Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme budúcoročnú novinku Kawasaki Z1000SX 2014

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16278 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ešte pred premiérou v Miláne, na jeseň 2013 sme dostali možnosť sa previesť v sedle inovovaného športového turistu Kawasaki Z1000SX modelový rok 2014.

Kawasaki ešte v septembri tohto roku ukázalo svetu inovovanú SX-u pre rok 2014. Na stránkach motoride.sk sme vám ju už predstavili.

Predstavenie Kawasaki Z1000SX 2014:

09.09.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7645 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki Z1000SX 2014 s novými vylepšenými detailami

Kawasaki svoj športovo turistický model Z1000SX pre rok 2014 nijako brutálne neprekopala. Úprava, vylepšenie a doplnenie niektorých detailov motocykla však tento model posúvajú na o čosi vyššiu úroveň.

 

Začiatkom októbra dorazili aj prvé dva kusy na Slovensko a tak sme si nenechali ujsť príležitosť turisticky zameraného Zed-a vyskúšať. Nájsť však ideálne testovacie počasie u nás v októbri sa však ukázalo ako náročná úloha.

SX-a prišla na trh v roku 2011, postavená ná báze úspešného agresívneho naháča Z1000. Nebol to však len okapotovaný Zed ale poctivo postavená turisticky zameraná motorka s výrazným športovým vzhľadom. Po troch rokoch si však v Kawe znovu zasadli za stôl a popracovali na vylepšeniach športového turistu.

Zmenami prešiel podvozok SX-y. Okrem plne nastaviteľných komponentov má teraz zadný tlmič hydraulické nastavovanie predpätia, tak ako sa na každú turistickú mašinu patrí. Takže prispôsobiť podvozok zaťaženiu jednou osobou, alebo dvojici s batožinou je už len otázka pár klikov rukou.

Kawasaki Z100SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014

Ďalšími zmenami prešli zadné kufre, ale hlavne spôsob ich uchytenia. Minulosťou sú montážne rámy. Kawa parádne skryla do madiel spolujadca otvory na upevnenie bočných kufrov. Teraz je tak každý model už z výroby pripravený na upevnenie originálnych bočných kufrov, a to tak, že to nijakým spôsobom nenarušuje vzhľad biku.

Samotne bočné kufre majú prepracovaný tvar a okrem pekného zladenia s celkovým vzhľadom biku, poskytujú veľký vnútorný priestor. Oba kufre sú rovnako veľké (priestor neuberajú výfuky) a do oboch sa vojde bez problémov integrálna prilba. Keď sme už pri výfukoch agresívneho vzhľadu, nemusíte sa báť, žeby vám "upiekli" kufre či veci v nich. Oba kufre sú zospodu vybavené kovovým chráničom, ktorý zároveň slúži aj ako "nožičky" na ktoré položíte demontovaný kufor.

V oblasti elektroniky dostala SX-a trakčnú kontrolu KTRC nastaviteľnú v troch stupňoch + možnosť vypnutia. Jazdec si môže zvoliť aj dve palivové mapy Full a Low a rovnako pribudol indikátor ekonomickej jazdy ECO, známy z Versysa, či iných modelov. Brzdový systém je vrátane ABS a 2014-ka dostala aj nové monoblokové radiálne brzdy Tokico vpredu.

Video: Vyskúšali sme Kawasaki Z1000 SX 2014

Poďme do sedla:

SX-u sme si požičali len na jeden deň, na krátke otestovanie. Ako to býva zvykom, predpoveď počasia meteorológom znovu celkom nevyšla a s otočením kľúčika v spínacej skrinke dopadajú na krásne zeleno lakovanú nádrž prvé kvapky dažďa. To je však niečo, čo by turistu nemalo zaskočiť, takže ideme nato.

Prvým prekvapením je pre mňa posed. Z fotiek aj pri osobnom stretnutí pôsobí SX-a výrazne agresívne a športovo. Nádrž je totiž poriadne vysoká a vzdialenosť rúčok od nádrže je nízka. Tento "optický klam" navodzuje dojem športového posedu. Teda aspoň na mňa to tak vplývalo. Len čo som som sa ale usadil do pohodlného sedla, padli mi do rúk vysoko umiestnené riaditka. Rovnako stupačky sú v pohodlnej polohe. Z1000 SX je rozhodne turista.

 Posed je pohodlnejší ako sa môže na prvý pohľad zdať
Posed je pohodlnejší ako sa môže na prvý pohľad zdať

Keď som si k tomu zdvihol plexi, ktoré je možné jednoducho nastaviť do troch výšok, tak sa zminimalizoval aj nápor vetra na moju prilbu. No netvrdím, že tá ochrana je na úrovni cestovných endúr, ale plexi v hornej polohe prekvapivo dobre chráni jazdca.

 Plexi je nastaviteľné v troch stupňoch
Plexi je nastaviteľné v troch stupňoch

Motor je klasika, dole veľmi ochotný ťahúň, čo ocení každý turista. Potiahne v pohode aj na vyššom kvalte a môžeš jazdiť na kochačku. Keď ho ale trochu pošteklíš a pustíš otáčky hore, postupne sa rozbalí celých 142 koní, čo je už slušná porcia a turistická SX-a sa razom mení na solídne športové náradie, ktoré by sa asi nestratilo ani na okruhu. Podvozkovo a brzdami na to tiež rozhodne má. Predné monobloky od Tociko sú nové a poskytujú skvelú dávkovateľnosť a silu aj pri minimálnej ovládacej sile. Na všetko ale striehne systém ABS a nastaviteľná trakčná kontrola KTRC.

