Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16194 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Ešte pred premiérou v Miláne, na jeseň 2013 sme dostali možnosť sa previesť v sedle inovovaného športového turistu Kawasaki Z1000SX modelový rok 2014.
Kawasaki ešte v septembri tohto roku ukázalo svetu inovovanú SX-u pre rok 2014. Na stránkach motoride.sk sme vám ju už predstavili.
09.09.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7600 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki svoj športovo turistický model Z1000SX pre rok 2014 nijako brutálne neprekopala. Úprava, vylepšenie a doplnenie niektorých detailov motocykla však tento model posúvajú na o čosi vyššiu úroveň.
Začiatkom októbra dorazili aj prvé dva kusy na Slovensko a tak sme si nenechali ujsť príležitosť turisticky zameraného Zed-a vyskúšať. Nájsť však ideálne testovacie počasie u nás v októbri sa však ukázalo ako náročná úloha.
SX-a prišla na trh v roku 2011, postavená ná báze úspešného agresívneho naháča Z1000. Nebol to však len okapotovaný Zed ale poctivo postavená turisticky zameraná motorka s výrazným športovým vzhľadom. Po troch rokoch si však v Kawe znovu zasadli za stôl a popracovali na vylepšeniach športového turistu.
Zmenami prešiel podvozok SX-y. Okrem plne nastaviteľných komponentov má teraz zadný tlmič hydraulické nastavovanie predpätia, tak ako sa na každú turistickú mašinu patrí. Takže prispôsobiť podvozok zaťaženiu jednou osobou, alebo dvojici s batožinou je už len otázka pár klikov rukou.
Ďalšími zmenami prešli zadné kufre, ale hlavne spôsob ich uchytenia. Minulosťou sú montážne rámy. Kawa parádne skryla do madiel spolujadca otvory na upevnenie bočných kufrov. Teraz je tak každý model už z výroby pripravený na upevnenie originálnych bočných kufrov, a to tak, že to nijakým spôsobom nenarušuje vzhľad biku.
Samotne bočné kufre majú prepracovaný tvar a okrem pekného zladenia s celkovým vzhľadom biku, poskytujú veľký vnútorný priestor. Oba kufre sú rovnako veľké (priestor neuberajú výfuky) a do oboch sa vojde bez problémov integrálna prilba. Keď sme už pri výfukoch agresívneho vzhľadu, nemusíte sa báť, žeby vám "upiekli" kufre či veci v nich. Oba kufre sú zospodu vybavené kovovým chráničom, ktorý zároveň slúži aj ako "nožičky" na ktoré položíte demontovaný kufor.
V oblasti elektroniky dostala SX-a trakčnú kontrolu KTRC nastaviteľnú v troch stupňoch + možnosť vypnutia. Jazdec si môže zvoliť aj dve palivové mapy Full a Low a rovnako pribudol indikátor ekonomickej jazdy ECO, známy z Versysa, či iných modelov. Brzdový systém je vrátane ABS a 2014-ka dostala aj nové monoblokové radiálne brzdy Tokico vpredu.
SX-u sme si požičali len na jeden deň, na krátke otestovanie. Ako to býva zvykom, predpoveď počasia meteorológom znovu celkom nevyšla a s otočením kľúčika v spínacej skrinke dopadajú na krásne zeleno lakovanú nádrž prvé kvapky dažďa. To je však niečo, čo by turistu nemalo zaskočiť, takže ideme nato.
Prvým prekvapením je pre mňa posed. Z fotiek aj pri osobnom stretnutí pôsobí SX-a výrazne agresívne a športovo. Nádrž je totiž poriadne vysoká a vzdialenosť rúčok od nádrže je nízka. Tento "optický klam" navodzuje dojem športového posedu. Teda aspoň na mňa to tak vplývalo. Len čo som som sa ale usadil do pohodlného sedla, padli mi do rúk vysoko umiestnené riaditka. Rovnako stupačky sú v pohodlnej polohe. Z1000 SX je rozhodne turista.
Posed je pohodlnejší ako sa môže na prvý pohľad zdať |
Keď som si k tomu zdvihol plexi, ktoré je možné jednoducho nastaviť do troch výšok, tak sa zminimalizoval aj nápor vetra na moju prilbu. No netvrdím, že tá ochrana je na úrovni cestovných endúr, ale plexi v hornej polohe prekvapivo dobre chráni jazdca.
Plexi je nastaviteľné v troch stupňoch |
Motor je klasika, dole veľmi ochotný ťahúň, čo ocení každý turista. Potiahne v pohode aj na vyššom kvalte a môžeš jazdiť na kochačku. Keď ho ale trochu pošteklíš a pustíš otáčky hore, postupne sa rozbalí celých 142 koní, čo je už slušná porcia a turistická SX-a sa razom mení na solídne športové náradie, ktoré by sa asi nestratilo ani na okruhu. Podvozkovo a brzdami na to tiež rozhodne má. Predné monobloky od Tociko sú nové a poskytujú skvelú dávkovateľnosť a silu aj pri minimálnej ovládacej sile. Na všetko ale striehne systém ABS a nastaviteľná trakčná kontrola KTRC.
