Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.07.2008 Autor: TomasM
Čitatelia: 21189 [Vaše stroje - Moja motorka]
Už som mal dosť nekonečného čakania na riadnu mašinu s papiermi. Rozhodol som sa, že kúpim tohto populárneho Japonca s dlhou životnosťou.
Tak ale začnem pekne po poriadku. S motorkami som začal v 13. rokoch, keď mi strýko kúpil pinčla, konkrétne typ jawa 20 aj s tymi bočnými plechmi. A vtedy sa to stalo - doživotná závislosť na dvoch kolesách :) Boli to krásne časy a nikdy na ne nazabudnem. Potom som si spravil vodičák na malú motorku a onedlho na to nasledoval Simson Enduro, tento bol na rozdiel od pigasa už aj s papiermi, tak odpadla aspoň starosť so všadeprítomnými fízlami. Najazdil som na ňom fakt dosť, bol to dobrý stroj pre mladého chalana. Ďalej sme s kamošom 2 roky jazdili na jawke 638, ale tá bola viac opravovaná ako jazdená. Ďalej nasledovalo obdobie temna, niektorými nazývané aj Dark age, čo pre mňa predstavovalo 4 roky bez akejkoľvek motorky. No proste strašné utrpenie. Veľa krát sa mi snívalo ako sa preháňam vonku na riadnom stroji, ale vždy som sa v tom najlepšom prebudil. Inak už od mojích začiatkov som bol dosť zaťažený na blatostroje. Cross ma síce nikdy moc nelákal, ale taký veľký štvortaktný jednobuch do poľa aj na cesty - to bol môj sen.
Teraz už prejdem k môjmu XL-ku. To rozhodovanie, akú moto chcem však nebolo vôbec jednoduché, zvažoval som aj XT-cko alebo DR-ku. Dva týždne som na nete čítal rôzne fóra, kde ich porovnávali. Veľa ľudí písalo, že tieto stroje sú spoľahlivé, nenáročné na údržbu a majú cenovo prijateľné a ľahko zohnateľné náhradné diely (tak na to som zvedavý, keď sa mi niečo pokazí), ale veľa záleží na tom, ako sa k nim správal predchádzajúci majiteľ. DR-ku som z výberu vylúčil, nakoľko jej hmotnosť bola o niekoľko desiatok kíl väčšia v porovnaní s ostatnými a ja som moto chcel vyslovene do terénu, keďže TP a ŠPZ nehrozia. XT-cko sa mi nepodarilo zohnať v nejakom normálnejšom stave. Určite mnohí z vás, čo to čítate sa pohoršujete, prečo som nespomenul Kawasaki KLR. Ak mám pravdu povedať, nepočul som o nej nejaké chvály. Mne osobne tam nevonia ten vodník. Ale vôbec nevravím, že je zlá. Nejazdil som na nej, takže nechcem ju súdiť
Najprv som chcel XL s malou nádržou a aj so štartérom. Bol som pozrieť dve a aj som vyskúšal. Motoricky sa zdali byť v pohode, ale vzhľadovo dosť o ničom. Boli skratka rozbité na maďeru. Obidve boli čerstvé dovozy z Talianska a narýchlo pozliepané, aby aspoň naštartovali. Nechcel som kupiť žiadny črep, do ktorého by trebalo vraziť ešte ďalších 10 litrov, tak som čakal, či nenájdem niečo lepšie. Podal som si inzerát tu na motoride a onedlho sa mi ozval člen Doki s veľmi lákavou ponukou. Bola síce s veľkou nádržou a bez štartéra, ale už na prvý pohľad ma veľmi očarila. Hneď som si aj povedal, že načo mi je štartér, nie som predsa žiadna čúza, viem do toho aj poriadne kopnúť :) Je to edícia Paris-Dakar, rok výroby asi 1985, takže stará ako ja :) Bol som ju pozrieť, ale rovno som si zobral aj prívesný vozík. Motor bežal tichučko, žiadny chrapot ani podivné zvuky z neho nešli. Nástrek ešte originál, pneumatiky skoro úplne nové, po výmene oleja a nastavení ventilov, nové brzdové doštičky, veľký stojan pod moto, nová reťaz a ešte k tomu crossová prilba Madhead. No jednoducho som ju za tú cenu nemohol nekúpiť.
Blatostroj |
Mám ju len týždeň, zatiaľ šlape tak ako má. Najazdil som síce len 300 km, ale som veľmi spokojný. Zadný drapák je proste pecka (Mitas C-02 130/80-17), ten predný je na tom horšie, ale časom dokúpim lepší. Vzadu je väčšia rozeta, čo ma len teší. Zatiaľ som z nej nehodil hubu, ale určite to čoskoro príde. Chcel by som ešte zmerať spotrebu, lebo sa mi zdá, že nejak viacej papá, ale asi to je tým, že mám dosť často ťažkú pravú ruku. Umývam ju často, aby bola vždy pekná, zatiaľ ma to baví, uvidí sa, že dokedy. Mám aj taký menší problém, že mi vypaluje zadnú žiarovku vo svetle, asi dáva moc veľké napätie. Zrejme je reglér v kukurici. Dočasne som to vyriešil 24 voltovou. Nahodil som hore kvôli frajerke aj predný a zadný kryt na reťaz, aby jej to náhodou neskrátilo nohu. Jazdné vlastnosti tejto strojovne sú podľa mňa dosť dobré. Dá sa na tom pekne vyšantiť na poľných a lesných cestách. Jazda so spolujazdcom (frajerkou) už nie je bohvie čo. Predsa tú váhu naviac tam cítiť. Ako som pozeral, tak olej žerie vcelku máličko a ani pri vysokých otáčkach nedymí. Predný kotúč brzdí solídne, napája ho pancierová hadička. Zadný bubon úplne postačuje. Mám k tomu v škatuli aj spätné zrkadlá a smerovky, ale tie v teréne nemajú uplatnenie. Na tachometri je hodnota cca 20200 km, čo sa mi zdá celkom málo na tak starú moto. Maximum som na nej išiel s touto rozetou 140 km/h.
Na záver len toľko, že keď som ju kúpil, tak som bol asi najšťastnejší človek pod slnkom. Teším sa z nej každý deň, je to moja druhá láska :)
Blatostroj |
Blatostroj |
Blatostroj |
Pridané: 11.07.2008 Autor: TomasM Zdieľať
Foto: | |
Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 600 R |
Rok: | 1985 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 589 ccm |
Max. výkon: | 44.6 k (32.8 kW) / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 8.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 75.0 mm |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 3.00-21 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 5.10-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 146 kg |
Objem nádrže: | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 151 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53996 | Včera: 237917