Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 12123 [Testy a predstavenia - Test]
Na túto sa mi bohužial nepodarilo posadiť, tak aspoň niečo od Michala.
YZ250F- toto je motorka len na preteky, pre pretekárov. Ak sa jej drží plyn, tak je to radosť, robí všetko ako som si predstavoval. Veľká nájazdová rýchlosť a plný plyn, ak sa mi toto nepodarilo alebo som netrafil stopu, tak sme v momente prestali byť kamaráti. Už to nebola zábava, ale trápenie. Keby som išiel pretekať, tak si bez váhania kúpim túto, ale musel by som pravidelne trénovať. V mojom prípade hobíka, ktorý si ide zajazdiť, len keď je pekné počasie, priaznivá konštalácia hviezd atď. tak sa mi najviac páčila YZ125- stále hrabe, stále ide bokom a netreba na ňu kondičku prvoligového hokejistu.
Pri tejto motorke som čakal niečo...niečo iné. Čakal som ťažšie ovládateľnú, s neskutočným výkonom a hlavne pre mňa neujazditeľnú motorku. Opak je pravdou. YZ450F ma milo prekvapila. Nezdala sa mi vôbec ťažká, určite aj vďaka zmenám a uloženiu ťažiska. Dokonca ani výkon sa mi nezdal nejaký nezvládnuteľný. Vôbec som znej nebol ani tak strašne vyťahaný, ako by som čakal. No popravde, vyťahala ma dostatočne, ale čakal som viac. Skrátka, naladenie vstrekovania je nastavené tak, že som sa dokázal na nej povoziť aj ja. A čo je „horšie“, bol som asi rýchlejší ako na ostatných. Ovládala sa mi úplne ľahko, intuitívne, ako by som sedel na „malej“ moto. Keď som zatočil šúlcom nadoraz, nespôsobilo mi to nečakané črevné problémy a ja som sa len vozil a bavil stále a úplne rovnako v prvom, aj ôsmom či deviatom kole. Treba povedať, že ak je pilot aspoň trochu rozjazdený, má aké také zručnosti a má to v hlave a pravej ruke v poriadku, dokáže sa na nej dobre povoziť. Ak je pilot už zručnejší, určite v nej dokáže prebudiť tú beštiu a nemá problém na nej vyhrávať.
YZ450F- toto už nie je ozruta ako bývali 450-ky kedysi. Dajú sa meniť palivové mapy, tak si človek aj výkon posunie tam, kde ho chce mať. Výborne drží stopu, tým pádom to ani zďaleka nie je taká zábava, ako dvojtakt. Na druhej strane, práve preto, že bola taká stabilná, tak sa na nej najlepšie skákalo. Túto motorku tak ľahko niečo nevyvedie z rovnováhy, ale keď sa jej otvorí plný plyn, tak to nechce prestať zrýchľovať.
Ako posledná je na rade pre mňa endurová ikona WR 450. Medzi tým ako som na ňu nasadol, chalani tam dali cez Power tuner nahrať najostrejšiu kros mapu. Motoricky mi WRka pripomína malý tank. Ide si za každých podmienok úplne lineárne. Aj keď padnú otáčky trochu nižšie ako by mali, motor vôbec nezaplače a vcukublesku vás ťahá z problému. Nová WRka má prebratý 5 ventilový motor z motokrosovej YZ450 a rám z krosovej 250. Nejazdil som staršie, takže to neviem porovnať oproti predchodkyni, ale táto wéerka mi nepripadala nijako neohrabane. Ovláda sa pekne, ale na motore je jasne poznať, že je to endurko, aj keď s naladenou mx mapou. A to isté aj podvozok s pneu. Viem si na tom predstaviť absolvovať aj mx závod, ale skôr len tak do počtu k endurkovým podujatiam. Ak by som to chcel myslieť trochu vážnejšie aj na amatérskych kros závodoch, určite by som prerobil podvozok a vymenil obutie. Tie pneu boli na tomto podklade pre mňa dosť limitujúce. Zdali sa mi trošku menej „zakusujúce“ a teda motorka strácala na akcelerácii aj na decelerácii. Inak čo sa hmotnosti týka, tak je to kompletná hmotnosť pri stave, v akom je homologovaná do premávky. Takže blikače, speťáky, ťažký výfuk a ostatné zbytočnosti...
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | YZ 250 F | YZ 450 F | WR 450 F |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Cross | Cross | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 250 ccm | 449.7 ccm | 449 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12,5 : 1 | 12.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm | 97.0 x 60.8 mm | 95.0 x 63.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm | 310 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 315 mm | 310 mm | 305 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm | 250 mm | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 MS32 | 80/100-21 MS32 | 80/100-21 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 MS32 | 110/90-19 MS32 | 120/90-18 65P |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 105 kg | 111 kg | 129 kg |
Výška sedla: | 965 mm | 965 mm | 960 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1480 mm | 1475 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2180 mm | 2315 mm |
Šírka: | 825 mm | 825 mm | 825 mm |
Výška: | 1280 mm | 1311 mm | 1275 mm |
Svetlá výška: | 330 mm | 335 mm | 335 mm |
Objem nádrže: | 7.5 l | 7.5 l | 7.2 l |
Pridané: 18.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123358 | Včera: 146209