 Nové predné radiálne monobloky Tokico
Nové predné radiálne monobloky Tokico

Turista ocení okrem fakt dobre spracovaných kufrov aj dobrú spotrebu, ktorú mu pomôže dosiahnuť aj ECO indikátor na palubovke. 19l nádrž poskytne v pohode dojazd okolo 250 - 300km. Vďaka posedu je z SX-ky aj skvelý rozhľad a napomáhajú tomu aj dobre navrhnuté spätné zrkadlá. Tie síce poriadne trčia do strán ale dajú sa ľahko sklopiť smerom dopredu pre prípad parkovania v stiesnených priestoroch. Slušný je aj priestor pod sedlom, kde sa isto zmestí napríklad lekárnička. Zaujímavosťou je že podsedlovka je z hliníka. Sedlo spolujazdca na tejto motorke tiež nie je len tak "do počtu" a vyzerá že poskytne potrebný komfort aj spolujazdkyni na dlhších trasách.

Konkurencia

Medzi konkurenciu SX-y by som zaradil ďalšie 3 biky od Japoncov. Honda a Suzuki má viac turisticky zamerané stroje. CBF 1000 aj GSX 1250 FA zaostávajú výkonom a rovnako aj podvozkovými komponentami a brzdami v športovom pohľade. Yamaha FZ1 Fazer so 150 koňmi už ukazuje SX-e trošku rožky. Všetky ale zaostávajú po turistickej stránke, nemajú tak ľahko nastaviteľný zadný tlmič, integrované kufre či elektronické systémy. SX-a je na tom dobre aj hmotnosťou, kde ju podlieza jedine spomínaný Fazer.

 Sport-touring v zelenom
Sport-touring v zelenom

Záver

Kawasaki Z1000SX 2014 je motorka, ktorá v sebe zhmotňuje ideálny mix športového charakteru a turistických vlastností. Športová nie je len agresívnym dizajnom, ale aj výkonom, kvalitným nastaviteľným podvozkom a perfektnými brzdami. Turistické vlastnosti podčiarkujú perfektne zladené kufre, ľahko nastaviteľný zadný tlmič, nastaviteľné plexi, pohodlný posed, či veľkosť nádrže v kombinácii so spotrebou. Je to motorka 2v1, bez kufrov perfektne vyzerajúci športovec a s kuframi ideálny spoločník na výlet do Álp aj vo dvojici.

 Bez kufrov nádherný športovec
Bez kufrov nádherný športovec

Plusy, mínusy

pohodlný vzpriamený posed, športový dizajn, pohodlný, plne nastaviteľný podvozok, motor, solídne brzdy, kufre a systém bezrámového upevnenia plexi, chýba ukazovateľ zaradeného stupňa

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Z1000SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014
Kawasaki Z100SX 2014

Video: Kawasaki Z1000SX 2014

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z1000SX 2014 :

Servisný interval 6 000 km / 12 000 km
Spotreba 5,2 l/100km
Objem nádrže, z toho rezerva 19 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 250 - 300 km
Cena motorky Zatiaľ nebola stanovená

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Juraj Odin Klačko

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki SLovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR aprilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki Z 1000 SX 2014 Honda CBF 1000 2013 Yamaha FZ1 Fazer 2013 Suzuki GSX 1250 FA 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiHondaYamahaSuzuki
Model:Z 1000 SXCBF 1000FZ1 FazerGSX 1250 FA
Rok:2014201320132013
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Športovo cestovnáNaháčNaháčŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1043 ccm998 ccm998 ccm1255 ccm
Max. výkon:142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.107.4 k (79.0 kW) / 9000 ot.150.0 k (110.3 kW) / 11000 ot.97.9 k (72.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:111 Nm / 7300 ot.96 Nm / 6500 ot.106 Nm / 8000 ot.108 Nm / 3700 ot.
Kompresný pomer:11.8:111,2 : 111.5:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 56 mm75 x 56,5 mm77.0 x 53.6 mm79 x 64 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:138 mm120 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm296 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C120/70-ZR17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C160/60ZR17190/50 ZR17M/C (73W)180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:230 kg245 kg220 kg257 kg
Výška sedla:820 mm795 mm815 mm805 mm
Rázvor:1445 mm1495 mm1460 mm1485 mm
Dĺžka:2105 mm2210 mm2140 mm2130 mm
Šírka:790 mm780 mm770 mm790 mm
Výška:1170 mm1220 mm1205 mm1235 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm135 mm
Objem nádrže:19 l20 l18 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km5.48 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 273 km
Servisný interval:6000 km / 12000 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Poznámka:V sérii KTRC (trakčná kontrola), dvojica palivových máp Full a Low
Cena 5/2014: 12 195 EUR (ABS +600EUR)
Cena motorky: 9 390,- EUR 04 / 2011
akciová cena v 05 /2011 8 550,- EUR
Príplatok ABS: 600 EUR
Cena 10/2013: 10290€

Pridané: 22.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 48513 | Včera: 125564