Nové predné radiálne monobloky Tokico |
Turista ocení okrem fakt dobre spracovaných kufrov aj dobrú spotrebu, ktorú mu pomôže dosiahnuť aj ECO indikátor na palubovke. 19l nádrž poskytne v pohode dojazd okolo 250 - 300km. Vďaka posedu je z SX-ky aj skvelý rozhľad a napomáhajú tomu aj dobre navrhnuté spätné zrkadlá. Tie síce poriadne trčia do strán ale dajú sa ľahko sklopiť smerom dopredu pre prípad parkovania v stiesnených priestoroch. Slušný je aj priestor pod sedlom, kde sa isto zmestí napríklad lekárnička. Zaujímavosťou je že podsedlovka je z hliníka. Sedlo spolujazdca na tejto motorke tiež nie je len tak "do počtu" a vyzerá že poskytne potrebný komfort aj spolujazdkyni na dlhších trasách.
Medzi konkurenciu SX-y by som zaradil ďalšie 3 biky od Japoncov. Honda a Suzuki má viac turisticky zamerané stroje. CBF 1000 aj GSX 1250 FA zaostávajú výkonom a rovnako aj podvozkovými komponentami a brzdami v športovom pohľade. Yamaha FZ1 Fazer so 150 koňmi už ukazuje SX-e trošku rožky. Všetky ale zaostávajú po turistickej stránke, nemajú tak ľahko nastaviteľný zadný tlmič, integrované kufre či elektronické systémy. SX-a je na tom dobre aj hmotnosťou, kde ju podlieza jedine spomínaný Fazer.
Sport-touring v zelenom |
Kawasaki Z1000SX 2014 je motorka, ktorá v sebe zhmotňuje ideálny mix športového charakteru a turistických vlastností. Športová nie je len agresívnym dizajnom, ale aj výkonom, kvalitným nastaviteľným podvozkom a perfektnými brzdami. Turistické vlastnosti podčiarkujú perfektne zladené kufre, ľahko nastaviteľný zadný tlmič, nastaviteľné plexi, pohodlný posed, či veľkosť nádrže v kombinácii so spotrebou. Je to motorka 2v1, bez kufrov perfektne vyzerajúci športovec a s kuframi ideálny spoločník na výlet do Álp aj vo dvojici.
Bez kufrov nádherný športovec |
pohodlný vzpriamený posed, športový dizajn, pohodlný, plne nastaviteľný podvozok, motor, solídne brzdy, kufre a systém bezrámového upevnenia | plexi, chýba ukazovateľ zaradeného stupňa |
Servisný interval | 6 000 km / 12 000 km |
Spotreba | 5,2 l/100km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 19 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 250 - 300 km |
Cena motorky | Zatiaľ nebola stanovená |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Juraj Odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki SLovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR aprilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Honda | Yamaha | Suzuki |
Model: | Z 1000 SX | CBF 1000 | FZ1 Fazer | GSX 1250 FA |
Rok: | 2014 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Športovo cestovná | Naháč | Naháč | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 998 ccm | 998 ccm | 1255 ccm |
Max. výkon: | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 9000 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 11000 ot. | 97.9 k (72.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 7300 ot. | 96 Nm / 6500 ot. | 106 Nm / 8000 ot. | 108 Nm / 3700 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11,2 : 1 | 11.5:1 | 10,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 75 x 56,5 mm | 77.0 x 53.6 mm | 79 x 64 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 138 mm | 120 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 296 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 240 mm | 245 mm | |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C | 160/60ZR17 | 190/50 ZR17M/C (73W) | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 245 kg | 220 kg | 257 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 795 mm | 815 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1495 mm | 1460 mm | 1485 mm |
Dĺžka: | 2105 mm | 2210 mm | 2140 mm | 2130 mm |
Šírka: | 790 mm | 780 mm | 770 mm | 790 mm |
Výška: | 1170 mm | 1220 mm | 1205 mm | 1235 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 19 l | 20 l | 18 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 5.48 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 273 km | ||
Servisný interval: | 6000 km / 12000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | |||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | nie | |||
El. Podvozok: | nie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | V sérii KTRC (trakčná kontrola), dvojica palivových máp Full a Low Cena 5/2014: 12 195 EUR (ABS +600EUR) | Cena motorky: 9 390,- EUR 04 / 2011 akciová cena v 05 /2011 8 550,- EUR Príplatok ABS: 600 EUR | Cena 10/2013: 10290€ |
Pridané: 22.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166927 | Včera: 198911