošlo. BMW K1600GTL Exclusive teda poháňa radový šesťvalec o objeme 1649 ccm s výkonom 118 kW pri 7750 ot./min. a max. krútiacim momentom 175 Nm pri 5250 ot./min. Na nedostatok výkonu či sily motora sa preto hádam nebude nik sťažovať ani pri hmotnosti motocykla, ktorá má hodnotu 360 kg (motocykel pripravený na jazdu s nádržou natankovanou na 90%). Aj naďalej sú k dispozícii tri palivové mapy Rain, Road a Dynamic, kde v ražime Rain nedochádza k poklesu maximálneho výkonu ale k poklesu krútiaceho momentu pod hranicu 155 Nm. K zvýšeniu bezpečnosti dopomôže aj sériovo montovaná kontrola trakcie DTC (Dynamic Traction Control).

Komfort pri jazde, presnejšie pri zastavení a rozjazde do kopca, zlepší bezpochyby systém Hill Start Control. Vďaka tomuto systému môže jazdec zastať zo zapnutým motorom v kopci bez toho aby držal stlačené brzdové páčky. Pre tento účel spolupracuje systém rozjazdu do kopca so systémom ABS vďaka ktorému môže byť aktivovaná zadná brzda (aktivuje sa stlačením prednej brzdy, pri zapnutom systéme Hill Start Control, informuje o tom kontrolka na displeji). Táto funkcia bola vymyslená za účelom uľahčenia zastavenia a rozjazdu do kopca s ťažkou cestovnou motorkou a nemá sa zamieňať s funkciou parkovacej brzdy. Preto BMW upozorňuje, že aj napriek prítomnosti systému Hill Start Control, je nutné pri odstavení motocykla nechať zaradenú rýchlosť.

K výpočtu sériovej elektronickej výbavy pri BMW K1600GTL Exclusive musíme, okrem už spomenutých vecí a ABS-ka, pripočítať aj systém elektronicky nastaviteľného podvozku ESA 2 (osobne som čakal prínos Dynamic ESA), a systém merania tlaku v pneumatikách RDC.

Nuž a koľko takáto "sranda" koštuje? Tož stačí prihodiť iba stovečku k dvadsiatim-deviatim tisícom.

Video: BMW K 1600 GTL Exclusive 2014 - turista all inclusive

Pridané: 25.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

BMW K 1600 GTL Exclusive 2014:

Foto:
BMW K 1600 GTL Exclusive 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:K 1600 GTL Exclusive
Rok:2014
Kategória:Cestovná
Motor:
Typ motora:šesťvalec (4T)
Objem:1649 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:175 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:12.2:1
Vŕtanie x Zdvih:72 mm x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:320 mm
Pneu vzadu:190/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:321 kg
Hmotnosť s náplňami:360 kg
Výška sedla:750 mm
Rázvor:1680 mm
Dĺžka:2489 mm
Šírka:1000 mm
Výška:1465 mm
Objem nádrže:26.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Spotreba paliva:4.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 432 km

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Morini

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 136072 | Včera: 183322