Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.02.2013 Autor: TomasM
Čitatelia: 15133 [Vaše stroje - Moja motorka]
Legendárne vefro, najvydarenejší model všetkých čias. Všetci majitelia novších V-TEC ma samozrejme ukameňujú.
Bohužial posledný model s rozvodom ozubenými kolesami. Ročník 2001 sa vyznačuje prepracovaným regulátorom dobíjania, kt. sa už nekazí a upravenou palivovou mapou kvôli katalyzátoru. Oproti starším ročníkom toho istého typu má navyše systém HISS (Honda Ignition Security System), drobné zmeny na prístrojovke a absenciu sytiča.
Prvý dojem - Skúšobná jazda začiatkom januára pri Hodoníne, vonku 5 stupňov. Roztiahol som trojku od 100 do 150 a náhle mi v hlave za pár stotín sekundy prebehol film, v ktorom som sa uvidel ako na nej jazdím. Vtedy som pochopil, že bola stvorená pre mňa.
Kúpil som ju pred rokom so 40 tisíc na tacho. Stav perfektný, stočené km neboli určite. Dovoz z Talianska, po prvom majiteľovi - 50 ročný týpek. Vymenil som pneu, dal nový vzduchový filter Hiflo, sviečky NGK, nový olej, zhodil som nosiče bočných kufrov Givi a pridal ladený vyfuk francúzskej značky MIG - horné prevedenie. Časom ešte bolo treba novú baterku a vymenil som predné žiarovky za Osram Night Breaker plus H4 Gold edition, btw. svietia neskutočne. Určite odporúčam, sada za 14 Euro nikoho nezabije. Doteraz žiadna porucha na mašine, motor ide jak nový, oleja zožralo asi 4 dcl na 10 tisíc km. Zadnú gumu papá poriadne (6000km - Dunlop Roadsmart), ale to je daň za moju pravú ruku a jazdu po zadnom. Priemerná spotreba je 6,5 litra a to jej dávam skoro vkuse kakao.
Kvalitne som sa na nej vybláznil minulú sezónu. Užíval som si horské prechody a takisto dával skorokolienko na dialnici v tiahlej zákrute pri 230. Podvozok znesie aj väčšie nerovnosti, čo je dosť výhodné vzhľadom na slovenské cesty pripomínajúce tankodrom. Podľa mňa je trochu mäkký a to mám len 90 kg. Chcelo by to časom ešte GiPro, nech neradím zbytočne sedmičku. Jediná nevýhoda je trošku ťažšia manipulácia na mieste kvôli jej váhe, takže nič pre slečinky. Na CBS nedám dopustiť, dosť sa tým eliminuje ponáranie motocykla pri prudkom dobrzďovaní.
Posed je taký pološportový, podľa môjho názoru pohodlný, riť ma nebolela ani po 300 km. Zato ruky som cítil, pri dlhšej jazde mám problém s prekrvovaním. Tí, ktorí to poznáte, tak viete o čom hovorím. Na nete som našiel aj špeciálne tvarované gelové sedlo, ale 300 euro za neho nedám, nech im nej*be. Musím skritizovať predné plexi, všetok hmyz mi ide pri paľbe priamo na prilbu. Riešením je kúpiť turistické, ale originál motorke pristane najviac.
Motor sa necíti dobre do 3500 otáčok. Pri 6000 v jednotke stačí prudšie pridať plyn a ide na zadné. Pri 11 000 je to raketomet. Mám rád pískanie ozubených rozvodov a tiež mám radosť, že ich nebudem musieť meniť. V hlave sa pohrávam s myšlienkou vymeniť sériové malé ozubené koleso sekundárneho prevodu za menšie.
Už veľakrát mi rozum zastal nad tým, ako mohli Japonci vyrobiť takto dokonalý motocykel. Vo svojej kategórii v tých rokoch nemal konkurenciu. Vlajková loď Hondy, onania nad technickou dokonalosťou.
Doplnky - Výfuk MIG Texal HA183, vrchné prevedenie. Zvuk nekresťanský.
Nikdy ju nepredám.
Na záver jedno video, ospravedlňte trošku hrdzavé zvody, čoskoro ich natriem matnou čiernou farbou s vysokou tepelnou odolnosťou.
Pridané: 24.02.2013 Autor: TomasM Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR 800 F |
Rok: | 2001 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm |
Max. výkon: | 107.5 k (79.1 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 8750 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 48.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 208 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 235 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45248 | Včera: 121123